Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Voor alle duidelijkheid

Een kennis van mij, werkzaam in de reclame, had laatst een aardig voorbeeld over het fenomeen ‘selectieve perceptie’: het selectief waarnemen van informatie en de verwerking daarvan. Dat komt volgens hem goed naar voren als je met de auto door de stad rijdt en achteraf (niet tijdens het rijden natuurlijk!) vastlegt wat je gezien hebt en vooral wat je is opgevallen. Daarna doe je diezelfde route nog een keer maar nu op de fiets. Als je die twee bevindingen naast elkaar legt dan zie je dat de waarnemingen heel anders zijn. Zijn conclusie is even simpel als ingewikkeld: je concentreert je in beide gevallen op andere zaken!

Hoe ik hier ineens op kom? Ik zag kort geleden een klacht bij ons voorbij komen over extra kosten. Nu komen klachten bij ons gelukkig niet al te vaak voor, maar ook wij zijn –hoe goed we ook ons best doen- niet altijd in staat om zaken nog duidelijker te maken dan ze al zijn. In dit geval doel ik op wat er bij Sunny Cars wel of niet opgenomen is in ons all-inclusive tarief.

Over dat laatste kan ik kort zijn: alles dat direct te maken heeft met het huren van een auto, zit in ons uiterst scherpe all-inclusive tarief. Dus de autohuur zelf, alle denkbare vormen aan autoverzekeringen en ongelimiteerd aantal kilometers. Zijn er extra wensen, bijvoorbeeld het afleveren van de huurauto bij het hotel, of het huren van een GPS, dan worden die wel in de reservering opgenomen, maar zullen die ter plekke afgerekend moeten worden.

Tijdens het boeken en vlak voor het definitief maken van de reservering krijg je inzicht in de specifieke huurvoorwaarden van jouw boeking. Ik moet toegeven: niet de meest spannende lectuur, maar wel heel erg nuttig en belangrijk. De kosten van lokaal te betalen extra diensten staan hier duidelijk vermeld. Omdat we in meer dan 90 landen met meer dan 5000 verhuurlocaties zaken doen, verschilt dit eigenlijk altijd op lokaal niveau. Ons all-in basis tarief is uiteraard overal gelijk.Man steekt duim op vanuit de auto

In het geval van eerder genoemde klacht ging het over de aanvullende kosten die bij ‘one-way’ huren (ophalen in stad X en inleveren in stad Y) in rekening werd gebracht door de lokale verhuurder en daar ook voldaan moest worden. Op populaire routes is deze service vaak kosteloos, in een aantal gevallen helaas niet. Zoals ook in dit geval. De persoon in kwestie had daarover heen gelezen –want het stond vrij duidelijk in de verhuurvoorwaarden vermeld- en was daar, laten we zeggen nogal verdrietig over.

Voor de goede orde: we hebben het hier niet over de beroemde (of liever gezegd beruchte) kleine lettertjes. Want daar doet Sunny Cars niet aan. Als er aanvullende kosten zijn wordt daar duidelijk en vooraf melding van gemaakt. Niemand is een liefhebber van onaangename verrassingen. Ook wij niet. Wij houden al 20 jaar van duidelijkheid: heldere all-inclusive tarieven, volledig verzekerd, zonder risico. Daarom is het altijd vervelend als er toch een misverstand is ontstaan. En voor ons een wijze les dat we wellicht nóg duidelijker moeten aangeven wat iemand kan verwachten. Wij gaan ermee aan de slag, overige tips zijn welkom!

Hans Knottnerus

General Manager

Hans is de General Manager van Sunny Cars Nederland en België. De afgelopen 25 jaar werkte hij in diverse managementfuncties bij verschillende internationale autoverhuurorganisaties van ‘naam en faam’, onder andere in India! Dat hij een echte autohuurexpert is, kun je dus wel stellen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou