Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Toekomst 3.0

Terwijl ik dit schrijf is half Nederland op vakantie. De scholen hebben immers herfstvakantie. Voor velen blijkbaar een ideaal moment om, na de dramatisch slechte zomer in ons land, de zon op te gaan zoeken. Het was in ieder geval lekker druk op Schiphol, heb ik begrepen. Voor een korte zonvakantie is vliegen toch verreweg favoriet. Helemaal als je op plaats van bestemming een Sunny Cars huurauto hebt klaar staan. Maar dit terzijde.

Zouden we, op basis van het feit dat een heleboel mensen nu toch gewoon met vakantie gaan, mogen concluderen dat er ook tijdens economische onrust op een aantal zaken niet bezuinigd wordt? Of is het daarvoor nog te vroeg?

Men was, tijdens het recente ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen) congres in het Hongaarse Budapest, in ieder geval minder positief over de komende periode. De reisorganisaties verwachten ‘een moeilijk 2012’ als ik de geluiden in de wandelgang mag geloven.

Een jaar waar veel bedrijven zich nog meer gaan concentreren op hun z.g. ‘core business’. Touroperators stoten hun reisbureaus af en er wordt nog meer aandacht gegeven aan de ‘toegevoegde waarde’ van een onderneming richting de consument. En er wordt nog scherper gekeken naar de product mix. Daarnaast hield ook de discussie over off –of online zaken doen de deelnemers aan het congres zeker bij de les. Want over het gegeven dat “het verleden zeker geen garantie voor de toekomst is” was iedereen het snel eens. Terugkijken heeft totaal geen zin.

Nu is het hebben van een focus op de core business bij Sunny Cars niets nieuws. Wij zijn al 20 jaar bezig met het bemiddelen bij autohuur. Niets meer en zeker niets minder. Waarbij we iedere dag kijken hoe we die core business nog verder kunnen optimaliseren. Meer verhuurlocaties, toegankelijke reserveringssystemen, maximale verzekeringspakketten, geen eigen risico en voor je vertrek precies weten waar je als consument aan toe bent, vormt de essentie van ons denken en doen. Dat daarnaast de technologische ontwikkelingen niet stil staan -kijk alleen maar naar de enorme vlucht die smart phones genomen heeft- maakt het (op z’n zachts gezegd) ‘klaar zijn voor de toekomst’ tot een hele uitdaging. Maar wij zijn er in ieder geval klaar voor! En ik hoop dat de industrie, maar ook de consument dat zelfde vertrouwen blijft houden. Want is daar het economisch principe niet een beetje op gebaseerd?

 

Hans Knottnerus

General Manager

Hans is de General Manager van Sunny Cars Nederland en België. De afgelopen 25 jaar werkte hij in diverse managementfuncties bij verschillende internationale autoverhuurorganisaties van ‘naam en faam’, onder andere in India! Dat hij een echte autohuurexpert is, kun je dus wel stellen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou