Positief beoordeeld door Kassa

18 februari 2013 86 40782

Auteur

Suzanne Al

Marketing Manager

Afgelopen zaterdag besteedde het programma Kassa aandacht aan autohuur. De redactie onderzocht hoe je nu een voordelige huurauto voor je vakantie kunt reserveren. Kassa boekte een fictief reisje naar Barcelona en vergeleek de prijzen van de vijf grote autoverhuurders en twee bemiddelaars. De uitslag van het onderzoek? Sunny Cars kwam als goedkoopste uit de bus!

Echt all-inclusive

Daar ben ik blij om, maar eigenlijk is deze uitkomst voor ons niet het belangrijkste. Wij beweren immers niet de goedkoopste aanbieder te zijn. Het grote voordeel van een Sunny Cars huurauto is dat onze huursom transparant, overzichtelijk en volledig all-inclusive is. En dat kwam heel duidelijk naar voren. Sunny Cars was namelijk de ENIGE aanbieder waarbij er geen extra kosten bij kwamen voor een extra bestuurder, afkoop eigen risico, creditcardtoeslag of andere verzekeringen. Daar ben ik pas echt trots op!

Top 3 klachten over autohuur

Naast de vergelijking in autohuur, werd ook de top 3 klachten bij autohuur volgens de ANWB besproken. En laten wij die als bemiddelaar nu grotendeels afgedekt hebben!

1. – Geld afgeschreven bij thuiskomst ivm schade Met stip op 1 staat de klacht dat er bij thuiskomst opeens geld afgeschreven is van je creditcard omdat je schade gereden zou hebben. Geen probleem want bij schade betaalt Sunny Cars  het eigen risico terug. Zelfs schade aan glas-banden-bodem en dak betalen we uit.

2. –  Extra kosten bij niet goed aftanken De 2e klacht gaat over extra kosten omdat de auto niet goed afgetankt is. Hierbij is de tip van Yda Matthijssen van de ANWB een goede: zorg dat je op papier de benzinestand bevestigd krijgt. Vooraf krijg je ook duidelijke instructies voor de tankregeling van ons.

3. Kleinere categorie dan geboekt Ook bij klacht nummer 3 (een kleinere categorie krijgen dan waar je voor betaald hebt) kunnen wij als tussenpersoon helpen. Problemen bij het ophalen van de auto? Bel ons en we proberen bij de lokale verhuurder toch de afgesproken auto te regelen. Mocht dit echt niet lukken, dan krijg je het verschil terugbetaald.

Update: Het bijbehorende filmpje is helaas niet meer beschikbaar.

mensen cabrio ctablok

Rij onbezorgd rond in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

86 Reacties (

Ineke in 't Ven

21 februari 2013 om 13:28 Beantwoorden

Goedemiddag,

Wij boeken al jaren via Sunny Cars en zijn super tevreden.
Snelle afhandeling, duidelijke reisbescheiden.

Een terechte winnaar!

Ineke in \’t Ven
Eindhoven

Wim Essers

4 maart 2013 om 08:45 Beantwoorden

Wij zijnal 10 jaar super tevreden. Allemaal van harte proficiat, dit is dik verdiend.

gouwy marc

4 maart 2013 om 09:42 Beantwoorden

We hebben al zo’n 5 keer bij sunnycars geboekt telkens toen we naar Portugal gingen en zijn heel tevreden ,vlotte service aan de luchthaven Porto,supervriendelijk personeel en zeer behulpzaam,zelfs met bagage en zo zeker aan te raden,echy een vrij vakantie gevoel en supergoeie wagens.

Mieke

14 april 2013 om 10:29 Beantwoorden

Wij boeken al jaren via Sunny Cars en inderdaad nooit problemen gehad. Hebben voor dit jaar alweer 2 maal gereserveerd. Lopen er nu wel tegenaan dat het verhuurbedrijf waar Sunny Cars in FARO (Portugal) mee werkt (Auto Jardim) helaas geen regeling heeft getroffen voor het nieuwe tolrijden en we dus genoodzaakt zijn telkens zelf, na 48 uur maar binnen 5 dagen naar een passage, dit ergens op een postkantoor moeten gaan betalen.

Suzanne Al

Suzanne Al

18 april 2013 om 11:48 Beantwoorden

Beste Mieke,

Bedankt voor uw waardevolle reactie. Onze partner Auto Jardim biedt inderdaad (en helaas) geen mogelijkheden om de tolweg op een andere manier te betalen. Wij begrijpen dat dit niet de meest ideale handeling is om tijdens je vakantie uit te voeren. We zullen deze informatie daarom gaan delen op onze website, zodat wij onze klanten op de hoogte kunnen brengen. Sunny Cars werkt overigens met 3 andere verhuurpartners in Portugal samen die wel mogelijkheden bieden voor een zogenaamd tolkastje. Dit kastje registreert de passages automatisch. Mocht u een volgende keer gebruik maken van tolwegen in Portugal, dan kan dit uitkomst bieden.

Met zonnige groet,
Suzanne Al

Harry R

3 mei 2013 om 15:58 Beantwoorden

Hallo Suzanne,

Ik heb zelf in juni 2012 via Sunny Cars een auto bij AVIS gehuurd in Faro. Achteraf had ik geluk dat alleen bij AVIS een tolkastje te huren was.
Ik lees van jou dat er nu 3 andere verhuurpartners in Portugal zijn waar dit nu mogelijk is om een tolkastje te huren. Aangezien wij in juni weer naar de Algarve gaan ben ik benieuwd welke 3 dit zijn.
Kun je mij dit doorgeven?
Met vriendelijke groet,

Harry R

Hetty Spierings

22 april 2013 om 16:07 Beantwoorden

Wij willen in juny 2013 weer een auto huren bij Sunny cars ( Jardim) Is ons de vorige keer goed bevallen. Maar nu lees ik iets over de tolweg. Moet je nu elke keer als je over die tolweg komt binnen 48 uur naar een postkantoor om de tol te betalen??? Lijkt mij erg vervelend

Suzanne Al

Suzanne Al

24 april 2013 om 10:26 Beantwoorden

Beste Hetty,

Bedankt voor uw reactie. Wanneer je een tolweg passeert in een huurauto van Auto Jardim is het inderdaad zo dat je ná 48 uur, maar binnen 5 werkdagen, naar een postkantoor moet om de tolkosten te betalen. Ik ben het met u eens dat deze situatie niet ideaal is. Bij o.a. de ´CTT´ (Postkantoor) op Faro luchthaven en bij het Service Station bij Olhao langs de A22 is het wel mogelijk om vooruit te betalen op de tol. Als u via Auto Jardim een auto huurt, kunt u hier meer informatie over krijgen bij de aanname van de auto. Onze andere partners in Portugal bieden wel de mogelijkheid via een kastje te betalen. Onze reserveringsteam adviseert u graag! U kunt ze 7 dagen per week bereiken op 023 – 5 699 696

Met zonnige groet,
Suzanne Al

Elko Huizing

25 april 2013 om 06:54 Beantwoorden

Twee maanden na boeking van de auto (1 week voor vertrek) waren we genoodzaakt de vakantie met 1 dag in te korten. Sunnycars gebeld. Een paar woorden waren voldoende om autohuur met 1 dag te verkorten. Geld stond volgende dag al op mijn rekening. Sunnycars super geregeld.

Jurgen van Limpt

17 mei 2013 om 13:51 Beantwoorden

Ik kan de service van SC alleen maar onderschrijven.

Enkele jaren geleden verloren we onze creditcard tijdens een rondreis door ZuidAfrika. Op zich niet onoverkomelijk, maar enkele dagen later zouden we na een binnenlandse lucht de volgende huurauto ophalen.

Een telefoontje naar SC bracht uitkomst, ze gelden dat we de borg cash mochten voldoen. Dat werd dus enkele dagen veel pinnen en sparen (gelukkig hadden we nog een paar dagen!), maar het lukte.

Na het inleveren van de auto was er geen cash geld itt wat beloofd was. Men zou het overmaken, maar na enkele malen mailcontact was het nog niet geregeld. Een telefoontje naar SC bracht weer uitkomst, binnen enkele dagen was het geld er.

Kortom, dik verdiende erkenning!
Komend jaar wordt het een rondreis door de VS en het moet vreemd gaan willen we niet via SC boeken!

Jurgen

Suzanne Al

Suzanne Al

21 mei 2013 om 15:02 Beantwoorden

Beste Jurgen,

Dank voor je positieve reactie. Goed om te horen dat we onze toegevoegde waarde als bemiddelaar voor jullie hebben bewezen. Mocht je nog vragen hebben over autohuur in de USA, neem dan zeker contact met ons op. We adviseren graag!

Met zonnige groet,
Suzanne Al

Jurgen van Limpt

29 mei 2013 om 11:47 Beantwoorden

Graag gedaan en dat zullen we zeker doen Suzanne.
Momenteel nog twijfel tussen camper en auto, vraag is wat voor kids (1 en 3) het prettigste zal reizen.

W. Veen

13 juni 2013 om 21:37 Beantwoorden

Belachelijk bedrijf! Een auto gehuurd in Spanje. Credit card laten zien voor borg van de auto. Thuis gekomen, blijkt de huur van de auto dubbel betaald te zijn (online en nogmaals afgeschreven op credit card). Info gevraagd va Sunny cars, zegt men dat we voor een extra verzekering zouden hebben gekozen! Hebben we niet! In Spanje werd gezegd geen documenten in het engels te hebben, dus ook geen check mogelijk of dit ook daadwerkelijk zo is! Stelletje boeven zijn jullie! Belachelijk €300,- pleite! Schande!

C.Don

16 juni 2013 om 19:10 Beantwoorden

Op site Sunny Cars staat “all inclusieve”,maar terplekke in Portugal moest ik toch nog 31.50 verzekering bij bijbetalen en 10 euro bezorg en afhaal kosten betalen. Dat noem ik geen “all inclusieve” Het wordt tijd dat ook deze branche ,net als de reiswereld onder de loep genomen wordt om deze oplichters praktijken te beëindigen.

Suzanne Al

Suzanne Al

17 juni 2013 om 12:27 Beantwoorden

Beste heer/mevrouw Don,

Ik begrijp dat u in uw beleving met extra en verborgen kosten bent geconfronteerd. Dit vind ik oprecht vervelend omdat wij juist proberen zo duidelijk mogelijk te zijn. Daarom leg ik graag uit hoe e.a. in elkaar steekt:

– De verzekering die u ter plaatse afgesloten heeft is geen verplichting. Hiermee kunt u het eigen risico reduceren tot 0 Euro en zodoende geen borg achterlaten. Laat u wel een borg achter en rijdt u schade dan betaalt u dit aan de lokale verhuurder en krijgt u het bedrag van Sunny Cars vergoedt. De extra verzekering is dus niet nodig, maar levert het voordeel op dat er geen bedrag op uw creditcard geblokkeerd wordt.
– De haal- en brengkosten worden gerekend voor een extra service die u afsluit bovenop de huurauto. Deze kosten zijn inderdaad niet inbegrepen in de huursom van de auto, omdat het een speciaal verzoek betreft (zie ook http://www.sunnycars.nl/NL/nl/all_inclusive/extra-wensen-huurauto.html). Hierover infomeren we altijd via de huurvoowaarden die bij boeking worden getoond en nogmaals via het informatieblad dat u bij de voucher heeft ontvangen.

Ik hoop dat ik hiermee heb duidelijk gemaakt dat een Sunny Cars huurauto wel degelijk all-inclusive, maar extra services een keuze van de huurder zijn en buiten onze bemiddeling vallen.

Met vriendelijke groet,
Suzanne Al

C.Don

17 juni 2013 om 17:40 Beantwoorden

Ik moest dit bedrag betalen omdat ik niet in het bezit ben van een credit Card. Dat dit moest heb ik nergens kunnen lezen,en over het brengen en halen van de auto voor 10 euro,had ik gelezen dat het kan dat dit gerekend kan worden. Maar deze info was pas nadat ik geboekt had. Ik heb een andere voorstelling van “all inclusie” dan uw firma.Dit is voor de toekomst belangrijk om te weten !

Elbert

9 juli 2013 om 10:52 Beantwoorden

Op 1 juli hadden we een auto via Sunny Cars gehuurd. Bij aankomst in Nice bleek dat de verhuurder niet beschikte over het gevraagde babyzitje. Hun antwoord was dat we maar zonder zitje naar de supermarkt moesten rijden om een stoeltje te kopen. Dit is natuurlijk niet acceptabel, dus namen we contact op met het noodnummer (was zaterdagavond) van Sunny Cars. De reactie was ronduit teleurstellend, ze konden niets/wilden doen en we moesten maar de volgende ochtend terug bellen en met onze baby (zonder stoeltje) naar de supermarkt rijden om een stoeltje te kopen.

Het kinderzitje was niet het enige wat er fout ging, zo bleek de auto veel kleiner (paste net aan 1,5 tas in de achterbak terwijl we een Peugeot 508 hadden gehuurd), moesten we bijbetalen voor de extra bestuurder (terwijl op de voucher stond aangegeven dat inclusief was)

Bij terugkomst hebben we een klachtenformulier ingestuurd en tot op heden geen reactie. Al met al een teleurstellende ervaring!

Suzanne Al

Suzanne Al

10 juli 2013 om 16:22 Beantwoorden

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp volkomen dat u teleurgesteld bent. Dit is geen situatie waarin je met kleine kinderen wilt belanden. Hiervoor mijn excuses. Mijn collega´s van customer care hebben uw klacht inmiddels in behandeling genomen en zullen de lokale verhuurder vragen om een passende compensatie te verlenen. U ontvangt hierover persoonlijk bericht.

Met vriendelijke groet,
Suzanne Al

Jan Romme

12 augustus 2013 om 20:38 Beantwoorden

Ik heb fijne ervaringen met SunnyCars in Portugal, maar nu heb ik toch wat te mopperen : Ik wil in italie een auto huren en naar Kroatie rijden… En als ik bij de huurvoorwaarden kijk kan ik niet zien of dat kan of niet… Ik ga denk ik dus dit jaar boeken bij een club waar ze van te voren wel helemaal duidelijk kunnen zijn, want als ik daar sta ben ik te laat om te ontdekken of dit wel mag of niet.

De voorwaarden zeggen : GRENSOVERSCHRIJDING: Uitsluitend op aanvraag mogelijk naar ….
Er staat dus niet vermeld bij wie ik dat moet aanvragen…
Gemiste kans 🙁

Suzanne Al

Suzanne Al

12 augustus 2013 om 22:15 Beantwoorden

Beste heer Romme,

Onze reserveringsafdeling helpt u graag! Zij zijn telefonisch bereikbaar van 9 tot 20 uur op 023 – 5 699 696. Wij moeten de grensoverschrijding dan aanvragen bij onze lokale partner zodat dit inderdaad vooraf netjes geregeld is.

Met vriendelijke groet,
Suzanne Al

Liza

16 september 2013 om 16:07 Beantwoorden

Huur is goed geregeld. Maar als je schade hebt en je moet de borg daar achterlaten is het een beetje jammer dat je pas na 5 weken bericht krijg of je verzoek tot het borg terug krijgen goed gekeurd is… Kan sneller lijkt mij

Suzanne Al

Suzanne Al

16 september 2013 om 16:39 Beantwoorden

Beste Liza,

Bedankt voor je reactie. Daar heb je gelijk in, 5 weken is lang. Ons streven is om binnen 14 dagen uit te keren, in het hoogseizoen duurt het helaas wat langer. Daarom zijn we onze procedures aan het optimaliseren, zodat we ook dan aan deze reactietijd kunnen voldoen. Is jouw eigen risico inmiddels terugbetaald of kan ik je daar nog mee helpen?

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Eddy

14 oktober 2013 om 15:43 Beantwoorden

Jullie zijn wel selectief in het citeren van Kassa. Want in de uitzending werd ook gezegd (zie ook website van Kassa):
Let op: wie boekt bij een bemiddelaar zoals Sunny Cars of BookandDrive komt toch nog ter plaatse problemen tegen. Yda Matthijssen van de ANWB: “Soms probeert het autoverhuurbedrijf je als je de auto ophaalt nog allerlei verzekeringen aan te smeren. Als er een geschil ontstaat is het lastig om je recht te halen. De – vaak buitenlandse – bemiddelaars zijn namelijk niet aangesloten bij een brancheorganisatie en er is dus ook geen geschillencommissie waar je terechtkunt met een klacht. Bovendien is er geen garantieregeling bij faillissementen.”
Dat is mij dus ook gebeurd. Ondanks all-in tarief werd mij door Hertz in Portugal zonder toelichting een volle tank diesel aangesmeerd en een service charge, terwijl op mijn voucher van Sunny stond dat ik Full/Full had geboekt. Ik heb hierover geklaagd bij Sunny, maar jullie zeggen dat het mijn eigen schuld is. Terwijl ik helemaal niet akkoord ben gegaan met die extra kosten. Ik heb jullie dat nog twee keer gemaild, maar jullie reageren niet meer.

Suzanne Al

Suzanne Al

16 oktober 2013 om 16:06 Beantwoorden

Beste Eddy,

Bedankt voor uw reactie. Mijn collega´s van customer care hebben u geinformeerd over uw klacht. Ik begrijp dat het antwoord teleurstellend is, maar helaas is het zo dat u op het lokale huurcontract getekend heeft voor de volle tank. Door het zetten van uw handtekening hebt u toestemming gegeven tot deze regeling. Dit is een afspraak die u maakt met de lokale verhuurder, als toevoeging op het product van Sunny Cars. Voor ons is het achteraf niet mogelijk om dit met de verhuurder ongedaan te maken, aangezien u ervoor getekend heeft. Wanneer u nog een toelichting wilt, kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Eddy le Couvreur

28 oktober 2013 om 14:14 Beantwoorden

Dat is dan duidelijk. Als je bij SunnyCars boekt kun je dus worden overgeleverd aan oplichters, die je laten tekenen voor zaken, waar je niet om hebt gevraagd en die ze ook zelf niet hebben genoemd. U zegt steeds dat ik een afspraak heb gemaakt met de locale verhuurder. Dat is niet zo. Ik ben OPGELICHT door de locale verhuurder, maar dat willen jullie niet snappen. De zwakte van jullie bedrijfje is dat je helemaal geen controle hebt over de dienst die je aanbiedt. Je wekt wel de schijn een zorgeloze en perfecte dienst aan te bieden, maar in werkelijkheid moet de klant extra opletten, want verhuurders proberen alles om de korting die ze aan jullie geven over de rug van de argeloze klant terug te stelen.

Maria

8 december 2013 om 14:13 Beantwoorden

Kleine auto gehuurd in Allicante. Op aanraden een wat grotere auto genomen, waarmee we erg blij waren. Het was een zeer zuinige Seat Ibiza, 5 deurs. 1200 km gereden voor 80 euri’s!
Fijne behandeling aan de desk, zowel bij afhalen als bij terugbrengen in Málaga.
Volgende keer weer Sunny!

Dick

11 december 2013 om 18:17 Beantwoorden

We boeken al jaren, vaak meerdere malen per jaar, een auto bij Sunny Cars. Dat zouden we niet doen als we geen vertrouwen in Sunny Cars hebben. We kijken en vergelijken soms wel eens bij andere verhuurders/bemiddelaars tijdens het zoeken, maar telkens is de conclusie dat we ons bij Sunny Cars het best ingedekt voelen tegen een concurrerende prijs. Een goede ervaring bij het vlot terugbetalen van een declaratie van schade aan een ruit bevestigde onze goede keus voor Sunny Cars te hebben gekozen.
Toch hebben we soms ook kritiek. Kritiek op de keuze van Sunny Cars voor een lokale verhuurbedrijf die bij ons overkomt als een B-keus met een klein weggestopt kantoortje en een, laat ik zeggen, auto-met-ervaringsjaren. Ik begrijp alle waar naar zijn geld en als ik niet veel wil betalen dat dit tot de mogelijkheid hoort, maar het contrast is soms groot omdat we via Sunny Cars ook A-keus en een bijna nieuwe ruimere auto hebben mogen ervaring. De kwaliteit van het aangebodene is dus wisselend terwijl je daar bij de boeking geen weet vooraf bij hebt.
Ook vind ik het jammer dat op locatie sommige autoverhuurders nog in de hectiek van drukte en een gebrekkig Engels proberen je te laten tekenen voor afkoop extra risico of andere extra’s. Sunny Cars waarschuwt daar wel voor dus we zijn op onze hoede, maar het blijft lastig want uiteindelijk moet je toch ergens tekenen voor een akkoord.
Zou Sunny Cars op de Voucher nadrukkelijk kunnen vermelden dat huurder geen extra verzekeringen wenst af te sluiten en hier dus ook niet om gevraagd moet worden?
Tot slot heb ik helaas mogen ervaren dat het een trend lijkt te worden dat verhuurders, dus niet Sunny Cars als bemiddelaar, extra inkomsten proberen te vergaren door te stellen dat de auto met lege tank mag worden ingeleverd en vervolgens een hele tank vol verhoogd met servicekosten achteraf wordt berekend. Hierin heb je zelf geen keus en het lukt bijna niet in een vreemde omgeving met een onbekende auto een wagen met lege tank in te leveren. Reken dus op onvermijdelijke extra kosten bovenop de huurprijs. Zou Sunny Cars hier iets tegen kunnen doen?

Het happy end: we gaan zo meteen weer een auto huren bij Sunny Cars.

Suzanne Al

Suzanne Al

11 december 2013 om 19:05 Beantwoorden

Beste Dick,

Allereerst fijn om te horen dat u vertrouwen heeft in onze organisatie! En hartelijk dank voor uw feedback, dit stel ik zeer op prijs.

Wat betreft uw kritiekpunten: hier ben ik het volledig mee eens. Dit zijn zaken die wij ook willen aanpakken om nog transparanter te zijn. Sterker nog, enkele zaken zijn al veranderd! Zo hebben we vorige week een nieuwe voucher gelanceerd. Voortaan zijn er 2 versies: 1 voor uzelf als klant en 1 voor de leverancier. In het Engels staat hier inderdaad op vermeld dat er geen extra verzekeringen nodig zijn. Ook hebben we de tankregeling inzichtelijk gemaakt, u kunt hierop filteren tijdens het boekingsproces en zo kiezen voor een bepaalde inleverwijze (wij raden vol ophalen-vol inleveren aan). Met enkele partners die met de tankregeling te vaak over de schreef gingen hebben we de samenwerking overigens beëindigd. Liever iets minder aanbod, maar wel tevreden klanten en geen verborgen kosten.

Waar we momenteel nog aan werken is om op onze website een filter in te bouwen waarmee u kunt selecteren op ophalen op de luchthaven zelf, of bij een kantoor dat met een shuttleservice bediend wordt en voordeliger auto´s biedt.

Nogmaals dank voor uw opmerkingen. Hiermee zijn wij telkens weer in staat ons product verder te verbeteren. En … veel plezier met uw volgende Sunny Car!

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Hapet

10 maart 2014 om 12:46 Beantwoorden

Via DoYouSpain.com een auto gehuurd bij Sunnycars op Fuerteventura. Prijs is laag en denk dat is mooi meegenomen. Alles betaald krijg ik een mailtje of ik de optionele verzekering wil voor een gereduceerd bedrag. Indien ik dit niet nam zou ik ten tijde van het ophalen van de auto wel het volle bedrag moeten betalen of 600 euro borg moeten achterlaten. Ik betaalde ook de verzekering is meteen alles geregeld en heb ik geen problemen ten tijde van het ophalen.
Kom ik bij de balie begint de dame dat ik de verzekering moet betalen of 600 euro borg achterlaten. Ik laat mijn voucher zien dat ik betaald heb. Dat is van een ander bedrijf en ik moet toch betalen. Op een gegeven moment begon een andere dame zich ermee te bemoeien in het spaans. Deze andere dame was zeer onbeschoft en schreeuwde en begon te wijzen en een scene te creeren. Mijn kinderen raakte van slag van deze scene. Om erger te voorkomen en de boel niet verder te laten escaleren probeerde ik mijn reservering te annuleren maar dat kon niet meer. Ik kon alleen mijn verzekering welke ik had afgesloten terug krijgen. Vervolgens moest ik bij Sunnycar de extra verzekering afsluiten. Verder moest ik al een volle tank benzine afrekenen en dit bedrag zou ik retour krijgen als ik de auto met een volle tank terug zou krijgen.
Kom ik bij de auto was dit een afgetrapte auto die niet eens de 600 euro borg waard was.
Nooit meer SUNNY CARS. Schandalige service en onduidelijke voorwaarden. Tijdens mijn discussie kwam een andere klant zijn auto terug brengen en ook hij verklaarde dat hij NOOIT meer SUNNY CARS zou gebruiken.
SCHANDALIG bedrijf. Betaal een aantal euro’s meer en gebruik geen SUNNY CARS !!!!!

Suzanne Al

Suzanne Al

10 maart 2014 om 13:09 Beantwoorden

Beste heer/mevrouw Hapet,

Vervelend om te horen dat de autohuur welke u via DoYourSpain geboekt heeft niet naar wens is verlopen. Wij als Sunny Cars werken echter niet met deze partij samen, het is dan ook niet mogelijk dat de voucher en huurauto via Sunny Cars zijn verlopen. Had u wel via ons gehuurd, dan waren alle verzekeringen standaard inbegrepen, ook terugbetaling van het eigen risico bij schade of diefstal en dekking van glas-banden-bodem en dakschade dekking. Ik raad u aan om uw klacht bij DoYourSpain in te dienen, wij kunnen hier niets in betekenen aangezien u niet bij ons gehuurd heeft.

Met vriendelijke groet,
Suzanne Al

AJ van Heusden

30 maart 2014 om 15:16 Beantwoorden

Via Sunny Cars een auto gereserveerd. Op de site was een Citroen Berlingo beschikbaar voor €130 voor een week. Sunny Cars bevestigde dat die auto niet meer beschikbaar was, maar wel bij een andere verhuurder voor €200 per week. Lokkertje? Op de site is de Citroen Berlingo nog steeds voor €130 beschikbaar. In hun reactie konden ze voor dat bedrag wel een kleinere auto regelen.
Ik heb bedankt en een auto besteld bij een gerenommeerde firma inclusief alle verzekeringen tegen eigen risico en glas etc. voor minder dan €100.
Hun claim dat zij niet de goedkoopste proberen te zijn is volledig waar.
Ik zeg nee dank u wel Sunny Cars.

Paul de Rooij

2 mei 2014 om 20:57 Beantwoorden

Voor onze vakantie in Florida, USA, in april 2014 een Dodge Gran Voyager gehuurd via SunnyCars. Reserveren via de site ging gemakkelijk. Direct daarna een bevestigingsemail ontvangen. Betaling via creditcard leverde ook geen problemen op. Het mooie van SunnyCars is dat de auto volledig all-risk zonder eigen risico wordt verhuurd. In ons geval ook nog met meerdere bestuurders. De prijsstelling was zeer concurrerend in vergelijking met de prijsopgaven van reguliere verhuurders bij het vliegveld in Orlando. Onze gehuurde auto werd via SunnyCars gehuurd bij Alamo. Een paar dagen voor ons vertrek kreeg ik nog een email toegezonden met de laatste bijzonderheden. Er werd nog benadrukt niet in te gaan op de extra verzekeringen, die de vertegenwoordigers van Alamo hoogstwaarschijnlijk zouden opdringen. SunnyCars huurt zijn auto’s namelijk bij reguliere autoverhuurbedrijven echter de overeenkomst is veelal all-risk verzekering zonder eigen bijdrage, onbeperkt aantal km’ers en veelal ook met meerdere bestuurders.
In Orlando verliep de intake bij Alamo gemakkelijk en snel en we konden in de parkeergarage onze eigen auto binnen de bedoelde categorie uitzoeken. Resultaat: een Chryser Town en Country van 2014 met 11 mijl op de teller, een prima busje voor 6 volwassenen incluis bagage.
Ook de drop-off in Orlando Airport verliep snel en prima. Km’ers stand werd genoteerd, de auto werd snel onderzocht en ik kreeg een bonnetje waarin de auto door Alamo werd ontvangen.
Kortom: uitstekende service, makkelijke reservering, concurrende prijsstelling, auto’s van reguliere verhuurmaatschappijen, all-risk, geen extra kosten / eigen bijdrage, onbeperkt aantal km’ers, meerdere bestuurders. Ik kan SunnyCars zeker aanbevelen.

Suzanne Al

Suzanne Al

5 mei 2014 om 16:47 Beantwoorden

Beste Paul,

Bedankt voor de uitgebreide en leuke reactie. FIjn om te horen dat alles zo goed verlopen is. We zijn graag van dienst bij een volgende huur!

Met zonnige groet,
Suzanne

Jan Stolk

20 mei 2014 om 21:29 Beantwoorden

Heb speciaal bij Sunny Cars een huurauto geboekt, omdat die op vliegveld van Faro opgehaald zou kunnen worden, maar dat liep anders. Kreeg bericht van Sunny Cars, dat zij geen auto konden leveren, maar Drive on Holidays voor dezelfde prijs wel. Zij zouden ons komen ophalen van het vliegveld. Daar meer dan 1 uur en een paar telefoontjes met Sunny Cars op gewacht, voordat we naar het bedrijfje gebracht werden, waar de auto geleverd zou worden. maar daar kwam dan toch weer 40 euro extra verzekering bij, of ze zouden 1.000 euro van je creditcard blokkeren, die je dan maar weer terug moet zien te krijgen. Al met al waren we meer dan 2 uur kwijt om een auto te huren. Het terugbrengen ging ook al niet zo best. Er stonden zo\\\’n 10 mensen voor me te wachten om een auto op te halen, dan wel in te leveren en er zaten maar 2 mensen achter de balie om ons te helpen. Ze konden het duidelijk niet aan. ook dat duurde uren. Gelukkig waren we nog op tijd om ons vliegtuig te halen. Nee, dat doen we nooit meer zo. Jammer.

Dennis

10 juli 2014 om 12:14 Beantwoorden

Wij zijn van plan om een auto te huren in Italië deze zomer. Wat mij opvalt is dat er de nodige negatieve ervaringen zijn met plaatselijk autoverhuurders, die je een extra verzekering proberen aan te smeren. Mijn ervaring is dat inwoners van de mediterrane landen de Engelse taal vrij matig beheersen, als je gelukt hebt, waardoor je het risico loopt dat zij de Engelstalige voucher niet begrijpen en er alsnog een discussie ontstaat. Is het, gezien de ervaringen op uw website, niet mogelijk om deze vouchers ook in het Spaans, Portugees en Italiaans aan te bieden. Dat zal veel ergernis schelen.

Mvg

Suzanne Al

Suzanne Al

14 juli 2014 om 10:05 Beantwoorden

Beste Dennis,

In de praktijk gaat alle communicatie met onze autoverhuurpartners in het Engels. Op de voucher staat ook een zogenaamde ´ratecode´. Deze geeft aan de lokale verhuurder exact aan wat er in het Sunny Cars tarief zit. Ook al spreekt iemand een keer geen Engels, dan nog is dat duidelijk. En mocht je toch ergens over twijfelen of er qua taal niet uitkomen aan de verhuurbalie dan kun je ons 24/7 bellen en helpen wij in het Nederlands.

Met zonnige groet,
Suzanne

Maarten

13 juli 2014 om 10:59 Beantwoorden

Na eerdere prima ervaringen met Sunny Cars ook dit jaar weer een auto gehuurd bij Sunny Cars. De auto werd door Alamo (Europcar) geleverd. Bij het ophalen werd geprobeerd je extra verzekeringen te laten af sluiten. Bij mijn vermelding dat dit niet nodig was omdat bij Sunny Cars alle verzekeringen standaard zijn inbegrepen, ook terugbetaling van het eigen risico bij schade, gaf men aan dat dit niet het geval was en dat bepaalde zaken niet verzekerd waren. Ook probeerde men een verzekering voor pech onderweg af te sluiten. Zeer irritant allemaal.
De auto die we vervolgens kregen bleek nogal wat kleine schades te hebben die niet op het overdrachtsformulier stonden. Na lang aandringen zijn deze schades toch uiteindelijk toch vermeld.
Sunny Cars moet betere afspraken maken met de verhuurmaatschappij waar zij de auto afnemen om in elke geval het gezeur over extra verzekeringen te stoppen. Nu waren de discussies nog in het Engels, maar als je de taal niet beheerst wordt je ongewild opgezadeld met extra kosten.

Suzanne Al

Suzanne Al

14 juli 2014 om 10:01 Beantwoorden

Beste Maarten,

Wij hebben hele heldere afspraken met onze verhuurpartners over het aanbieden van extra verzekeringen voor het afkopen van het eigen risico en glas-banden-bodem-dakschade. Maar niet alle extra verzekeringen ter plekke zijn hiervoor. Soms worden lokaal nog andere services aangeboden zoals het verlagen van je waarborg of het kopen van de 1e tank benzine, iets dat klanten als extra service kunnen ervaren. Extra verzekeringen compleet verbieden kunnen we dus niet. Maar mocht je ergens over twijfelen of er qua taal niet uitkomen aan de verhuurbalie dan kun je ons 24/7 bellen en helpen wij in het Nederlands. Zo kunnen we samen de ongewilde extra kosten voorkomen.

Met zonnige groet,
Suzanne

A.P.M. Warmerdam

8 augustus 2014 om 13:21 Beantwoorden

Kan Sunny Cars niet per land aangeven met welke lokale verhuurders zaken worden gedaan !?
Ik twijfel niet aan de service van Sunny Cars, maar aan de lokale verhuurmaatschappijen.
De service is vaak beter bij een Hertz, Sixt, Budget, Europcar etc. en hebben altijd nieuwe jonge auto`s beschikbaar, maar bij de lokale partijen spreekt men alleen hun eigen taal, hebben vaak oudere, slecht onderhouden auto`s en is de service gewoon slecht. Hiermee kan je bepalen om wel of niet in zee te gaan met Sunny Cars als de verhuurmij. je niet aanstaat wegens ervaringen in het verleden.

John

Suzanne Al

Suzanne Al

11 augustus 2014 om 14:37 Beantwoorden

Beste John,

Bedankt voor de tip. Maar als Sunny Cars staan we voor kwaliteit en service. Wij selecteren onze partners daarop en stoppen ook met een samenwerking wanneer een verhuurder niet aan onze kwaliteitseisen voldoet. Het feit dat je bij Sunny Cars boekt, is dus de garantie dat je bij een kwalitatief goede verhuurder met een hoog serviceniveau terecht komt. Dat is dan ook de reden dat we de namen van de verhuurders niet op voorhand noemen. Je kiest voor Sunny Cars en ons all-in product en weet dat we met goede partijen samenwerken.

Mocht je echt vooraf willen weten bij wie je terechtkomt, dan kun je altijd telefonisch informeren bij ons reserveringsteam. Maar op de website zullen we dit niet gaan weergeven.

Ik hoop dat ik je vraag hiermee beantwoord heb.

Met zonnige groet,
Suzanne

marieke

28 augustus 2014 om 11:28 Beantwoorden

Beste Sunny Car,

Heb gisteren via jullie site een auto geboekt bij luchthaven Alicante.
Bevestigmails gehad dat de auto wordt geleverd door Dickmans rent a car.
Lees daar alleen maar slechte recensies over.
Wordt ook wel zenuwachtig over het feit dat de verhuurders ter plaatste je nog van alles probeert aan te smeren. Dat zou verboden moeten worden.
Andere auto zit bij de reis inbegrepen via sunweb>sunny cars. europ car. Met die auto komt het vast goed.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

28 augustus 2014 om 12:22 Beantwoorden

Beste Marieke,

Bedankt voor je reactie. Sunny Cars selecteert haar partners op service en kwaliteit. Het feit dat je bij Sunny Cars boekt, is dus de garantie dat je bij een kwalitatief goede verhuurder met een hoog serviceniveau terecht komt. Ook met de lokale verhuurder Dickmans rent a car hebben we een all-in product afgesloten. Je weet dan dat je volledig verzekerd bent. Mocht je echt tegen de verhuurder zijn en op voorhand een andere verhuurder willen op de luchthaven van Alicante, neem dan contact op met de reserveringsafdeling via 023 5699 696. Zij kunnen alternatieve mogelijkheden voor je nagaan.

Zonnige groet,
Renske

Marco van Raavens

7 september 2014 om 10:21 Beantwoorden

Dit voorjaar heb ik via Sunnycars een auto gehuurd in Glasgow (Schotland). Het gereserveerde type was niet beschikbaar, dus moest ik genoegen nemen met een lagere klasse. Toen ik daarnaar informeerde is mij verzekerd dat Sunnycars ook voor een lager type gefactureerd zou worden en ik vervolgens een restitutie zou krijgen. Ik heb sindsdien al enkele malen contact gehad met customerservice, maar die vertellen mij dat de verhuurpartner ter plaatse meer informatie moet geven. Ik heb de verhuurovereenkomst, waar het verstrekte type auto op is vermeld, natuurlijk opgestuurd. Ik heb tot heden nog steeds geen restitutie gekregen. Waarop wachten jullie eigenlijk?

Juliette

16 september 2014 om 19:31 Beantwoorden

Dag Sunny Cars,

Wij hebben afgelopen 4 september op Sardinie een auto gehuurd via jullie. Op de luchthaven van Alghero konden we ‘m afhalen. Zoals u misschien weet is de vliegtijd van Eindhoven naar Alghero ongeveer 1 uur en 3 kwartier tot maximaal 2 uurtjes. We kwamen om 19.00 aan, we hadden binnen 10 minuutjes onze koffers en kwamen aan bij het loket van het verhuurbedrijf. Hier zaten twee meiden achter de balie en er stonden ongeveer bij beide loketten 16 mensen te wachten. Uiteindelijk zaten we om 21.30! In onze huurauto. Elke persoon stond wel tien minuten aan de balie om de auto mee te kunnen krijgen. Kortom, we stonden langer in de rij dan dat we in het vliegtuig zaten !! Na zo’n reis heb je daar echt geen zin in. We vroegen aan die meid achter de balie of dit normaal was.. Ja zei ze. Altijd als er net een vliegtuig aankomt. Nou, aan de balie bij europcar en hertz enz. Liep het wel gewoon door. Nooit weer dus.

Suzanne Al

Suzanne Al

22 september 2014 om 16:17 Beantwoorden

Beste Juliette,

Wat vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten. Maar als er 10 mensen van dezelfde vlucht bij dezelfde verhuurder een auto hebben gehuurd, dan moet je inderdaad achter elkaar aansluiten.

Omdat de wachttijd een ergernis is bij meer van onze klanten, bieden we het Premium pakket. Hiermee kun je alle benodigde gegevens via online registratie doorgeven, zodat je contract bij een speciale balie klaarligt bij aankomst. Zo kun je extra snel inchecken en lossen we het wachtprobleem op. Bijkomende voordelen zijn de garantie voor een nieuwe huurauto (max 1 jaar oud of 25.000 km) en een FF- tankregeling. Dus een tip voor de volgende vakantie: boek ons Premium pakket! Het is vaak beschikbaar voor slechts een kleine toeslag.

Zonnige groet,
Suzanne

Juliette

19 september 2016 om 12:08 Beantwoorden

Dank voor het antwoord op mijn eerdere vraag. Toevallig stonden er voor ons in de rij mensen die het premium pakket hadden. Die stonden in een rij met mensen die dit niet hadden en moesten dus alsnog erg lang wachten. Als de verhuurder een extra medewerker aan de balie neer had gezet (i.p.v. 1 medewerker) was de wachttijd half zo kort. Dit kan men toch incalculeren aangezien men weet wanneer huurders landen en hoeveel huurders er dus tegelijk er aankomen? Er was géén aparte incheck voor huurders met een premium pakket, dus dat is geen oplossing m.b.t. het omzeilen van de lange rij.

Ilona Derksen

14 oktober 2014 om 21:18 Beantwoorden

Fijn dat iedereen zo’n positieve ervaring heeft met sunnycars, helaas is onze ervaring anders.
We hebben problemen gehad bij het ophalen van onze gehuurde auto op luchthaven alicante bij verhuurbedrijf trivalia oa asociaal behandeld door de dame van het verhuur bedrijf werden verplicht om een extra verzekering af te nemen, toen we zeiden dit niet te willen aangezien we al volledig verzekerd waren bleef ze doorgaan dat dit niet het geval was, man zei na 5 min mw we nemen GEEN extra verzekering toen werd ze boos en zei ik praat niet meer met jou maar alleen nog maar met je vrouw!?, de auto stoeltjes voor onze 2 kinderen waren bij aankomst ineens een stuk duurder! Dan door sunny cars aangegeven op de website.direct contact gehad met Sunny cars maar trokken aan het kortste eind moet gewoon hun tarief betalen, terwijl op de website van sunnycars per verhuurbedrijf aangegeven word hoe duur de stoeltjes zijn verschild namelijk per verhuurbedrijf.
Auto toonde gebreken bij het ophalen, koelvloeistof en olie was op, hier kwamen we tijdens het rijden pas achter omdat het lampje ging branden. De banden spanning was gevaarlijk laag! En ga zo maar door.

Uiteraard zijn dit problemen met het verhuur bedrijf, echter hebben wij een klacht ingediend bij Sunny cars we zouden binnen 1 maand een reactie terug krijgen omdat ze verhaal zouden halen bij het verhuurbedrij trivalia, nu ruim 7 weken later nog steeds geen reactie terug en word er ook niet terug gereageerd op onze mails.

Ik huur mijn auto bij sunnycars om bovenstaande praktijken te voorkomen, en ben dus ook zwaar teleurgesteld in sunnycars hoe er met onze klacht om gegaan wordt.

Suzanne Al

Suzanne Al

15 oktober 2014 om 17:26 Beantwoorden

Beste Ilona,

Oei, 7 weken wachten op antwoord van ons is zeker niet goed inderdaad. Ik ben direct even naar mijn collega´s van customer care gelopen en zij zullen je vandaag of morgen nog een inhoudelijke reactie geven. Vaak moeten wij ook wachten op feedback van de lokale verhuurpartner, maar dat mag geen reden zijn om niet te reageren op een e-mail. Excuses daarvoor!

Met zonnige groet,
Suzanne

Jan Peekel

18 oktober 2014 om 11:48 Beantwoorden

Makkelijke boeking en correcte informatie .Prima auto.Geen rompslomp met allerlei regels.Klasse Sunny Cars.

Hans

7 november 2014 om 12:56 Beantwoorden

Ik ben totaal NIET tevreden over Sunny Cars. Afgelopen zomer zijn we naar Sicilië geweest en hadden we een auto gehuurd voor de gehele periode. Echter, toen we aankwamen, na een kleine vertraging weliswaar, was alles gesloten. In de voorwaarden staat dat bij vertragingen het kantoor open blijft tot max 2 uren na sluitingstijd. Dit was dus niet het geval. Om half 1 ’s nachts gebeld met de helpdesk, waar mij op een twijfelachtige manier werd verteld dat ze niet zo goed raad wist met ons probleem, aangezien alles gesloten was, en dit nummer eigenlijk alleen bedoeld was voor noodsituaties… Kort daarop werd de verbinding verbroken. Dit kon ook door het slechte bereik komen, dat laat ik in het midden. Duidelijk was wel dat zij ons niet kon helpen in ieder geval. Ondertussen zat er nog maar 1 ding op, een taxi naar het appartement nemen. 170 euro. De volgende dag gebeld met het reisbureau en de situatie uitgelegd. Een uur later belde het reisbureau terug en gaven aan dat we met de taxi terug konden gaan naar het vliegveld om alsnog de huurauto op te halen, Sunny Cars had toegezegd sowieso de gemaakte onkosten te vergoeden. Dat is in ieder geval iets. Wel een heleboel geregel en gedoe, veel kosten om voor te schieten, en dag 2 van de vakantie ook al bijna om zonder echt genoten te kunnen hebben van Sicilië.
Lang verhaal kort, inmiddels zijn we alweer bijna 2 maanden in Nederland en hebben we nog geen dubbeltje gezien. De eerder gemaakte belofte wordt niet nagekomen en in de brief van Sunny Cars wordt geïnsinueerd dat wij zouden liegen. Want, van alle binnenkomende telefoontjes wordt notitie gemaakt en van ons was geen notitie aanwezig. Als tegemoetkoming wilden ze ons wel een deel van de kosten terugbetalen. In de steek gelaten worden door een groot bedrijf, en als klap op de vuurpijl nog even uitgemaakt worden voor leugenaar. Bij mijn reactie heb ik mijn gespecificeerde telefoonrekening meegestuurd waar heel duidelijk in staat dat we wel degelijk 4 minuten hebben gebeld met het noodnummer. Reactie van Sunny Cars: ……..
Die hebben we dus nog steeds niet gehad….
Schan-da-lig!
Ik ben me aan het beraden wat ik hier verder mee ga doen, dit bericht is in ieder geval de eerste stap..

Suzanne Al

Suzanne Al

11 november 2014 om 13:59 Beantwoorden

Beste heer Mulder,

Bedankt voor uw feedback. Ik heb dit direct met onze customer care afdeling besproken. Zij zijn nogmaals in het dossier gedoken en hebben inmiddels een inhoudelijke reactie gegeven. Voor vragen hierover kunt u contact met hen opnemen, of natuurlijk met uw reisbureau via wie de reservering is gemaakt.

Met vriendelijke groet,
Suzanne Al

Jim

23 januari 2015 om 08:51 Beantwoorden

beste Sunnycars,
Ik heb zojuist alle reacties doorgelezen en er zitten knap wat negatieve bij.
Nu zeg ik “waar gewerkt vallen spaanders” en dat is voor degene die het aangaan verveeld.
Jullie nemen het netjes op en siert jullie dat de negatieve berichten ook gewoon geplaatst worden zeker op de manier hoe sommige reageren!
Mijn ervaring met jullie is zeer positief maar sommige verhuurbedrijven nemen het allemaal niet zo nauw waardoor dit soort klachten ontstaan veelal vanuit de huurders zelf.
Wees rustig en laat je niet “bang” maken door de medewerker achter de balie loop het contract rustig na en teken niet wat je niet begrijpt of niet wilt.
Ik kan uit eigen ervaring praten.
Auto huren op Tenerife, gekeken in het hotel (Iberostar) mogelijkheid om auto te huren bij Hertz geschrokken van de prijs, op het strand gekeken op het internet al veel goedkoper rechtstreeks (ook bij Hertz).
Sunny Cars tegen gekomen verwonderd naar hun prijzen gekeken dus (beetje achterdochtig) eerst goed de website doorgelezen waar informatie duidelijk en helder opstaat.
Boeking gemaakt voor autohuur volgende dag en haal en breng service bijgeboekt.
Wordt in de middag gebeld door Sunny Cars ivm. de snelle huur en verteld dat haal en breng service eigenlijk is dat het verhuurbedrijf je ophaalt bij het hotel en na de huurperiode weer terug brengt. terwijl ik dacht dat zij de auto kwamen brengen cq. ophalen.
Er wordt mij ook gelijk medegedeeld dat de afstand tussen hotel en verhuuradres slechts 1,5 km is en dit makkelijk lopend te bereiken is waardoor ik 40 euro!! haal/breng service kan besparen (of met taxi gaan).
Kijk de eerste verdienste al “in the pocket”. Sunny bedankt!
Volgende dag lopend auto ophalen bij thrifty en idd. een aantal wachtende aan de balie (ik huur zakelijk best veel auto’s dus ik kom dit regelmatig tegen) als ik aan de beurt bent begint ook deze dame tegen mij het verzekerings verhaal op te hangen maar nadat zij klaar was hiermee verteld over het all-inclusive verzekeringspakket van Sunny Cars maar ook zij incenueerde dat het niet alles dekt en dat de terugbetaling op zijn minst een aantal weken duurt en creditcard reservering doen als je geen super CDW neemt!
Gewoon vol houden en niet nemen dan zwakt het wel af!
De Panda die ik besproken had was er niet dus kreeg een Opel Corsa welke duurder was men vondt dat ik bij moest betalen, niet doen!!! rustig blijven en volhouden aan wat je hebt geboekt.
Bij twijfel overleg van te voren met Sunny Cars laat je niet dwingen want achteraf is bijsturen veel moeilijker en zie dan je geinvesteerde maar weer terug te krijgen.
En ja! het kost allemaal tijd en dat is ook hetgene waar (sommige) verhuurders handig gebruik van maken om extra inkomsten te genereren.
Mensen lees bovenstaande en gebruik 1 advies, blijf rustig, lees het contract en teken pas als je het er mee eens bent!!
Vergeet de stress van de mensen die staan te wachten achter je! is niet makkelijk dat weet ik uit ervaring maar je zal zien als het voorbij is de rust gelijk weer weder gekeerd.
En ach als ik een keer een auto krijgt die niet zo mooi is houd ik mezelf gewoon voor dat het niet de mijne is!
Ik denk aan de Sunny Cars prijs en rijdt met een glimlach weg.
Dus voor mij staat vast de volgende huur weer bij Sunny Cars,

Met vriendelijke groet,
Jim van Veen.

Suzanne Al

Suzanne Al

28 januari 2015 om 12:05 Beantwoorden

Beste Jim,

Dank voor je uitgebreide reactie, leuk om te lezen en dank voor de tip ´stay calm and rent a Sunny car´!

Zonnige groet,
Suzanne

a.van der meer

23 maart 2015 om 20:01 Beantwoorden

alle autoverhuurders in FAROalgarve nemen om 07.00 uur de auto terug ,alleen bij het nieuwe kleine autoverhuur bedrijf drive on holidays moet je dan 30 euro betalen want ze gaan pas om 0.800 uur open,alle mensen die een ochtendvlucht van transavia vertrekkken, betalen dus 30 euro extra. (geen verborgen kosten)
bedankt sunny voor het overstappen op deze verhuurder.

Suzanne Al

Suzanne Al

25 maart 2015 om 16:09 Beantwoorden

Beste heer/mevrouw van der Meer,

Dank voor de reactie. Ter verduidelijking: we zijn niet overgestapt op een andere verhuurder, maar hebben er 1 toegevoegd aan ons aanbod. Omdat deze partner de voordeligste tarieven heeft boeken in de praktijk de meeste klanten de nieuwe verhuurder, maar we bieden er nog een aantal aan waarbij inderdaad ruimere openingstijden zijn. Dus ook bij ons is het mogelijk om de auto eerder in te leveren. We zijn momenteel trouwens in gesprek met Drive on Holidays om hun openingstijden te verruimen, dus hopelijk zijn zij binnenkort ook om 07.00 uur geopend.

Met zonnige groet,
Suzanne

henny

30 maart 2015 om 18:47 Beantwoorden

Op 13 maart in fort lauderdale via sunny cars een auto gehuurd, alles meer dan perfect geregeld zonder verborgen kleine lettertjes.,
Zeer snel geholpen door Alomo, bijna nieuwe auto en inclusief alles zoals extra bestuurders e.d
Op 29 maart weer terug gebracht in Orlando, hier ook zeer snel alles geregeld.
kortom volgende keer zeker weer via sunny cars.

Yvonne

5 april 2015 om 12:56 Beantwoorden

Hebben jullie een eigen desk op de luchthaven of weet je van tevoren al bij welke verhuurder je moet zijn? Wij gaan naar Nice.

Suzanne Al

Suzanne Al

7 april 2015 om 15:26 Beantwoorden

Beste Yvonne,

We hebben geen eigen balies, maar werken met meerdere lokale verhuurders samen. Na het maken van je reservering krijg je de voucher, waarop de naam van de verhuurder en de exacte locatie van de balie staat vermeld. Mocht je nog meer vragen hebben, dan kun je ook bellen met ons reserveringsteam, zij helpen je graag verder! Tel: 023-5699699.

Met zonnige groet,
Suzanne

Wout en Willie

16 april 2015 om 19:59 Beantwoorden

Wij kregen 1 april 2015 (misschien lag het aan de datum) op Aruba een auto waarvan een aantal zaken niet bleken te werken. De plaatselijke verhuurder Royal Car Rentel bleek op geen enkel telefoonnr. te bereiken. Dus gebeld met sunnycars in NL en zij regelden keurig, dat de auto omgeruild werd. Echter toen kregen we een oude, vieze, grote en dus dure auto in verbruik..De man zei dat het een auto was (maw niet zeuren) Na een aantal dagen ging er weer iets stuk maar het was nog maar 1,5 dag en dus hebben we er geen werk meer van gemaakt. Terug in Nederland heeft sunnycars onze gemaakte kosten betaald en een vergoeding gegeven voor het ongemak. Helemaal top. In eerste instantie baalden we natuurlijk behoorlijk maar door deze reactie van sunnycars gaan we ook de volgende keer weer met vertrouwen een auto huren via sunnycars.

Frans

20 mei 2015 om 15:34 Beantwoorden

Na jaren auto’s te hebben gehuurd bij collega Auto Europe ben ik naar Sunnycars overgestapt mn. door de duidelijkheid in de verzekeringen ook al ben ik een paar tientjes meer kwijt.Ik huur de auto via Dickmanns op de luchthaven van Valencia. Wat mij bij de reservering verteld werd is dat er geen blokkade op de creditcard zal plaatsvinden en dat ik daadwerkelijk aan de balie geen kosten heb. Ook geen volle tank benzine? Ik lees hier op het forum dat dit vaak toch gedaan wordt. Kunt u me hier duidelijkheid over verschaffen?

Suzanne Al

Suzanne Al

21 mei 2015 om 14:18 Beantwoorden

Beste Frans,

Je hebt wel een geldige creditcard op bestuurdersnaam nodig maar wij hebben de afspraak met Dickmanns dat er geen waarborg geblokkeerd of afgeschreven wordt. Er is ook geen eigen risico op de schade en diefstal verzekering. Alleen bij schade aan glas-banden-bodem of dak vna de huurauto zal de verhuurder de werkelijke kosten op de creditcard belasten. Deze kun je dan bij ons weer declareren.

Met zonnige groet,
Suzanne

Monique

20 mei 2015 om 17:15 Beantwoorden

Wij hebben twee weken geleden een auto gehuurd via Sunnycars. in Faro Portugal word je dan door verwezen naar een bedrijf dat Drive in Holydays heet. Bij aankomt werden we zo goed als gedwongen om nog een extra bedrag te betalen van bijna 100 euro. Zouden we dit niet doen en een ander brengt schade aan de auto dan zou ons dat minimaal 1100 euro gaan kosten.De mensen aan de balie zijn zeer onvriendelijk en weten je toch bang te maken zodat je dit wel doet. Ik begreep er niks van want ik had het idee dat ik voldoende verzekerd was. Het heeft mij de hele vakantie dwars gezeten en bij terugkomst zegt Sunnycars dat we niet hadden moeten betalen maar dat het onze eigen schuld is dat we erin getrapt zijn. WEG GELD? Ik vind het echt een hele slechte zaak dat Sunnycars hier verder niets mee doet en ben niet van plan ooit weer via hun te huren.

Suzanne Al

Suzanne Al

21 mei 2015 om 17:24 Beantwoorden

Beste Monique,

Wat vervelend dat de medewerkers zo vasthoudend waren. Al onze lokale partners weten namelijk dat onze klanten de kosten van het eigen risico bij schade en diefstal van ons terugkrijgen. We weten helaas dat het soms toch gebeurt, daarom geven we op zowel de klantvoucher als de supplier voucher duidelijk aan dat zowel het afkopen van het eigen risico als het afsluiten van een glas- of bandenverzekering niet nodig is.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat je je hierdoor ter plaatse onzeker voelde over het feit of alles nu inbegrepen was. Een tip voor een volgende keer is om direct telefonisch contact op te nemen met ons als er ter plaatse zaken niet duidelijk zijn of als er discussie ontstaat over het wel of niet moeten afsluiten van een additionele verzekering. Juist voor dit soort vragen zijn wij 24/7 bereikbaar in het Nederlands.

Met zonnige groet,
Suzanne

Syl

5 juni 2015 om 20:26 Beantwoorden

Wij staan op het punt om een auto te reserveren voor onze vakantie in Italie (luchthaven Pisa). Ik lees hierboven dat er geen extra kosten komen voor een extra bestuurder. Echter lees ik in de voorwaarden dat dit 7 euro per dag kost. Hoe zit dit nu?
Verder nog een vraag: ivm ziekte van familielid is er een kans dat onze vakantie niet door kan gaan. Hoe zit het met een eventuele annulering?

Suzanne Al

Suzanne Al

6 juni 2015 om 22:01 Beantwoorden

Dag Syl,

Als je de optie ´extra bestuurder´ hebt aangevinkt op de site, dan is een 2e bestuurder inderdaad al vooraf inbegrepen en hoef je ter plaatse niet extra daarvoor te betalen. Dit staat dan ook in de huurvoorwaarden vermeld als inbegrepen.

Annuleer je ivm ziekte van een familielid, dan zou het door je annuleringsverzekering gedekt kunnen worden maar dit is afhankelijk van de polisvoorwaarden van je verzekering. Tip: als je onze Flexservice afsluit (dit kost 1 Euro per huurdag) dan kun je tot 24 uur voor huuranvang gratis annuleren zonder een reden door te geven. Je krijgt dan dus zeker het geld van de huurauto terug.

Zonnige groet,
Suzanne

Miloi

3 augustus 2015 om 20:38 Beantwoorden

Super slecht. Mijn oom en tante krijgen een upgrade auto omdat de gehuurde auto niet op voorraad staat.. Achteraf wordt hun €561 extra in rekening gebracht via de credit card voor deze upgrade. Met deze klacht wordt niets gedaan en Sunny Cars verwijst hun naar Europcar terwijl zij bij Sunny Cars de auto hebben gehuurd..

Suzanne Al

Suzanne Al

4 augustus 2015 om 15:25 Beantwoorden

Beste Milou,

Heb je misschien een reserveringsnummer voor me, of anders de bestuurdersnaam en huurdata + locatie, zodat ik even kan meekijken wat hier precies het verhaal is en welke feedback wij van Europcar hebben gekregen?

Zonnige groet,
Suzanne

Piet

23 augustus 2015 om 15:11 Beantwoorden

Beste Sunnycars wij gaan binnenkort naar Portugal en willen een auto huren. Echter krijg ik het gevoel dat de kwaliteit van de service die jullie aanbieden afhangt van het verhuurbedrijf die wij toegewezen krijgen zonder daar invloed op te kunnen uitoefenen. Begrijp ook niet jullie reacties op klachten van mensen die gezwicht zijn voor de druk die op hen wordt uitgeoefend om alsnog diensten af te nemen die ze niet willen. De indruk die bij mij ontstaat is dat jullie voorwaarden prima zijn echter bepaalt je eigen standvastigheid naar het verhuurbedrijf toe of je er een positieve ervaring aan overhoud. Het lijkt mij dat je kiest voor Sunny Cars om dit soort praktijken juist te voorkomen en met een ‘ vakantiegevoel’ een auto huurt en niet hoeft te hopen dat jullie voorwaarden worden gerespecteerd . Heb nog geen definitieve beslissing gemaakt maar het spreekt helaas niet in jullie voordeel.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

27 augustus 2015 om 17:36 Beantwoorden

Beste Piet,

De lokale partners waar wij mee samenwerken moeten allemaal aan dezelfde hoge kwaliteitseisen voldoen. Is er een partner die herhaaldeijk niet kan voldoen aan onze eisen, dan besluiten wij zelf om daar niet meer mee samen te werken.

Helaas komt het weleens voor dat klanten een minder goede ervaring overhouden aan de autohuur. Ik ben juist blij dat klanten ook met negatieve feedback terugkomen, zodat wij er wat aan kunnen doen en hopelijk een kans krjigen om de volgende autohuur positief te maken.

Ik ben het helemaal met je eens dat je voor Sunny Cars kiest om je vakantiegevoel te behouden, dat is ook precies waar wij voor staan. Zorgeloos een auto huren. Hopelijk mogen wij je helpen bij jouw autohuur zodat je ons product zelf kunt ervaren. Alvast een hele fijne tijd in Portugal gewenst.

Zonnige groet, Renske

Gilbert

11 september 2015 om 16:20 Beantwoorden

Deze zomer hebben wij via Sunny Cars een auto gehuurd in IJsland, dat is slecht bevallen. Bij ophalen van de auto werd gevraagd een handtekening te plaatsen voor de tankregeling. Het formulier was verwarrend. Ik heb uitleg gevraagd waarvoor ik precies moest tekenen, waarop de baliemedewerker uitlegde dat ik ermee instemde dat benzinegeld zou worden afgeschreven wanneer de tank niet vol zou zijn bij inleveren. Op mijn vraag wat er zou gebeuren wanneer de tank (volgens afspraak) wel vol zou zijn, was het antwoord dat dan niets zou worden afgeschreven. Het zou gaan om een borgstelling.
Ik heb de auto afgetankt ingeleverd, en voor de zekerheid een foto gemaakt van de benzinemeter die dit ook aangaf. Echter, na thuiskomst bleek toch 78,- Euro te zijn afgeschreven. Ik heb dit gemeld bij Sunny Cars, met als bewijs de genoemde foto.
Sunny Cars heeft dit weer gemeld bij verhuurder te plaatse. Deze geeft echter niet thuis: ik zou getekend hebben voor afkoop van de volle tank regeling en wil mij op geen enkele manier tegemoetkomen, ook al is het volkomen duidelijk dat de auto afgetankt is ingeleverd. Ik zou verwachten dat Sunny Cars deze samenwerkingspartner zou aanspreken op deze misleidende handelwijze, maar tot mijn verbazing accepteert Sunny Cars dit en legt de verantwoordelijkheid weer bij mij: ik had de uitleg van deze baliemedewerker niet moeten vertrouwen en ter plaatse contact moeten opnemen met Sunny Cars.
Ik begrijp dit niet: wie wil er nu samenwerken met een verhuurder die op deze wijze zijn klanten misleidt, en wat is nu de betekenis van slogans als “Huren zonder verborgen kosten” en opmerkingen zoals hierboven: “De lokale partners waar wij mee samenwerken moeten allemaal aan dezelfde hoge kwaliteitseisen voldoen.”
Volgende keer huur ik gewoon weer bij de prijsvechters. Goedkoper, tot nu toe nog nooit problemen gehad en aan de balie altijd correct behandeld.

Ralph

16 september 2015 om 20:18 Beantwoorden

Zojuist terug van vakantie Toscane. Auto gehuurd via sunnycars op vliegveld Pisa. Vanochtend terug gebracht tot mijn verbazing zou ik 80 euro! schoonmaakkostenmoeten betalen omdat deauto vies zou zijn. Volkomen onzin, normaal gebruik in een stoffige omgeving zorgt na 2 weken inderdaad voor een stofige auto. Zojuist sunnycars gebeld omdat ik dacht dat het hier om oplichting ging, maar sunnycars bevestigde idd dat lokale verhuurbedrijven dit soort bedragen kunnen vragen. Het all in verhaal van sunny cars klopt dus niet. Voor en na mij waren er nog meer gezinnen die extra kosten moesten betalen om diverse redenen. Uiteraard heb ik dit niet betaald maar pas na een knallende ruzie en veel stampij.

Dennis Edens

Dennis Edens

30 september 2015 om 10:46 Beantwoorden

Beste Ralph, hartelijk dank voor je reactie.
Erg vervelend dat de afhandeling niet verlopen is zoals gewenst.
Het klopt dat de verhuurder kosten mag rekenen in het geval dat een auto dermate stoffig/vies is dat een normale schoonmaakbeurt niet voldoende is.
Ik raad je aan om ons in zo’n geval gelijk te contacteren zodat wij kunnen zorgen voor een goede afhandeling en oplossing.

Zonnige groet,
Dennis

van noord

7 oktober 2015 om 12:17 Beantwoorden

Ik begrijp wel waarom Sunny Cars zo goedkoop uit de bus komt. Als je alle service aan de klant achterwege laat dan kan je goedkoop je product leveren! Ik heb onlangs een auto gehuurd bij Sunny Cars voor gebruik op Sicilië. Ik heb daarover drie ernstige klachten ingediend. Er kwamen 2 standaard mailtjes terug zonder echt in te gaan op mijn klachten en op mijn volgende mailtjes werd helemaal niet meer gereageerd! De slogan van Sunny Cars is “drive a smile”. Bij mij was het alleen maar ellende! O ja, Sunny Cars, nog bedankt voor het verpesten van mijn vacantie! Mij zien jullie niet meer terug!

Theo

3 november 2015 om 21:56 Beantwoorden

Auto gehuurd en opgehaald op de luchthaven van Malaga, bij de combi balie Dollar Thrifty Hertz. Voucher van Sunnycars gegeven, begint die man druk te typen en vraagt, dringt meer aan, of we extra verzekering willen voor afkoop eigen risico o.i.d. Nee…natuurlijk niet, want dat heeft Sunnycars voor ons geregeld! Of we wel het (druk getypte) bonnetje “Rental Record” willen ondertekenen met de mededeling dat als auto NIET afgetankt retour komt dat er dan kosten afgeschreven worden, zgn Fuel Purchase Option a € 68,86 ex btw. Dit gedaan, klonk namelijk logisch. Maar we hebben auto afgetankt. En wat denk je…niet de brandstof kosten werden afgeschreven, op de dag van inlevering/thuiskomst 4 oktober, maar de huur van de auto zelf a € 318,28. En we hadden Sunnycars al € 468,- betaald. Dit gelijk gemeld bij het reisbureau, zij zouden kontakt opnemen met Sunnycars. Tot op heden geen antwoord/reactie.
Wordt er tot onze schrik vandaag weer een bedrag afgeschreven a € 40,- door Hertz Spanje. Gebeld met Sunnycars. Niet echt vriendelijk te woord gestaan, er verteld dat alles in behandeling is en dat ik deze Hertz aktie maar weer via het reisbureau moet melden.
Dit vind ik geen klanten service, Sunnycars!!! Auto huren bla bla bla, dat gaat heel makkelijk, maar als het om klanten service gaat of klachten. Dan gaat alles ineens heeeeel langzaam, traag en ongeinteresseerd.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

6 november 2015 om 16:33 Beantwoorden

Beste Theo,

Vervelend om te horen dat er kosten van de creditcard zijn afgeschreven. Wat is je reserveringsnummer? Dan kunnen we voor je nagaan wat de status is en wat de reden is dat het niet zo snel gaat als gehoopt. Excuses voor het ongemak.

Zonnige groet,
Renske

Barbara

24 december 2015 om 10:12 Beantwoorden

Ook ik heb klachten en er zijn nu inmiddels al tot twee keer toe extra bedragen van mijn rekening afgeschreven. Ik heb in het verleden al herhaaldelijk auto’s gehuurd, maar ik dit nog nooit meegemaakt. Echt nog nooit! Als je vervolgens vraagt naar de uitleg van de afschrijvingen, krijg je een verhaal wat feitelijk gewoon niet klopt. Er wordt gezegd dat we opeens moesten bijbetalen omdat we de auto op een andere locatie hadden teruggebracht. Dit waren we van meet af aan overeengekomen. Dus dit had in de totaalprijs moeten zitten. Vervolgens werd daarvoor een bedrag in rekening gebracht, dat totaal niet overeenkomt met de kosten die ANWB en Sunnycars stellen dat zij in dat geval in rekening mag brengen. Het verhaal rammelt dus aan alle kanten. Maar je wordt gewoon genegeerd. Nu blijkt dat ik van mijn bank moet horen dat er door het verhuurbedrijf weer een bedrag van mijn rekening is gehaald. In november al. Ik ben hierdoor door niemand op de hoogte gesteld. Ik heb geen brief of factuur gehad Niets. Als mijn bank mij niet geattendeerd had, dan had ik dit nooit geweten. Ik vind het echt onbehoorlijk deze gang van zaken. Je bent duurder uit door te huren via ANWB en Sunny cars. Er wordt bij de bestelling gezegd dat de prijzen totaalprijzen zijn. Maar wat blijkt toch achteraf kosten. Ik vind het echt stuitend deze gang van zaken en boek nooit meer van mijn hele leven via ANWB of Sunny cars en ik adviseer iedereen om rechtstreeks met een verhuurder te contracteren. Boeken via ANWB en Sunny Cars kost je meer en levert je niets op qua services of iets dergelijks.

Barbara

24 december 2015 om 10:16 Beantwoorden

In navolging van mijn volgende post, wil ik Sunny Cars er even op wijzen dat nu ik al die berichten lees, dat wat mij is overkomen dus helemaal geen incident is. Er is structureel iets mis. Ook bij mij is eerst EUR 78,66 afgeschreven vermeerderd met BTW en nu EUR 40. Maar bij die EUR 78,66 werd bij mij weer een andere reden opgegeven, te weten dat ik de auto op een andere locatie zou hebben teruggebracht, terwijl dat EUR 58 zou kosten.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

24 december 2015 om 15:20 Beantwoorden

Beste Barbara,

Dank je voor je bericht. Eventuele one way kosten zijn niet bij de huurprijs inbegrepen en betaal je aan de lokale partner. Wat ik echter niet kan achterhalen is waarom er 2 bedragen van jouw creditcard zijn afgeschreven en waarom de kosten afwijken van het genoemde bedrag van € 58,- Heb je een reserveringsnummer waardoor ik jouw boekingsgegevens kan zien? Wellicht kan ik je daarna meer verduidelijking geven.

Zonnige groet,
Renske

Kathrin van Markus

30 september 2016 om 15:06 Beantwoorden

Wij zijn vorige week zaterdag 24 september teruggekomen uit Schotland. Wij dacht het laaste streepje benzine in de buurt van het vliegveld vol te gooien: nergens onderweg een benzine tank…..Dus we namen de gok. Maar……. wij hadden zelf een volle tank voor 38 pond en raad eens wat?? De autoverhuurder rekende, na ons verhaal, 46 pond voor 1 streepje (van de 8) die ontbrak!!!!!!!!!!!! We hebben ons nog nooit zo opgelicht gevoeld. Ja op het vliegveld is een tankstation: voor de autoverhuurders!! Mochten wij niet op….die autoverhuurders lachen d’r eigen rot!!!!!!!!!!!!

Harold Groen

18 oktober 2016 om 13:32 Beantwoorden

Fantastisch SUNNYCARS, had een auto op de luchthaven van valencia gehuurd via sunnycars, prima auto (europcar) bij het terug brengen bleek er een lichte schade onderaan de bumper van de auto ,europcar claimde direct het gereserveerde bedrag van mijn creditcard.
Bij terugkomst in Nederland heb ik meteen alle overzichten naar sunnycars klantenservice gestuurd . En echt ongelofelijk de volgende dag had sunnycars zoals zij dat beloven het ingehouden bedrag door europcar ,al op mijn creditcard terug geboekt …. dit noem ik een afspraak na komen ,fantastisch. Hierdoor weet ik dat het heel veilig is om met sunnycars de weg op te gaan en ben ik niet teleurgesteld na al die jaren huren via sunny Cars . Sunny cars bedankt !

Suzanne Al

Suzanne Al

18 oktober 2016 om 16:44 Beantwoorden

Graag gedaan Harold 🙂 Super dat je jouw positieve ervaring deelt met ons, graag tot de volgende keer!

jjga08@gmail.com

3 november 2016 om 14:14 Beantwoorden

Mooi Niet Sunny Cars smeert je een aanvullende verzekering aan die je al had geboekt, bewust dubbel verzekeren dus. Oplichters

jjga08@gmail.com

3 november 2016 om 14:16 Beantwoorden

Net als zoveel autoverhuurders smeren ze je bij het ophalen een verzekering aan. De mededeling en de vouchers van het afgesproken contract worden bewust genegeerd.
Ze willen gewoon jouw geld

Suzanne Al

Suzanne Al

3 november 2016 om 19:53 Beantwoorden

Dank voor je reactie. Ik denk dat er sprake is van een misverstand, want wij zijn niet de lokale wagenparkaanbieder die jou een extra verzekering aanbiedt. Via Sunny Cars regel je je all-in huurauto en aan ons betaal je de huursom. De huurauto haal je op bij onze lokale partner, dat zijn wij dus niet zelf maar een autoverhuurder ter plekke. Op de voucher die je van ons krijgt staat inderdaad duidelijk dat je ter plekke geen extra verzekeringen hoeft te nemen, ook al worden die aangeboden. En dat als dat toch gebeurd en je er niet uitkomt, dat je ons dan kunt bellen. Heb je contact met ons opgenomen tijdens de huur of wellicht nu al met ons customer care team? Wanneer ik een reserveringsnummer heb, dan kijken we het graag nog eens na voor je wat er gebeurd is.

Groeten, Suzanne

Ria

12 maart 2017 om 10:27 Beantwoorden

Ik maak altijd een foto van de kilometerstand en de benzinemeter met mijn telefoon.
Als we de auto ophalen, en een foto als we de auto weer inleveren.
Heb ik het bewijs ook.
Nog nooit problemen gehad bij een huurauto van sunnycars.

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

14 maart 2017 om 09:34 Beantwoorden

Dag Ria,

Bedankt voor je reactie.

Het is altijd verstandig om foto’s te maken en de laatste tankbon te bewaren. Op die manier weet je inderdaad zeker dat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

Met hartelijke groet,
Pieta van Sunny Cars

Laat een reactie achter op AJ van Heusden Reactie annuleren

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.