Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Onnodige eigen risico verzekering

Frustratie alom! De reden, een extra onnodig afgesloten verzekering. Was de frustratie te voorkomen, ongetwijfeld, maar het is helaas niet voorkomen. Uiteindelijk is iedereen ontevreden en dat is zonde. Ik wil in deze blog ieders verantwoordelijkheid benadrukken ter voorkoming, lering en verbetering.

De verantwoordelijkheid van Sunny Cars

Niet in de laatste plaats is er een grote verantwoordelijkheid voor onszelf. Sunny Cars biedt een compleet service product door middel van het All Inclusive pakket bij de huurauto. Dit betekent dat het volledige eigen risico gedekt is. Hierbij komt een grote verantwoordelijkheid om de partner en klant te informeren over dit product. Ook om te communiceren dat het een directe overeenkomst is tussen Sunny Cars en de klant, geen andere partij heeft hier verder een aandeel in. Dit houdt in dat bij een eventuele schade aan de huurauto, de verhuurder van de auto een bedrag mag afschrijven ter hoogte van het eigen risico bij de klant/huurder van de auto. Dit bedrag kan de klant vervolgens declareren bij Sunny Cars.

contract tekenen

Verantwoordelijkheid reisagent

De reisagent is een wezenlijk onderdeel bij de informatievoorziening richting de afnemer. De klant dient geïnformeerd op pad te gaan. Er zijn een aantal middelen tot uw beschikking om u hierin te steunen. Allereerst is ervaring een belangrijk onderdeel, het maakt dat u kunt inschatten of u te maken hebt met een klant die ter plaatse makkelijk toehapt of die van zich af bijt. Hier dient de informatie op afgestemd te worden. Er zijn vele informatiebronnen die hierover informeren of geraadpleegd kunnen worden, zoals ons voucher, de website, uw sales manager en de reserveringsmedewerkers op ons call center. U bent de adviseur.

De verantwoordelijkheid van de klant

De afnemer van het product. Er mag van de klant gevraagd worden dat deze zich vergewist heeft van het product dat is aangeschaft. Ook de klant kan zich vooraf wapenen door informatie in te winnen via ons service center of de FAQ’s. Deze kennis helpt u bij het begrijpen van het huurcontract dat lokaal ondertekend wordt. Hier wordt namelijk een directe en bindende overeenkomst gesloten. Tussen leverancier en afnemer. De leverancier biedt u naast een huurauto mogelijk ook een verzekeringspakket aan, naast andere optionele extra’s. Het staat de klant vrij om dit te weigeren. Indien dergelijke extra’s op het ondertekende huurcontract genoemd staan bent u een directe verbintenis aangegaan, met bijbehorende verantwoordelijkheden. Achteraf ongedaan maken is vaak een lastige zaak soms zelfs onmogelijke zaak.

Verantwoordelijkheden van de leverancier

In het kort dient de leverancier een deugdelijke auto te leveren volgens de specificaties van het voucher. Deze verhuurder weet mogelijk niet dat er geen reden is om nog een verzekering af te sluiten voor het eigen risico omdat dit immers bij Sunny Cars wordt gedeclareerd na schade. Wel kan hiervan kennis van worden genomen. Alle geboekte onderdelen rondom de huurauto staan expliciet op het voucher genoemd en/of in de voorwaarden.

De uitkomst

Waar het fout gaat, zijn geen winnaars. De klant betaalt een extra verzekering. De reisagent of Sunny Cars heeft een ontevreden klant en onze partners zijn niet gelukkig. De kiem voor bedenkingen is gezaaid bij alle betrokkenen voor nu en misschien wel de toekomst.

Mocht het fout dreigen te gaan, dan is één van de eerder genoemde verantwoordelijkheden niet volledig genomen. Daarom, op voorhand, als er zaken niet duidelijk zijn, durf te vragen om uitleg! Voor vragen staan wij, uw partner, uw adviseur en uw leverancier altijd beschikbaar.

 

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

C.Don

16 juni 2013 | 7:43 pm | Reageer op C.Don

Wat is er onduidelijk aan "all inclusieve"?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

jessica Horseling

17 juni 2014 | 10:06 pm | Reageer op jessica Horseling

Ik heb vorige week met een declaratieformulier een schade doorgegeven wat wij hebben opgelopen aan de bumper. Vol vertrouwen alles opgestuurd waar om werd gevraagd. Krijg ik van jullie een mail terug dat de autoverhuurder aangeeft dat er geen schade aan de auto is en dat het ingehouden bedrag van 197 euro wat ingehouden is geweest omdat wij 2 autostoeltjes zouden hebben gehuurd. Erg vreemd verhaal en snap dan ook niet dat jullie daar geen vraagtekens bij zetten. Ik stuur jullie toch niet voor niks alle formulieren op. Zelfs het formulier die ik heb gekregen van de autoverhuurder waarom staat dat ik 197 euro heb betaald voor de schade is niet genoeg. Ik heb zelfs foto van de schade met het kenteken van de auto opgestuurd. Wij hebben nooit autostoeltjes gehuurd. En jullie begrijpen toch ook wel dat 2 autostoeltjes voor een week niet 197 euro zouden kosten.
Ik heb voor jullie gekozen omdat ik alle vertrouwen in jullie heb omdat jullie mooi adverteren dat alles goed geregeld is en zeker met een verzekering dat je via jullie het eigen risico bij schade weer kan verhalen.
Vandaag weer gebeld en ook een mail gestuurd aan de autoverhuurder Atesa. Ik hoop dat ik snel een tevreden antwoord krijg. Want zo terug komen van je vakantie en je alleen maar druk bent om je geld terug te krijgen is niet fijn. - See more at: https://blog.sunnycars.nl/belang-kwaliteitscontrole-klant/#comment-11349

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

18 juni 2014 | 8:11 pm | Reageer op Suzanne Al

Beste Jessica,

Het is standaard om ook de verhuurder nog om een bevestiging te vragen van de gemelde schade. Wij kregen het antwoord van de kinderzitjes terug en hebben dit iets te snel terug gekoppeld. Maar ik begreep van mijn collega dat er vrijdag al telefonisch contact is geweest tussen jullie en wij opnieuw de verhuurder om uitleg hebben gevraagd. Inmiddels hebben wij hun antwoord gehad dat ze zich vergist hebben en het daadwerkelijk om een schade gaat. Mijn collega´s zullen het eigen risico dus terugbetalen.

Met zonnige groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jessica Horseling

27 juni 2014 | 11:06 am | Reageer op Jessica Horseling

Beste Suzanne,

Ja het is fijn dat dat opgelost is en ik mijn eigen risico terug krijg. Ik heb ook gelijk mijn rekeningnummer doorgegeven waar jullie om vroegen zodat jullie de betaling snel konden afhandelen. Inmiddels heb ik nog steeds geen geld retour te gekregen. Ik heb hierover al een mail gezonden en dinsdag telefonisch contact gehad. Er werd gezegd dat het bij de schadeafhandeling lag en dat ze dinsdag het bedrag zouden uitbetalen. Maar inmiddels is het vrijdag en heb ik nog steeds niks ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Jessica Horseling

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Frans Haan

9 januari 2017 | 6:06 pm | Reageer op Frans Haan

Betekent "all inclusive" van Sunny Cars dat je bij Avis ES toch nog een eigen risico casco van 1065 euro hebt ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou