Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Spullen vergeten: weg=pech?

Jammer, de vakantie is weer voorbij. De huurauto moet weer ingeleverd worden. Maar dan kom je erachter dat je iets vergeten bent in de huurauto! Wat nu? Hieronder deel ik handige tips en de stappen die je moet nemen om op zoek te gaan naar je persoonlijke eigendommen.

Wat te doen als je je spullen kwijt bent

Als je iets kwijt bent of vergeten bent is dat altijd vervelend. Meestal vind je het wel weer terug. Wanneer je iets kwijt bent geraakt of wanneer er iets achter blijft in de auto is het de bedoeling dat je zelf contact opneemt met de lokale verhuurder.

De contactgegevens van het lokale verhuurkantoor staan op de voucher. Mocht je deze niet meer hebben dan kan de voucher via de afdeling reserveringen nog een keer naar je toegestuurd worden.

De verhuurder moet natuurlijk een handje geholpen worden. De verhuurder vraagt je specifieke informatie met hem te delen zodat hij gericht op zoek kan gaan naar wat verloren is. Denk hierbij aan het volgende:

  • Data van de huur
  • het kenteken van de auto
  • het contract nummer (RA nummer)
  • Omschrijving van het vermiste item

Wanneer zij je laten weten dat ze het vermiste item gevonden hebben kun je met hen afspreken hoe het naar Nederland komt. De kosten van de verzending zijn wel volledig voor eigen rekening.

Niets gevonden?
Soms worden de spullen niet of niet direct gevonden. Hier kan de lokale autoleverancier niets aan doen. Uiteindelijk blijft het zorgdragen voor je eigen spullen je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.

Tip: Vraag het op een later moment nog eens aan de verhuurder, misschien is om op een later moment zelf de verhuurder nog eens te vragen of het al gevonden is. Het is voor Sunny Cars niet mogelijk om te bemiddelen in geval van achtergebleven spullen.

Spullen weg uit huurauto door inbraak?

Je loopt richting je huurauto en – schrik – er is ingebroken in je huurauto! Hoe zit dat met een gestolen tas of camera? Eerste stap: Dien dit in bij je reisverzekering. Zij nemen dit in behandeling en laten je weten of dit wel of niet onder de dekking valt. De All-in dekking van Sunny Cars geldt voor schade aan de huurauto en niet voor persoonlijke eigendommen die gestolen zijn.

Kortom, neem al je waardevolle spullen mee als je de auto uit stapt of berg ze netjes op in het hotel, je tas, je koffer o.i.d. En mocht dit niet mogelijk zijn en je moet je spullen in de auto achterlaten zorg er dan voor dat het absoluut niet in het zicht ligt. De zorg voor je eigen spullen komt namelijk volledig voor je eigen rekening.

Mijn advies is om bij het inleveren van de huurauto goed te kijken of er iets achterblijft en of je iets mist. Zo voorkom je extra kosten en kan je met een grote glimlach terugkijken op je vakantie!

 

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

R.E.Smid

22 oktober 2017 | 3:32 pm | Reageer op R.E.Smid

SPULLEN WEG UIT HUURAUTO DOOR INBRAAK?
Volgens mij is altijd de eerste stap DOE AANGIFTE BIJ DE POLITIE!
Want zonder aangifte doet iedere verzekering moeilijk, wat begrijpelijk is.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou