Problemen ter plaatse: blunder van een autohuurexpert…

Rijbewijs? Check!
Creditcard? Check!
Voucher voor de autohuur? Check!

Met mijn jarenlange ervaring bij Sunny Cars was ik uiteraard op en top voorbereid en er helemaal klaar voor om mijn huurauto op te halen.

Maar toen…

De shuttlebus stond bij aankomst al klaar en na een korte rit werden we voor de deur van de lokale verhuurder afgezet. Met alle documenten in mijn hand en mijn jongste dochter in de maxicosi stapte ik op de autoverhuurder af. Mijn vriend strompelde achter ons aan met onze peuter, een buggy en een hoop bagage.

‘Buenos días!’ riep ik enthousiast naar de medewerker, blij dat ik mijn Spaans weer eens in de praktijk kon brengen. Ik vertelde dat ik voor Sunny Cars werkte en al gauw hadden we een leuk praatje over koetjes en kalfjes. Tot ze zei: ‘No puedes ser la conductora del coche’.

Gênant telefoontje?

Oeps… Ik mocht niet rijden. Mijn rijbewijs bleek namelijk 5 dagen daarvoor verlopen te zijn. Ik vertel klanten, vrienden en familie al jaren waar ze op moeten letten en dan gaat het bij mezelf helemaal mis. Best gênant. Moest ik nu echt mijn collega’s via het noodnummer gaan bellen om ze te vertellen over mijn blunder?

Gelukkig kwam het goed.

Mijn vriend kon gewoon rijden. Er was niet eens een aangepaste voucher nodig waar de juiste van de bestuurder op stond. Puur geluk, want vaak zijn ze niet zo soepel. En eerlijk is eerlijk: de lokale aanbieder staat volledig in zijn recht als hij naar een aangepaste voucher vraagt. En als mijn vriend niet ook een creditcard op zijn eigen naam had gehad, had ik mijn collega’s alsnog kunnen bellen. Dan hadden we de auto niet meegekregen.

Toen ik eenmaal in de huurauto zat, kon ik niet geloven dat ik zo’n beginnersfout gemaakt had. Als ik voortaan mensen advies geef, raad ik ze toch maar aan óók even naar de geldigheid van hun rijbewijs te kijken…

Renske Mijderwijk

Marketing Coördinator B2B events & Joint Promotions

Al sinds 2009 is Renske werkzaam bij Sunny Cars. Eerst op de Reserveringsafdeling, maar al snel maakte ze de overstap naar Marketing. De laatste jaren heeft ze vooral tripjes gemaakt in Europa, maar een verre reis staat nu wel bovenaan haar verlanglijstje.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Annie Veenema TravelXL Reisbur Borger

10 september 2017 | 9:27 am | Reageer op Annie Veenema TravelXL Reisbur Borger

Oeps Renske, klanten adviseren we altijd tot in den treure, maar onszelf adviseren we niet. Wij zijn op alles voorbereid, toch? Nou nee dus, jij met je verlopen rijbewijs, ik met mijn verlopen creditcard. Daar sta je dan aan de balie van de verhuurder, met een portemonnee vol pasjes, maar net die pas die je nodig hebt, blijkt verlopen te zijn.
Ook in mijn geval was het 'saved by the bell', want dochter Marieke, met dezelfde achternaam, had gelukkig wel een geldige creditcard mee. En ook onze verhuurder deed daar niet moeilijk over. Bij ons gaat sindsdien geen klant de deur uit zonder een autohuurvoucher, waarop alles wat echt nodig is, in geel is aangestreept !!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Renske

9 oktober 2017 | 3:55 pm | Reageer op Renske

Hi Annie,

Ah, ik zie je reactie nu pas, omdat deze in mijn vakantie is binnen gekomen. Gelukkig dat het bij jou ook is goedgekomen. Vreselijk om daar te staan en het zelf niet goed op orde te hebben!

Dank je voor je reactie en fijn om te weten dat ik niet als enige `expert´ zo´n fout heb gemaakt ;)

Zonnige groet, Renske

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.