Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Tankregeling FF en FE, wat is het verschil?

In mijn videoblog ‘Koffie met Hans’ praat ik je snel bij over de Sunny Cars actualiteit. In 1 kopje koffie ben je weer helemaal up-to-date. Vandaag vertel ik je graag meer over onze tankregelingen. Full-full en full-empty, wat is het verschil?

Hans Knottnerus

General Manager

Hans is de General Manager van Sunny Cars Nederland en België. De afgelopen 25 jaar werkte hij in diverse managementfuncties bij verschillende internationale autoverhuurorganisaties van ‘naam en faam’, onder andere in India! Dat hij een echte autohuurexpert is, kun je dus wel stellen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Ron Schulz

22 april 2014 | 7:00 pm | Reageer op Ron Schulz

Jammer dat de Sunny Cars - ANWB kortingsactie ( - 50€ ) alleen maar een full empty aanbieding had.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans Knottnerus

23 april 2014 | 1:20 pm | Reageer op Hans Knottnerus

Beste heer Schulz,

Dank voor uw reactie. In januari toen deze actie was hadden we inderdaad nog wel full-empty tankregelingen in Spanje, maar dit was geen beperking voor de ANWB korting. Het kan wel zijn dat de specifieke locatie of het gewenste autotype dat u geboekt heeft alleen met full-empty werd aangeboden. Dat is nu veranderd, alles is full-full. Als u wilt kunnen we de boeking wel aanpassen? Voor advies en informatie over de nieuwe huursom kunt u contact opnemen met ons reserveringsteam op 023-569966.

Met vriendelijke groet,
Hans

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

John

22 april 2014 | 7:27 pm | Reageer op John

Ik vindt het fantastisch dat Sunny Cars geen Full empty in Spanje meer aan bied.
Je bent nl inderdaad behoorlijk meer geld kwijt.
Sunny Cars hou vooral de policy Full to Full aan.
Een heel tevreden klant.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lardenoije , Jacques

18 mei 2014 | 6:30 pm | Reageer op Lardenoije , Jacques

Beste Hans,

Al jaren boek ik bij Sunny Cars juist vanwege de full full regeling.bij het afhalen van mijn Corsa in malaga airport bij Europcar (Alamo) werd mij bijna dwingend opgelegd om te kiezen voor leeg terugbrengen: europcar kan dan voor € 55 de tank vol gooien en dat kost bij een externe pomp €95 werd verteld : er zou 65 liter in de tank gaan .........toen mijn tank gisteren bijna leeg was heb ik in Marbella vol getankt voor € 51 !!!!!!
Trouwens bijna leeg terugbrengen lukt nooit tenzij je voor gevaar voor eigen leven op de AP 7 langs de kant komt te staan zonder benzine .
Ook probeerde ze mij een extra rechtsbijstand verzekering a €7 per dag af te troggelen terwijl jullie zeggen dat alles verzekerd is !!!!

Gaarne uw reactie en maatregelen richting Europcars

Met vriendelijke groet,

Jacques Lardenoije

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lardenoije , Jacques

18 mei 2014 | 6:37 pm | Reageer op Lardenoije , Jacques

Lees zojuist op internet dat een Corsa slechts 45 liter tankinhoud heeft terwijl de dame in Malaga bij hoog en laag beweerde dat het 65 liter was!!
Echte poging tot oplichting en misleiding!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Karl Huysegem

9 maart 2017 | 9:39 am | Reageer op Karl Huysegem

Beste Heer Knottnerus,

In dit filmpje zegt u het correct: "Full-Full, dat betekent dat je de auto vol inlevert, zoals je hem dus ook hebt meegekregen"

Gisteren boek ik dus voor het eerst een auto via jullie website. Bij de reservatie mogelijkheden stond duidelijk vermeld "Vol-vol" en "FF". Alle andere kleine lettertjes had ik alvast gelezen, maar die over wat jullie full-full regeling inhoudt dus (spijtig genoeg) niet. Op de supplier voucher bij de reservatiebevestiging staat wel plots te lezen: "FUEL POLICY: Fuel turn: return as pick up" Op dat moment lees ik jullie kleine lettertjes hierover na en blijkt dat Full-Full evengoed half vol tot half vol kan betekenen! (Ook de algemene voorwaarde bij mijn reservatiebevestiging (punt 17) verschilt van de algemene voorwaarden die ik bij het aangaan van de reservatie als gelezen had aangevinkt. (screenshot gemaakt!))

Dat is nu wel even wat anders dan vol-vol en stemt zeker niet overeen met wat u daarover zegt in het filmpje of wat ieder normaal mens op het eerste zicht zou verwachten zonder de kleine lettertjes eerst te lezen"
Komaan zeg! Jullie doen blijkbaar toch je best om een eerlijke car rental broker te zijn. Dan verwacht ik ook dat jullie de term full to full niet gebruiken, als dat eigenlijk "return as picked up" betekent!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

9 maart 2017 | 10:02 am | Reageer op Pieta Harsveld

Beste Karl,

Wat fijn dat u zich zo in de voorwaarden verdiept. Een goede voorbereiding is immers het halve vakantieplezier.

De full-fullregeling betekent inderdaad dat je de auto met dezelfde benzinestand inlevert als waarmee je die hebt gekregen. In de meeste gevallen zal dit vol zijn, maar dit hoeft niet. Het betekent wél dat de huurder altijd alleen betaalt voor wat hij gebruikt. Daarom vinden we dit de meest eerlijke tankregeling. De term is een algemeen gebruikte term in autohuur. Die kunnen wij dus helaas niet zomaar veranderen, al ben ik met u eens dat uw suggestie duidelijker is.

Als het goed is, staat dit ook zo in de huurvoorwaarden. Mocht dit niet zo zijn, wilt u dan uw reserveringsnummer doorgeven?

Alvast veel autohuurplezier gewenst.

Met hartelijke groet,
Pieta van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Karl Huysegem

9 maart 2017 | 11:07 am | Reageer op Karl Huysegem

Beste Pieta,
Bedankt voor je reactie.
Er kan toch niet ontkend worden dat het niet netjes is om vóór het reserveren te schermen met de term "vol-vol" als achteraf blijkt dat dat niet gegarandeerd kan worden. Jullie onderscheiden zich door een betere communicatie dan de concurrentie. Blijf daar dan ook rechtlijnig in. Gebruik ook vóór de reservering reeds de term. "Meestal vol-vol" en zet er een vraagteken icoontje bij. De nieuwsgierigheid van de klant wordt geprikkeld en als hij erop klikt kan hij dan eerlijk geïnformeerd kunnen worden over wat dat inhoud. Je geloofwaardigheid wordt verbeterd en je klanten gaan je nog meer vertrouwen en nog meer geneigd zijn bij jullie te boeken. Laat onduidelijke communicatie maar het handelsmerk zijn van de concurrentie! Ondertussen vond ik op de website van de verhuurder wel degelijk de bevestiging dat zij strikt met een vol-procedure werken. zie: https://www.bidvestcarrental.co.za/faq-items/fuelling-policy/
Als zij blijkbaar wel een volle tank garanderen bij afhaling, waarom kan u het dan niet?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

9 maart 2017 | 4:10 pm | Reageer op Pieta Harsveld

Beste Karl,

Bedankt voor de suggestie. En inderdaad: Wij proberen ons te onderscheiden door eerlijke en transparante autohuur. Daarom geven we vóór het reserveren al de toelichting mbt de tankregeling in de huurvoorwaarden. Op de 'tegel' die je op het eerste oog ziet, staat inderdaad full-full. Dat is omdat dit de naam van de regeling is, en zoals gezegd: Die wordt door alle partners gehanteerd en kunnen wij dus niet zomaar veranderen.

Bij Bidvest betekent dit dat de tank altijd vol wordt aangeleverd. En in veruit de meeste gevallen is dit zo, maar we werken met veel verschillende partners samen en dit geldt niet óveral. En juist om transparant te zijn dus de kanttekening in de vooraf inkijkbare huurvoorwaarden.

Ik hoop een en ander zo duidelijk uitgelegd te hebben en het idee dat we ergens mee 'schermen' voor de reservering weggenomen te hebben.

Alvast een fijn weekend en een vriendelijke groet,

Pietavan Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou