Vragen over je autohuur? Check je voucher!

Bij Sunny Cars staan we altijd voor je klaar. Je vragen per telefoon? Per e-mail? Een comment op een blog?  Voor je het weet heb je een antwoord. Maar voor sommige vragen hoef je eigenlijk geen contact op te nemen. Het antwoord kun je namelijk heel makkelijk zelf vinden. Het is misschien een tikkeltje overdreven, maar er zit een kern van waarheid in: bijna alle vragen die wij over gemaakte reserveringen krijgen, zijn te beantwoorden met de voucher.

Maar wat voor vragen zijn dat dan zoal en waar kan ik het antwoord vinden,’ vraag je je misschien af? No worries, we laten het je zien!

Is de extra bestuurder inclusief?

Via Sunny Cars huur je all-in, maar de extra bestuurder? Nee, die is niet standaard inclusief. Dit verschilt namelijk per servicepakket.

Je kunt heel makkelijk op je voucher checken of de extra bestuurder bij de huurprijs is inbegrepen. Dit vind je onder het kopje ‘Wat is inclusief’. Zie je het niet in dit rijtje staan? Dan is de extra bestuurder niet inbegrepen. Neem dan even een kijkje op het informatieblad (dat je ook bij je voucher ontvangt). Daar vind je terug wat de extra kosten zijn om een tweede (of derde) bestuurder op het contract te laten bijschrijven.

Extra bestuurder

 

Tip: geef ter plaatse alleen gegevens van passagiers door als zij ook gaan rijden. Zo kan er aan de verhuurbalie ook geen verwarring over ontstaan. Ik had laatst een klant aan de lijn die tóch werd belast voor een extra bestuurder, terwijl haar reisgenoot niet had gereden. Wat bleek? Bij het ophalen had de wagenparkaanbieder gevraagd om het rijbewijs van de reisgenoot en had de informatie genoteerd. De baliemedewerker dacht dat de reisgenoot ook wilde gaan rijden. Zonde!

Hoeveel waarborg moet ik ter plaatse betalen?

Het is natuurlijk wel handig om vooraf te weten hoeveel waarborg je moet voldoen. Je zal maar ter plaatse staan met een creditcard die niet toereikend is… Je kunt vooraf heel gemakkelijk zien hoeveel de waarborg bedraagt op het informatieblad dat je bij de voucher ontvangt. Je vindt het onder het kopje ‘Belangrijke huurinformatie’.

Hoogte van de waarborg

De hoogte van de waarborg kan per categorie verschillen. Hoe weet je welke categorie je hebt gereserveerd? Dit staat onder het kopje ‘Huurgegevens’.

Categorie huurauto

Wat zijn de openingstijden van het verhuurkantoor?

Onder het kopje ‘Ophaalgegevens’ vind je de openingstijden van het verhuurstation. Heb je bijvoorbeeld vertraging, dan dien je dit te melden bij de lokale wagenparkaanbieder. Wel handig om dan te weten of de verhuurbalie al open is. Je checkt het dus heel gemakkelijk op je voucher.

Openingstijden verhuurkantoor

Moet ik ter plaatse nog kosten betalen?

Van onverwachte kosten is geen sprake als je via Sunny Cars huurt. Maar het kan wel zijn dat je ter plaatse nog iets moet betalen. Denk bijvoorbeeld aan een GPS of kinderzitje die je hebt gereserveerd. Ook een hotelaflevering, grensoverschrijding, one way of toeslag voor jonge bestuurders dien je ter plaatse nog te betalen. Gelukkig zijn deze kosten geen verrassing, we vermelden ze namelijk al duidelijk op je voucher onder het kopje ‘Geboekte extra’s’. Ook staat er dan al onder of dit bedrag inclusief lokale toeslagen is.

Toeslag jonge bestuurder

Ja, voor ons is het allemaal gesneden koek, maar we kunnen ons goed voorstellen dat het voor jou allemaal wat minder duidelijk kan zijn. Neem even de tijd om je papieren door te lezen en je zal zien dat je alle info al hebt! Je mag ons natuurlijk altijd bellen, maar zo ben je wellicht net wat sneller!

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

AAD van HEUSDEN

2 september 2018 | 10:53 am | Reageer op AAD van HEUSDEN

L.S. U hebt voor mij gereserveerd:toeslag jongere bestuurders. Ik ben geboren op 12 maart 1947.Rijbewijs nr. 5878962292 tot 05-04-2022. Tevens heb ik een vraag over de borg:Wat moet ik betalen? : volgens Belangrijke info:GEEN waarborg. Betaald met creditcard + pin.Volgens nieuwsbrief euro 400???Reserveringsnummer 8644170. Dank voor uw antwoorden.Met beleeefde groeten.AAD

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

3 september 2018 | 11:04 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Aad,

Wat bedoel je precies dat er in de nieusbrief een bedrag van 400 euro wordt genoemd? Ik denk dat je het hebt over de blog 'Vragen over je autohuur? Check je voucher!'. Dit is een algemene blog - geschreven voor al onze klanten - over hoe je je voucher kunt gebruiken om makkelijke vragen zelf te beantwoorden, zonder dat je hiervoor contact op hoeft te nemen met onze reserveringsafdeling. De afbeeldingen die in deze blog zijn gebruikt, zijn enkel een voorbeeld. Dit gaat dus niet specifiek over jouw reservering.

Ik heb je reservering (8644170) even geopend en daarin zie ik het volgende staan:
'Creditcard met pincode op bestuurdersnaam wordt aangeraden, er
wordt geen waarborg gevraagd. Een waarborg via een debit card/pinpas van € 1000
plus de tankvulling is mogelijk, onder de volgende voorwaarden: de € 1000 moet
voldaan worden met 1 pinpas/debit card in 1 transactie, de auto moet op dezelfde
lokatie ingeleverd worden, het ophalen en inleveren dient binnen openingstijden te
gebeuren en is niet mogelijk bij hotel aflevering. Een contante waarborg is niet
mogelijk.'

Die waarborg van 400 euro geldt dus niet voor jou, maar is enkel een voorbeeld! :-).

Alvast een fijne vakantie en een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hugo de Vries

2 september 2018 | 11:15 am | Reageer op Hugo de Vries

Dag

Moet de 2e bestuurder ook een credit kaart hebben? Is eventueel een pinpas genoeg ?
Zijn er extraskosten voor ons als bestuurders van 68 en 69 ?

Groet Hugo de Vries

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

3 september 2018 | 11:11 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Hugo,

Een tweede bestuurder hoeft niet te beschikken over een creditcard (op naam). De hoofdbestuurder daarentegen, die moet wél in het bezit zijn van een creditcard op zijn/haar naam. Of er extra kosten zijn voor het registreren van een extra bestuurder, kun je zelf heel gemakkelijk checken in de huurvoorwaarden van de door jou gewenste of gereserveerde huurauto! De kosten voor een extra bestuurder kunnen verschillen per lokale wagenparkaanbieder, daarom kan ik je hier niet zeggen wat de eventuele kosten zijn :-).

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

marc

2 september 2018 | 9:48 pm | Reageer op marc

kan ik een auto huren in barcelona en terugbrengen in valencia ?
zo ja, en hoe kan ik dat boeken?

groet,marc

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

3 september 2018 | 11:08 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Marc,

Ja hoor, dit kan! En het fijne is dat je dit via onze website héél gemakkelijk zelf kunt checken en regelen. Hoe? Vul bij 'Ophalen' Barcelona in (bijvoorbeeld: Barcelona luchthaven). Vink het hokje 'Inleveren op dezelfde locatie' uit (je wil de huurauto immers op een andere locatie inleveren). En typ vervolgens Valencia luchthaven in. Vervolgens krijg je de beschikbare huurauto's te zien en staat er ook meteen netjes vermeld wat de kosten zijn voor de one way of dat het misschien gratis is!

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.