Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Vooraf de tankregeling inzichtelijk

Vol, leeg, driekwart, halfvol…. Waar stond dat wijzertje nu ook alweer? Deze situatie maakt eigenlijk iedereen die een auto huurt mee. Want aftanken hoort er nu eenmaal bij. Dan is het goed te weten dat je al bij het reserveren van je auto kunt selecteren op de tankvulling.

Verborgen extra kosten

In autoverhuurland is de tankregeling soms een verkapte manier om aan extra inkomsten te komen. Een auto lijkt voordelig geprijsd, maar ter plekke moet je dan nog wel verplicht een toeslag betalen voor het gebruik van de 1e tank brandstof. Deze toeslag wordt vaak verhoogd met servicekosten waardoor de kosten hoger kunnen zijn dan de daadwerkelijke kosten per liter. Goedkoop blijkt dus duurkoop.

In de praktijk

Er zijn 3 soorten tankregeling. In de praktijk boekt 78% van onze klanten het FF (inleveren zoals opgehaald) pakket, de meest klantvriendelijke wijze van ophalen en inleveren. Ruim 10% kiest voor het FP (1e tank inclusief) pakket, dat vooral populair is in de USA. En zo´n 12% boekt een huurauto met de FE (vol ophalen – leeg inleveren) regeling.

tanken_grafiek


Vooraf de tankregeling inzichtelijk

Om onze huurders vooraf duidelijk te maken wat de regels van de lokale verhuurder voor wie wij bemiddelen zijn, geven wij sinds 2 jaar de tankregeling aan bij de huurvoorwaarden. Ook kun je in het boekingsproces filteren op de tankregeling en zo de selectie auto´s verfijnen. Het is goed om te zien dat steeds meer aanbieders ons voorbeeld volgen! Door hier vooraf goed over te informeren kun je namelijk onaangename verrassingen, zoals bijbetalen voor benzine, voorkomen. De tankregeling kan overigens ook tot grappige situaties leiden, collega Stein van customer care blogde hier laatst over.

Sunny Cars gestopt met 2 partners vanwege tankregeling

Ook al heeft het FE pakket niet onze voorkeur, op sommige bestemmingen kunnen we onze klanten alleen de mogelijkheid bieden om een auto te huren door met een verhuurder samen te werken die dit pakket aanbiedt. Kiezen uit 2 kwaden dus. Maar op de meeste bestemmingen werken wij als bemiddelaar samen met meerdere verhuurders. En hier kunnen wij bepalen. Daarom hebben we onlangs de samenwerking met 2 Spaanse partners opgezegd. We kregen te veel klachten van klanten over het torenhoge bedrag dat deze verhuurders ter plaatse vroegen voor de tank bij tankregeling FE. Omdat Sunny Cars veel waarde hecht aan tevreden klanten, zijn onze wegen inmiddels gescheiden. Hierdoor hebben we de optisch goedkope huurauto´s niet meer in ons aanbod. Maar onze klanten boeken een kwaliteitsproduct waar wij achter staan, volledig in lijn met onze filosofie ´rent a smile´. En dat is belangrijker voor ons.

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

clemens molenaar

3 september 2013 | 12:31 pm | Reageer op clemens molenaar

Afgelopen 17 dagen via Sunny Cars bij Europe CAR een auto gehuurd in Cork Ierland.
(17 dagen ruim 1000 euro !!!!!)

Ik heb getracht de verplichte tankregeling om te zetten naar vol ophalen vol afleveren, maar dat werd mij geweigerd en ik moest 90 euro betalen voor een volle tank diesel.

De tank van deze volkswagen jetta kan maximaal 55 liter diesel bevatten. prijs diesel tijdens mijn reis circa 1,48/1,50 per liter.

Leeg inleveren lukt in de praktijk niet en de diesel op reserve aanduidingen lampje van de jetta knippert in mijn beleving redelijk vroegtijdig, maar ik durf geen risico te nemen en op de terugweg naar het vliegveld stil te omen staan.

Kortom de tank wordt darom relatief vol retour geleverd. Kassa voor de verhuurmaatschappij. Hoge prijs betalen bij aflevering voor volle tank en er ook bij inlevering opnieuw bij inschieten.

Een verplichte deal Sunny Cars onwaardig en klant onvriendelijk.

Graag samenwerking met een dergelijke lokale provider in Ierland stopzetten.

Onderweg kreeg ik in de bergen twee lekke banden op hetzelfde moment. Gebeld met het opgegeven noodnummer van Europcar in Dublin. Zij konden niets voor mij doen omdat ik de verzekering (incl afkoop eigen risico en banden etc/ruiten) via Sunny Cars had afgesloten. Ik moest het maar zelf zien op te lossen en bij Sunny Cars declareren.

Geweldig,... toptarieven betalen in Ierland en dan nog het bos in gestuurd worden en via de benzine/diesel regeling ook nog eens bestolen worden.

Bij inlevering van de auto deelde de garagemedewerker van Europcar mij mede dat hij er ook veel moeite mee had , zich hier bijna voor schaamde, en dat de klanten zich chronisch hierover beklaagden. Maar het was company policy, opgelegd van boven.

Ben benieuwd, maar zal zeker ook mijn klacht bij Europcar neerleggen en bij het Iers Bureau voor toerisme.

C. Molenaar
clemens.molenaar@gmail.com

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

3 september 2013 | 5:20 pm | Reageer op Suzanne Al

Beste heer Molenaar,

Bedankt voor uw reactie.

Vervelend om te lezen dat de huur niet helemaal vlekkeloos verlopen is.

Volgens de huurvoorwaarden had u inderdaad een FE pakket, wat inhoudt dat u de auto met een volle brandstoftank meekrijgt en deze niet-afgetankt inlevert. Ik zie echter ook staan dat u lokaal kunt kiezen voor de Flexi Fuel Option: u betaalt bij huuraanvang een volle tank en wanneer u de tank weer vol inlevert, krijgt u het bedrag weer terug. Het is vreemd dat u dit ter plekke geweigerd is. Ook wat betreft de lekke banden heeft onze partner niet geheel correct gehandeld. De kosten die u hiervoor maakt kunt u inderdaad bij ons declareren. Dit neemt niet weg dat de lokale verhuurder u wel gewoon ondersteuning dient te geven.

Via onze afdeling customer care kunt u de kosten voor de lekke banden declareren. Kunt u hiervoor een bewijs van betaling en het declaratieformulier mailen aan customercare@sunnycars.nl ? Ik geef uw ervaring ook door aan onze inkoopafdeling, zodat zij dit mee kunnen nemen in de evaluatie met Europcar in Ierland.

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Bert Gerritsen

16 september 2013 | 3:35 pm | Reageer op Bert Gerritsen

Ik las net het bericht van Susanne Al over de autohuur bij Europcar.
Ik weet uit ervaring (vele jaren geleden ) dat het Ierse verkeersbureau klachten over onaangename reiservaringen zeer serieus neemt. Deze klacht bij hen melden zal zijn nut hebben , zeker als Sunnycars dat doet.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

ed van Delft

21 oktober 2013 | 12:47 am | Reageer op ed van Delft

Net terug van Kreta met ene toch wel teleurstellende Sunnycars ervaring.
Ik kreeg een oude auto mee opo luchthaven Heraklion ( was premium member van Sunnycars las ik daar op een sticker!) met o.a doorgezakte stoelen en een tank met volgens de verhuurder nog een kwart erin. Op contract stond FF maar als je laat in de avond aankomt heb je weinig keuze meer.
Op weg naar ons appartement in de nacht begon het reservelampje al te branden en dat geef tniet veel vertrouwen in d erit.
Natuurlijk lever je de auto weer in meer veel meer in de tank dan de start. Ruim halfvol tegen de prijzen in Kreta een leuke extra inkomstenbron voor de verhuurder.
Omdat er nog wel meer opmerkingen waren heb ik maar een klachtenformulier ingevuld. Teleurstellende ervaring dus met Sunnycars!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou