Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Probleempjes in Paradise!

Laat ik beginnen met een waarschuwing voor alle huurders. In sommige situaties tijdens de autohuurperiode is het verstandig om contact met ons of de verhuurder op te nemen. En ja, dit kan met ons 24 uur per dag en 7 dagen per week. Van deze waarschuwing hoef je niet te schrikken. Het is in veel gevallen gewoon heel verstandig. Laat ik een voorbeeld geven:

We’re going to Ibiza!


Het zonovergoten Ibiza, prachtig weer, uitgaan, mooie stranden en lekker eten, kortom een ideaal plaatje. Onze klanten, jonge dertigers, de heer en mevrouw Koetsier hadden deze bestemming gekozen vanwege verhalen van vrienden en uiteraard het complete beeld wat er van dit feesteiland bestaat. Uiteraard was er nog een heilige koe nodig om al het leuks dat deze topbestemming biedt te kunnen aandoen.

Bij aankomst op de luchthaven de huurauto in ontvangst genomen. Hoe kan het ook anders…een Seat vernoemd naar deze parel in de middellandse zee!

Na enkele dagen pakken zich donkere wolken samen boven het appartement van onze klant, een onweersbui! Wie had dat gedacht? Hier op Ibiza schijnt toch altijd de zon, dit staat niet in de reisgidsen, hoor.

Het blijkt een kleine voorbode voor enig ongemak. De volgende ochtend op het moment dat de klanten één van de leuke plaatsen op dit eiland willen bezoeken, voelt men nattigheid! Letterlijk nattigheid.

Nattigheid

Vreemd aan dit euvel is dat de vloer bij de bijrijder nat is, maar dat is echter ook het enige waar het water staat of vochtplekken vertoont. De stoelen zijn droog, de zijpanelen van de deuren kurk droog.  Vochtige plekken vormen zich inmiddels ook op het voorhoofd van meneer Koetsier, ´ik heb toch geen raampje open laten staan?!? waardoor een zéér lokale bui naar binnen is gedreven…

De klant belt met onze service afdeling om advies in te winnen. Onze collega´s geven het advies om direct een afspraak te maken en de verhuurder naar de auto te laten kijken. Als er niet direct iets gedaan kan worden, zal men de auto omwisselen. De opmerkingen van de klanten zijn ook genoteerd, dit maakt alle toekomstige communicatie makkelijker en duidelijker.

Na het contact rijdt de klant naar de dichtstbijzijnde locatie waar onze partner ook voor een raadsel staat. Controles tonen geen lekkage en dus krijgt de familie Koetsier de keuze uit andere vergelijkbare auto´s die beschikbaar zijn.

Uiteindelijk kiest onze klant voor een Citroen C3, aanmerkelijk minder raakvlakken met Ibiza dan de vorige, denkt onze klant maar toch een prima alternatief!keys at Ibiza huurauto

Weer thuis

Bij thuiskomst ontvangt de klant een evaluatiemail van Sunny Cars. De opmerking rondom de wisseltijd bereikt de customer care afdeling en wij controleren namens de klant wat er nu aan de hand was en waarom de auto uitgerust was met een onbesteld zwembad.

Het koelreservoir was kennelijk stuk gegaan en heeft voor de natte voeten gezorgd. Voor deze ervaring hebben wij samen met de verhuurder een kleine compensatie aangeboden voor de verloren tijd, wat zeer op prijs werd gesteld.

Conclusie

Een huurauto is een gebruiksvoorwerp, echter wel één waar je ook wel eens voor raadsels komt te staan. In zo een situatie is het altijd verstandig om zaken niet te laten zoals ze zijn, maar even kort te controleren bij de verhuurder of Sunny Cars wat er gedaan kan worden om het euvel zo snel mogelijk te verhelpen. Wij staan altijd voor u klaar!

Stein Pelt

Sunny Cars | Customer Care

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou