Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Van statistieken naar veelgestelde vragen

In dit maandelijks terugkerend blog neem ik je mee achter de schermen bij Sunny Cars. Want wat komt er allemaal kijken bij het ‘zoeken en boeken’ van een huurauto? Vaak meer dan je in eerste instantie denkt. Deze maand gaat de blog over hoe wij statistieken gebruiken om informatie waar veel naar wordt gezocht in de website te verwerken. 

Een van mijn taken als Online Marketeer is het analyseren van statistieken van de website. Denk hierbij aan:

  • aantal (unieke) bezoekers
  • welke pagina’s worden bekeken en hoe vaak
  • via welke zoekwoorden komen bezoekers op onze website
  • hoe komen bezoekers op onze site? Direct, zoekmachine, social media etc.
  • vanaf welke pagina’s verlaten bezoekers de website

Het klinkt misschien een beetje saai en stoffig, maar met deze statistieken kunnen wij ervoor zorgen dat de ervaring op de website wordt verbeterd en de inhoud aansluit bij de gezochte informatie.

Uit de statistieken blijkt dat er vanaf de homepage veel wordt geklikt op links naar informatie over ons all-in pakket. Dat is ook logisch, aangezien je als boeker graag wilt weten wat er nou precies “all-in” is als je een auto huurt bij Sunny Cars. Interessante informatie, maar het is voor ons nóg belangrijker om er achter te komen wat er onduidelijk is.

Wij proberen zo helder en transparant mogelijk te zijn in onze communicatie, omdat wij weten dat autohuur best een ingewikkeld product is. Je hebt te maken met verzekeringen, de tankregeling en extra pakketten om je autohuur op maat te maken. Aangezien het boeken van een huurauto (voor op vakantie) voor de meeste mensen geen dagelijkse bezigheid is, komt er toch nog wat uitzoekwerk aan te pas voordat je zeker weet wat je precies gaat boeken. Daarbij komt dat niet elke autoverhuurder dezelfde termen gebruikt en de term “all-in” niet overal dezelfde betekenis heeft als bij ons.

VEELGESTELDE VRAGEN

Uit analyses van zoekopdrachten bleek ook dat er veel specifieke informatie werd gezocht over allerlei onderwerpen die te maken hebben met autohuur. Om die vragen snel te beantwoorden hebben wij toen het onderdeel “Veelgestelde vragen” toegevoegd aan de website. De vragen zijn ingedeeld in 3 categorieën:

  • Vragen vooraf
  • Vragen over het boeken
  • Vragen tijdens en na de autohuur

Daarnaast hebben wij op ons YouTube kanaal een aantal video’s met uitleg:

Uiteraard kun je met vragen ook 7 dagen per week terecht bij onze reserveringsafdeling waar onze specialisten op het gebied van autohuur je vragen beantwoorden en je voorzien van een passend advies.

Ontbreekt er informatie of zijn er dingen onduidelijk? Laat het ons weten, want met behulp van jouw feedback kunnen wij onze service verbeteren.

Claudia Voncken

Head of Online Marketing

Sinds 2010 werkt Claudia voor Sunny Cars. Als Online Marketing Manager houdt zij zich dagelijks bezig met het verbeteren van de online aanwezigheid in Nederland en België. Blogs van Claudia gaan hoogstwaarschijnlijk over handige apps óf ze geeft je handige tips en inzichten omtrent autohuur.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou