Wat doe ik bij een wijziging, hoe zit dat met all-in en mag m’n hond mee?

29 November 2017 2 254

Auteur

Mascha Vork

Customer care

Omdat we het huren van een auto zo zorgeloos mogelijk willen maken, blijven we als autohuurexpert maar handige tips uit onze mouw schudden. Een tip over het meenemen van je huisdier, bijvoorbeeld. Er zijn in Nederland 4,5 miljoen gezinnen met een huisdier. Niet alleen honden, katten en konijnen, maar ook vissen, vogels en reptielen. De kans dat je je postduif of reptiel mee op vakantie neemt is klein, maar je trouwe Luna, Senna of Diesel zou best leuk gezelschap kunnen zijn. Denk je eraan om een roadtrip te gaan maken, dan kan het nog weleens knap lastig worden om een huurauto te vinden. Natuurlijk maken we bij Sunny Cars ook vaak genoeg mee dat iemand zijn vlucht is gewijzigd of vertraagd, moet je dan eigenlijk actie ondernemen? En hoe zit dat nu met all-in? We vertellen het je!

Wat doe ik bij een vluchtwijziging of vertraging?

Vluchttijden en vluchten kunnen wijzigen, heel vervelend, maar je kunt er weinig aan doen. Wat je wél kunt doen, is de wijziging doorgeven aan Sunny Cars. De lokale aanbieder houdt een huurauto namelijk maar een uur vast. Daarna mag hij de auto aan een ander verhuren als daar vraag naar is. Dus verandert er iets in de vluchttijden, breng ons dan áltijd op de hoogte. Better safe than sorry, zullen we maar zeggen. We zorgen er dan voor dat de huurauto voor je vastgehouden wordt. Gaat het om vertraging, ook dan is het belangrijk de lokale partner daarvan op de hoogte te brengen. Je kunt dan het beste zelf contact opnemen met onze partner ter plaatse. De contactgegevens staan op de voucher. Gaat er iets niet goed? Dan zijn wij uiteraard 24/7 bereikbaar.

All-in is toch all-in?

Bij Sunny Cars huur je je auto inclusief verzekeringen. Toch gebeurt het nog vaak dat lokale autoverhuurders ter plekke proberen een extra verzekering te verkopen. Lastig, want je wilt natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen. Maar je hoeft echt niks bij te verzekeren en kan gewoon nee zeggen. Meestal gaat het om de Super CDW en de no risk verzekering. Een van deze verzekeringen afsluiten is écht niet nodig, want met Sunny Cars ben je hiervoor voldoende gedekt. Met de inzittendenverzekering PAI is dat anders. Die zit niet in het Sunny Cars pakket, omdat bijna iedereen daarvoor via de reisverzekering is verzekerd. Wil je het zeker weten, check dan de voorwaarden van je reisverzekering. Twijfel je ter plaatse toch? Bel ons dan!

Hond in huurauto

Mag mijn trouwe viervoeter mee?

Heerlijk vakantie! Dat zal voor de meesten van ons gelden. Tenzij je huisdieren hebt, want die mogen niet altijd mee. Hoe zit dat eigenlijk met autohuur? We kunnen er kort over zijn: bij de meeste autoverhuurders mag je géén huisdieren meenemen in de huurauto. En wel om de eenvoudige reden dat het een hoop extra schoonmaakwerk met zich meebrengt om de haren van een hond of kat uit de bekleding te halen. Soms nemen huurders de hond ‘stiekem’ mee… Als de lokale wagenparkaanbieder daar achter komt, kun je een fikse schoonmaakrekening op je deurmat verwachten. Heel soms mag het wel, maar houd er dan rekening mee dat hond of kat in een bench vervoerd moet worden. Om het zeker te weten, check je de voorwaarden.

2 Reacties (

Marian

3 December 2017 at 09:38 Reply

Beste SunnyCars, Nog steeds staat er ‘Afgelopen zaterdag’ bij de verwijzing naar de positieve beoordeling over SunnyCars in de Kassa-uitzending. Die uitzending was echter in februari 2013!!!
Verander die openingstekst eens, alsjeblieft, dit kan echt niet meer, bijna 5 jaar later!

Sanne van Reek

Sanne van Reek

4 December 2017 at 13:57 Reply

Ha Marian, je hebt helemaal gelijk. Jeetje! We kunnen natuurlijk wel zeggen dat de tijd vliegt, maar dit gaat wel een beetje ver! Ik ga het meteen aanpassen. Bedankt voor je scherpe blik! Met ál onze blogs zijn we daar erg blij mee.

Zonnige groet, Sanne

Leave a Reply

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.