Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Top 3 onverwachte kosten bij autohuur

Bijna de helft van de Nederlanders is bang voor addertjes onder het gras bij het huren van een auto voor de vakantie. Dat is de uitkomst van een onderzoek dat wij onlangs hebben laten uitvoeren. En daar blijkt alle reden toe, want een derde van de ondervraagden heeft weleens te maken gehad met onverwachte extra kosten bij autohuur op vakantie.

Veel he? Ja, dat vind ik ook. We hebben ook gevraagd waarvoor dan extra betaald moest worden bij het ophalen of inleveren van de huurauto. Hieruit konden we de volgende top 3 van meest voorkomende onvoorziene kosten opstellen:

  1. Een onverwachte verplichte verzekering
  2. Kosten voor het rijden van extra kilometers
  3. Kosten voor een extra bestuurder

Allemaal reden tot ergernis natuurlijk. Daarnaast geeft drieëntwintig procent van de ondervraagden aan dat sommige autoverhuurders simpelweg niet duidelijk en transparant zijn over welke kosten wel en niet inbegrepen zijn.

Nederlander wil liefst alle kosten inbegrepen

Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat Nederlanders zich tijdens de vakantie geen zorgen willen maken over onverwachte kosten achteraf en de vraag of ze wel goed verzekerd zijn. Vakantiegangers kiezen dan ook het liefst een all-inclusive pakket waarbij alle kosten van de autohuur zijn inbegrepen (78%). Je hoeft dan ter plekke niets meer te betalen. En dat is precies de wens van 8 op de 10 Nederlanders. Het pakket moet daarom zo compleet mogelijk zijn, écht all-inclusive. Maar wat maakt een pakket all-inclusive volgens de Nederlanderse vakantieganger?

Ideale all in pakket huurauto volgens Nederlander

Top 5 redenen om een auto te huren

We hebben ook gevraagd naar de reden om een auto te huren tijdens de vakantie. Daar kregen we de volgende antwoorden op:

Top 5 redenen auto huren volgens Nederlander

Voor de respondenten betekent een huurauto dus vooral gemak, vrijheid en comfort brengt tijdens een vakantie. Vind jij dat ook?

Een onbezorgde vakantie-ervaring

Wat me ook opviel was dat maar liefst dertig procent van de respondenten aangeeft de auto pas op de vakantiebestemming te boeken. Zonde, want door je huurauto vooraf vast te leggen, ben je meestal goedkoper uit en heb je nog volop keuze uit het aanbod. Bovendien is de kans groot dat de deal niet all-in is als je een huurauto ter plaatse boekt. En dat je dus te maken krijgt met van die vervelende onverwachte kosten achteraf.

Bij Sunny Cars snappen we trouwens deze ergernissen over onverwachte kosten achteraf, en daarom is all-in bij ons dan ook écht all-in. Wij streven altijd naar dat ene – oh zo belangrijke – doel: een 100% zorgeloze vakantie voor onze klanten. Heb jij  dus nog suggesties of aanvullingen over hoe wij ons all-in concept kunnen verbeteren? Laat het ons weten en plaats je reactie onderaan de blog. Wij zijn erg benieuwd!

Wil je meer weten over het onderzoek dat is uitgevoerd? In de factsheet kun je nog veel meer informatie en onderzoeksuitslagen terugvinden.

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Sam Claeys

3 februari 2015 | 7:31 pm | Reageer op Sam Claeys

Huur altijd bij Sunny Cars geen enkel probleem alles is tot in de puntjes geregeld.
Heb vol vertrouwen in de volgende huur.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

dolf jansen

1 juli 2016 | 1:08 pm | Reageer op dolf jansen

Op zich ben ik heel tevreden over het huren van een auto bij Sunny Cars, maar ik heb één punt dat ik ook in de advertenties nergens tegenkom. Op Corsica werd ons gevraagd of we de auto weer met een volle tank en schoon wilde afleveren. Die volle tank lukte wel, maar het schoonmaken, m.n. van de binnenkant (zand op de vloer), is lastig zonder stofzuiger. Dat men dan een bepaald bedrag voor schoonmaken rekent, snap ik. Maar € 135 is wel veel te gek! All in?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

5 juli 2016 | 10:22 am | Reageer op Suzanne Al

Best Dolf,

Ik ben het volledig met je eens dat dat wel heel erg veel geld is. Daarom ben ik direct even naar mijn collega´s van customer care gelopen. Zij geven aan dat in Corsica 65 Euro schoonmaakkosten berekend worden. Als je even je reserveringsnummer doorgeeft dan kijken we in de boeking mee om te zien waar de rest van het bedrag dan voor is geweest. De schoonmaakkosten vergoeden wij trouwens, het is inderdaad raar dat je je auto brandschoon zou moeten inleveren en als dat niet lukt je daarvoor moet betalen. Maar dat is een discussie die wij met de lokale wagenparkaanbieder voeren.

Zonnige groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Yassine

17 augustus 2016 | 7:08 pm | Reageer op Yassine

Opzich ben ik super tevreden over de service en auto van Sunny Cars. Ik sta op het punt om morgen mijn auto in te leveren bij Avis Curacao. Wat zijn de schoonmaakvoorwaarden bij het inleveren van de auto? Ik kan het nergens terug lezen, ook niet in de Algemene voorwaarden. Alvast bedankt voor uw medewerking en hoop snel een reacti3 te ontvangen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis Edens

18 augustus 2016 | 9:58 am | Reageer op Dennis Edens

Beste Yassine,
Ik snap dat dit een beetje een grijs gebied is. Want wat is nou echt vies? Indien er een compleet softijsje is gesmolten op de achterbank van de auto, kan de verhuurder wel schoonmaakkosten in rekening brengen, maar als de auto na gewoon gebruik (stof, zand) wordt ingeleverd moet het geen enkel probleem zijn.
Twijfel je nog? Bel ons gerust op. We helpen je graag verder.
Zonnige groet,
Dennis

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Annemiek

4 juni 2017 | 11:52 am | Reageer op Annemiek

Ook ik ben erg tevreden over Sunny cars, maar toen wij vorig jaar onze auto vol moesten inleveren in Lissabon, ging dat een beetje mis.
Wij hadden 5 kilometer voor de bestemming getankt en raakte toen totaal de weg kwijt! Toen we 3 rondjes verder er waren was er 1 streepje van de benzinemeter naar beneden gegaan, en moesten hier toen en volle tank voor betalen a 45 euro!! Is dit gebruikelijk?? Ik snap dat ze er wat voor moeten rekenen, maar een volle tank!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

6 juni 2017 | 10:34 am | Reageer op Pieta Harsveld

Hai Annemiek,

Wat een rottig verhaal! Met de vol-volregeling is het inderdaad de bedoeling dat je de auto met dezelfde hoeveelheid benzine inlevert als waarmee je 'm hebt opgehaald. Sommige leveranciers rekenen servicekosten voor het aftanken. Wel een beetje flauw dat ze een hele tank gerekend hebben, terwijl er maar een streepje benzine was opgereden, maar als ze in hun voorwaarden hebben staan dat dat is wat ze rekenen, kunnen we daar helaas niets aan doen. Ik begrijp dat dat balen is en niet helemaal eerlijk voelt.

Hopelijk hebben jullie verder een heerlijke reis gehad.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Co Hartman

8 juni 2017 | 5:41 am | Reageer op Co Hartman

Voor het eerst bij het huren in Vancouver, dat nu al de vierde keer was, dat huren dan, dat de medewerker van Alamo maar bleef doorzeuren over het afkopen van eigen risico van 500 dollar. Ik zei niet nodig bij Sunny Cars. maar volgens hem wel. Om van het gezeur af te zijn om 00.00 uur 's nachts op 25-5 ben ik akkoord gegaan. Of het gaat financieel slecht met Alamo of zij hebben gemerkt dat het werkt bij de concurrentie. Ik vind dat Sunny Cars hier wat aan moet doen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

13 juni 2017 | 9:46 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Co,

Bedankt voor je berichtje!

Wat vevelend dat de medewerker bleef aandringen. Ik snap dat dat heel vervelend is als je net een lange reis achter de rug hebt. Helaas is het heel moeilijk om dit tegen te gaan. Daarom drukken we onze huurders altijd op het hart om voet bij stuk te houden en niet op dergelijke verkooptactieken in te gaan. Het spijt me dat je hiermee geconfronteerd bent.

Hopelijk heb je ondanks dit voorval een mooie reis gehad.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Anja Hendriks

14 augustus 2017 | 10:20 am | Reageer op Anja Hendriks

Wij hebben via D-Reizen vooraf een auto gehuurd bij Alamo San Francisco. Bij terugkeer kregen wij een rekening van 190 USD!
Er staat:
PAI voor 25 dagen a 4,68 per dag, totaal 117,00
FSO 1 rental 46,99
Concession renoveer fee. 16,21
County bus lic tax. 4,55
Fuel sales 1,75
Sales takes 1,59

Wij begrijpen alleen het bedrag wat nog voor brandstof gerekend is. De andere kosten zeggen ons niets. Wij gingen ook uit van all-inclusive en hebben bij eerder autohuur via Sunny cars nog nooit een rekening achteraf gekregen. Graag vernemen wij hoe dit opgelost kan worden.
Alvast bedankt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

28 augustus 2017 | 10:47 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Anja,

Wat vervelend om te lezen!

Heb je al contact gehad met onze afdeling Customer Care? Zo niet, dan raad ik je aan contact met hen op te nemen zodat zij erachteraan kunnen voor je (customercare@sunnycars.nl). Stuur dan een kopie van je huurcontract en het afschrift mee, dan zoeken ze voor je uit wat er gebeurd is :).

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou