Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Mijn geboekte huurauto is op aanvraag

Wanneer je een huurauto boekt via de website, kan het zijn dat deze op aanvraag is. Dit houdt in dat de beschikbaarheid van de huurauto door ons moet worden opgevraagd bij de verhuurder. Dit heeft te maken met het feit dat wij als bemiddelaar afhankelijk zijn van de lokale partner. Wanneer je online geboekte huurauto op aanvraag is zie je dit direct op de bevestigingspagina, maar daarnaast ontvang je ook altijd een e-mail waarin staat dat de huurauto op aanvraag is. Toch gebeurt het vaak dat hier overheen wordt gelezen, omdat de e-mail wellicht wat vluchtig wordt bekeken. Het probleem wat hierdoor ontstaat is dat je denkt dat de auto al gereserveerd is en deze met zekerheid te hebben.

Beschikbaarheid controleren

Boekingen komen op de reserveringsafdeling binnen en wij kunnen zien of een huurauto op aanvraag is of al direct kan worden bevestigd. Indien de boeking op aanvraag is nemen wij contact op met de lokale partner. Dit proces duurt gemiddeld zo’n twee werkdagen, omdat wij eerst de verhuurder de ruimte willen geven om zelf te reageren op de aanvragen die via ons geplaatst worden bij hen. Helaas komt het weleens voor dat, wanneer wij contact opnemen met verhuurders om beschikbaarheid te controleren, we te horen krijgen dat de aangevraagde huurauto helaas niet beschikbaar is. Wanneer wij vernemen dat een aanvraag niet akkoord gegeven kan worden zoeken wij zo snel mogelijk een alternatief. Soms staat hierbij het zweet op onze voorhoofden, vooral bij last minute boekingen. Het is immers van belang dat de klant een huurauto heeft.huurauto op aanvraag

“We hebben een alternatief voor u”

Bij het zoeken van een alternatief proberen we altijd een huurauto te vinden in dezelfde categorie en prijsklasse, maar in sommige gevallen lukt dit helaas niet en soms slagen we er überhaupt niet in om een alternatief te vinden. Op het moment dat we een alternatief gevonden hebben, of helaas niets kunnen bieden, laten we je dit altijd zo snel mogelijk weten.  Als we een alternatieve huurauto voor je hebben gevonden die wel beschikbaar is geven we altijd aan om welke categorie huurauto het gaat en informeren we over de nieuwe huurprijs. Daarbij geven we aan bij welke partner de autohuur is ondergebracht en informeren, waar nodig, de nieuwe huurvoorwaarden. Uiteraard is het alternatief wat wij bieden geheel vrijblijvend en is het aan jou of je ermee akkoord gaat.

Het aanbieden van een alternatief of het (helaas) niets kunnen aanbieden wekt zo nu en dan wat verwarring bij klanten, omdat er vaak vanuit wordt gegaan dat het boeken van een huurauto online tevens de bevestiging van de huurauto is. Aangezien dit niet in alle gevallen opgaat raad ik bij deze aan de e-mail ter bevestiging van de boeking altijd goed door te nemen. Zo kan er, waar nodig, rekening gehouden worden met het feit dat een huurauto die geboekt wordt niet per definitie beschikbaar is.

Luka Knoop

Autohuurexpert

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Daniel

22 februari 2015 | 8:17 pm | Reageer op Daniel

Als een huurauto op aanvraag is, en de auto is (toch) beschikbaar. Is de huurovereenkomst dan ook meteen gesloten of is de aanvraag op vrijblijvende basis?

Alvast bedankt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Renske Mijderwijk

2 maart 2015 | 4:23 pm | Reageer op Renske Mijderwijk

Hoi Daniel,

Indien de auto toch meteen beschikbaar is, dan ontvang je direct de bevestiging en factuur per e-mail. De reservering is dan gemaakt. Je hebt op dat moment een optieperiode van een week (tenzij de boeking binnen een week ingaat). In die week kun je de huurauto zonder kosten annuleren.

De huurovereenkomst gaat pas in op het moment dat je de huurauto gaat afhalen en het huurcontract lokaal ondertekent.

Zonnige groet,
Renske

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou