Toerist genept met autohuur

2 June 2017 25 4156

Auteur

Suzanne Al

Marketing Manager

Dat was de kop van het artikel dat vorige week in Telegraaf verscheen. En hoewel de kop sensationeel is, klopt de strekking wel. Dat weet ik omdat het artikel gebaseerd is op een onderzoek dat wij in april hebben laten uitvoeren onder 1.000 Nederlanders. Waarom? Omdat we graag willen weten welke wensen en behoeften (mogelijke) autohuurders hebben zodat we hen het beste product met optimale service kunnen blijven leveren.

auto huren opgelicht

Weinig vertrouwen

Uit het onderzoek kwam dus dat bijna de helft (48,3%) van de Nederlanders het niet vertrouwt om een auto te huren in het buitenland. De belangrijkste reden: ze voelen zich onder druk gezet om aanvullende verzekeringen af te nemen bij het ophalen van de huurauto (43,3%). Maar liefst 73,4% geeft aan dat autoverhuurders transparanter moeten zijn over de kosten van het huren van een auto in het buitenland.

Irritaties

Bovendien bleek dat de irritaties rondom autohuur het afgelopen jaar zijn toegenomen. We doen dit onderzoek namelijk ieder jaar en kunnen dus de resultaten tegen elkaar afzetten. Nog meer dan vorig jaar ergeren Nederlanders zich aan extra onvoorziene kosten. Dit is de top 3 ergernissen:

1. Onvoorziene kosten, zoals een verplichte verzekering (47,9%, +7,9%)
2. Een andere auto mee krijgen dan is gereserveerd (35,9%, + 6,5%)
3. Een lange rij aan de verhuurbalie ter plaatse (28,4%, +1,5%)

Op de goede weg

Die verplichte verzekeringen ter plaatse herkennen wij helaas maar al te goed. Ons all-inclusive product is daar hét antwoord op: alles is inbegrepen, dus je kunt met een gerust hart ‘nee’ zeggen tegen alles wat je wordt aangeboden. Best een fijn idee toch? Dat vindt zes op de tien (62,2%) van de deelnemers aan het onderzoek ook. Zij kiezen liever voor all-in en geen verrassingen achteraf. Voor ons een bevestiging dat we met onze aanpak van autohuur op de goede weg zitten.

Toch een prima match

Goed nieuws is trouwens ook dat het onderzoek laat zien dat Nederlanders en het huren van een auto in het buitenland een prima match zijn. Ruim een derde huurde in de afgelopen 3 jaar een auto, waarbij Spanje de populairste bestemming is. Zo´n 78% vindt een huurauto op vakantie onmisbaar vanwege het gevoel van vrijheid en flexibiliteit en 66,3% huurt om op plekken te komen die ze anders zouden missen. Mooie cijfers wat ons betreft, want ook wij geloven dat je met een huurauto zoveel meer ziet van je vakantiebestemming. En met een huurauto van Sunny Cars kun je dat met een gerust hart doen.

PS: dit is natuurlijk in heel grote lijnen wat er uit het onderzoek kwam. Alle ins en outs over wat Nederlanders willen als ze een auto huren kun je teruglezen in het volledige Sunny Cars trendrapport 2017. Herken jij jezelf in de uitkomsten?

Spanje auto huren

Rij onbezorgd rond in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

25 Reacties (

A.J. van der Geer

4 June 2017 at 09:35 Reply

Ja hoor……..in Nederland het huurcontract afgesloten met een all risk verzekering, maar in Spanje aan de bali toch weer proberen een extra verzekering aan te smeren. Moesten € 1.100,=
borg betalen via creditcard. Ander merk auto dan gehuurd, maar de vervangende auto was ook
prima.

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

6 June 2017 at 10:18 Reply

Beste meneer/mevrouw Van der Geer,

Het kan inderdaad gebeuren dat er je ter plekke toch nog verzekeringen/extra’s worden aangeboden. Daarom drukken we onze klanten ook zo op het hart hier niet op in te gaan.

De hoogte van de waarborg staat altijd in de huurvoorwaarden. Die zijn vooraf gemakkelijk in te zien door op ‘bekijk huurvoorwaarden’ onder de huurauto te klikken op onze website. Daarnaast sturen we ze altijd mee met de voucher, zodat je altijd op de hoogte bent.

Hopelijk hebben jullie een heerlijke tijd in Spanje gehad en is de reis vlekkeloos verlopen.

Met hartelijke groet,
Pieta

Mirjam de Groot

4 June 2017 at 09:47 Reply

3 dagen een auto gehuurd in Portugal. Kreeg een mooie Kia Picanto mee van net een maand oud. Heb zelf ook een Kia Picanto. Het enige wat tegen viel was de airco duurde lang voordat het wat koeler in de auto werd. Moet zeggen dat mijn airco sneller is.

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

6 June 2017 at 10:23 Reply

Dag Mirjam,

Fijn dat de huurauto goed is bevallen. En ook wel lekker om in het buitenland een vertrouwd stuur vast te kunnen pakken ;).

Bij de meeste huurauto’s is airco geen standaard. In dat geval, heeft het vervangen ervan ook geen prioriteit bij de wagenparkleverancier. Als je wel een auto hebt gehuurd waarbij expliciet vermeld is dat er airco aanwezig is, mag je ook verwachten dat die het naar behoren doet. Is dat niet het geval, dan kun je ons altijd bellen, dan proberen wij voor je te bemiddelen.

Hopelijk heb je verder heerlijk rondgereden in de Picanto.

Met hartelijke groet,
Pieta

Lucrece Van Hamme

4 June 2017 at 11:01 Reply

Ik huur al jaren bij sunny Cars, hoofdzakelijk Italië en Frankrijk
Ben altijd correct behandeld en auto’s voldoen aan verwachtingen. Een enkele maal kwamen wij bedrogen uit maar sunny Cars heeft de zaak grondig onderzocht
Nooit verrassingen en korrektie prijzen. Wij huren voort – echt een aanrader

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

6 June 2017 at 10:25 Reply

Dag Lucrece,

Zo horen we het graag! Op naar nog een heleboel zorgeloze autohuuravonturen.

Met hartelijke groet,
Pieta

Hendrik Kobus

4 June 2017 at 11:05 Reply

Film altijd bij het afhalen de huurauto dan kom je bij terug komst niet voor verrassingen te staan.
Heb een auto gehuurd bij sunny cars en helemaal geen problemen gehad.
Ben daarom ook zeer tevreden en ga de volgende keer zeker weer een auto huren bij sunny cars.

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

6 June 2017 at 10:26 Reply

Hai Hendrik,

Tegenwoordig is het inderdaad gemakkelijk om even voor jezelf vast te leggen hoe de auto eraan toe is bij aanvang. Zo weet je zeker dat er geen discussie kan ontstaan.

Fijn dat je tevreden bent!

Hartelijke groet,
Pieta

h.m.kingmans

4 June 2017 at 11:06 Reply

ik huur al vele jaren een huur auto in spanje via sunnycars en ben heel erg tevreden en ook over de deskundigheid van de medewerkers top!!!

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

6 June 2017 at 10:27 Reply

Dag meneer/mevrouw Kingmans,

Wat fijn om te lezen! Daar doen we het voor.

Met hartelijke groet,
Pieta

hans den haan

4 June 2017 at 11:35 Reply

tot nu geen problemen ondervonden, voor mijn vakantie allang een auto gehuurd via Tui bij sunnycars. tot nu toe zeer tevreden.

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

6 June 2017 at 10:28 Reply

Dag Hans,

Dat horen we natuurlijk graag! Bedankt voor je positieve feedback.

Met hartelijke groet,
Pieta

hans den haan

4 June 2017 at 11:39 Reply

tot nu toe, zijn wij zeer tevreden. wij gaan altijd met Tui op vakantie en huren dan altijd een auto bij Sunnycars. nog geen problemen gehad.

H. Sprock

4 June 2017 at 12:48 Reply

Wat moet ik doen als mijn gereserveerde auto er niet is, maar wel een grotere en duurdere auto?

A.g. De leeuw

4 June 2017 at 13:35 Reply

Wij hebben ondanks dat we vaak andere auto (grotere) mee kregen nooit bijbetaald

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

6 June 2017 at 10:40 Reply

Dag meneer/mevrouw Sprock,

Als de gereserveerde categorie niet aanwezig is, moet de lokale wagenparkleverancier de upgrade zonder extra kosten aanbieden. Mocht je er niet uitkomen, dan kun je ons altijd bellen op het noodnummer. Dat vind je bovenaan de voucher en we sturen het je voor aanvang ook nog per SMS toe.

Met hartelijke groet,
Pieta

A.g. De leeuw

4 June 2017 at 13:31 Reply

Een andere auto mee? Gebeurt vaak maar we maken daar geen probleem van zolang de auto maar niet kleiner is. Het zijn altijd nieuwe auto’s Laatste keer vroegen ze of we niet liever diesel wilden; nee, en navigatie; nee we hebben onze tom tom mee Ook na aandringen ; nee
Tenslotte reden we weg in andere auto dan gepland maar prima fiat 500l
En na 2 dagen bleek het een diesel met navigatie te zijn😳

Martin

4 June 2017 at 16:37 Reply

Ook bij all-in proberen ze je nog steeds van alles aan te smeren. Heb jullie vorig jaar over de huur ergernissen in Spanje een heel epistel gestuurd. Nooit reactie gehad. Voor mij een reden om dan maar weer zelf een auto te huren met alles wat wordt aangesmeerd. Bemiddeling door Sunny Cars heeft weinig waarde in Spanje ook qua kosten. Jammer maar helaas.

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

6 June 2017 at 10:54 Reply

Hai Martin,

Wat vervelend om te lezen! In principe beantwoorden wij al onze mails, dus ik ben bang dat daar iets is misgegaan. Onze excuses daarvoor.

Ter plaatse kunnen medewerkers van de lokale wagenparkleverancier inderdaad altijd proberen toch extra’s aan te bieden. Wij drukken onze klanten daarom altijd op het hart overal ‘nee’ op te zeggen en in geval van twijfel ons even te bellen.

Als je ons product wil vergelijken met dat van anderen, is het handig om goed te weten op welke punten je allemaal moet letten. Het gebeurt regelmatig dat klanten toch teleurgesteld bij ons terugkomen, omdat ze iets over het hoofd hadden gezien bij de vergelijking en daardoor in de problemen zijn gekomen. Om ervoor te zorgen dat je een gedegen afweging kunt maken, hebben we hier op een rijtje gezet met welke valkuilen je rekening moet houden als je aanbieders van autohuur wil vergelijken. Mochten je vragen hebben, dan kun je ons natuurlijk ook altijd bellen op 0235699696.

Ik wens je in de toekomst nog een heleboel zorgeloze autohuuravonturen.

Met hartelijke groet,
Pieta

Geke Swart

5 June 2017 at 11:37 Reply

Het feit dat je overal voor verzekerd bent wanneer je boekt via Sunny Cars vinden we erg plezierig. Wanneer je je huurauto weer inlevert worden alleen de meterstanden genoteerd en je hoeft je er niet druk over te maken of er nog ergens krasjes o.i.d. op de auto worden gevonden die je zelf niet gezien had.
Toen we een paar weken geleden onze huurauto op vliegveld Brindisi ophaalden probeerde de baliedame ons wel een verzekering voor Road Assistance te verkopen. We hebben dat niet gedaan maar zijn toch wel nieuwsgierig of dat ook bij de huurprijs inzit?

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

6 June 2017 at 11:02 Reply

Dag Geke,

Wat fijn om te lezen dat jullie zo tevreden zijn! Road side assistance is inderdaad niet standaard inbegrepen bij ons, maar de meeste punten waarvoor je daarmee verzekerd bent, vergoeden wij gewoon bij terugkomst (denk aan sleepkosten, lekke band). Alleen als er sprake is van grove nalatigheid vergoeden wij die kosten niet, maar dat geldt ook voor schade en diefstal.

Met hartelijke groet,
Pieta

Karin Tonneijk

7 June 2017 at 20:03 Reply

Hallo, onlangs hebben wij via jullie in Corsica een auto gehuurd. (af te halen bij Enterprise)
Wij hebben al vaker een auto bij jullie gehuurd en altijd tevreden. Maar nu heb ik een vraagje.
Ik kan me niet herinneren dat wij ooit een auto schoon en gewassen hebben moeten afleveren. Anders kregen we een rekening van € 65,00. Uiteraard hebben we dat gedaan. Verder moesten we een borg betalen van € 1.400,00. Ook dat kan ik me niet herinneren dat ooit gedaan te hebben. Maar goed, het is allemaal goed gekomen. Maar wilde dit toch nog even navragen of dat vaker kan voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Karin

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

13 June 2017 at 09:40 Reply

Dag Karin,

Fijn om te horen dat jullie tevreden klanten zijn. Daar doen we het voor!

Wat je vraag betreft: zoals je weet werken we met verschillende partners samen. Daardoor kunnen de huurvoorwaarden per auto verschillen. De voorwaarden kun je voordat je reserveert eenvoudig inzien door onder de auto op ‘bekijk huurvoorwaarden’ te klikken. Daar vind je dan informatie over bijvoorbeeld de hoogte van de waarborg, zodat je daar desgewenst ook de auto op kunt selecteren. Om dat gemakkelijker te maken, kun je ook de voorwaarden van verschillende huurauto’s vergelijken. Daarvoor vink je ‘vergelijk huurvoorwaarden’ aan onder de auto’s waarvan je de voorwaarden wilt vergelijken. En als je hulp nodig hebt, kun je ons natuurlijk altijd bellen. Mijn collega’s van de reserveringsafdeling helpen je graag de beste keuze te maken.

Op naar nog veel mooie autohuuravonturen!

Met hartelijke groet,
Pieta

fam. den Besten

13 June 2017 at 10:50 Reply

Afgelopen week op Kreta in Chania, weer een auto gehuurd via Sunny Cars. Alles weer correct, zoals altijd en geen problemen.

Ria

3 July 2017 at 19:06 Reply

Vorig najaar een auto gehuurd in Tenerife.
Ze wilde ons een extra ruitverzekering aan smeren.
Hebben dat niet gedaan omdat het bij Sunny cars alles inclusief is.
Ik doe ook altijd een foto maken van het dashbord heb dan de km en de benzinemeter erop staan. Bij het ophalen en bij het inleveren. Sta je toch altijd sterker. Maar nog nooit problemen ermee gehad. Altijd tevreden bij Sunny cars.

Leave a Reply

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.