3 x waarom vroeg boeken ook loont bij een huurauto

Je vlucht naar een zonnige bestemming is geboekt, je hebt misschien al een leuk hotelletje gereserveerd en ook al wat goede restaurants en mooie strandjes gevonden. Heerlijk, die vakantieplannen! En die huurauto? Ach, die reserveer je tegen die tijd wel. Het duurt immers nog een paar maanden voordat je vakantie gaat vieren. Tijd genoeg.

Alhoewel… Niet alleen vakanties of vluchten zijn interessant om al vroeg te boeken. Het heeft óók voordelen om je huurauto alvast te reserveren voor aankomende zomer. Waarom? Lees snel verder!

1 – Geld besparen. Altijd fijn!

Vroeg boeken scheelt je geld. En dat gaat niet alleen op voor vliegtickets. Het is namelijk zo dat de prijzen voor autohuur voor het zomerseizoen in december, januari en februari gemiddeld 10% lager liggen dan als je pas boekt in juni of juli. Hier geldt de gebruikelijke regel van vraag en aanbod. Hoe dichter je bij de zomerperiode komt, hoe hoger de vraag en dus ook de prijs. Bovendien zijn de goedkopere auto’s meestal als eerste uitverkocht en ben je dus meer geld kwijt als je op een later moment kiest.

Tijdens de vroegboekactie is de Flexservice t/m 31 januari gratis toegevoegd aan alle zomerboekingen (ophaaldatum tussen 1 april en 31 oktober 2019)!

2 – Ruimste keuze uit categorieën

Ben je op zoek naar een bepaald model auto, een jeep bijvoorbeeld? Reis je met een groot gezelschap en heb je veel ruimte nodig? Of zie je jezelf al lekker toeren in een cabrio? Ook dan is het slim om je huurauto al vroeg te reserveren. Hoe langer je wacht met reserveren, hoe groter de kans dat de auto van je keuze er niet meer is. En dat is dan jammer.

3 – Bestemming nog niet uitverkocht. Geen stress!

Ook kan het gebeuren dat er geen beschikbaarheid meer is tijdens jouw vakantie op je bestemming. Flink balen! Wacht je tot de zomervakantie met het reserveren van je huurauto, kan het zomaar zijn dat er geen beschikbaarheid is op populaire bestemmingen als Ibiza, Mallorca of Italië.

Kortom: als vroegboeker ben je dus goedkoper uit, heb je ruimere keuze en is er gegarandeerd beschikbaarheid op jouw bestemming. Boek je een vliegticket of een reis? Zorg er dan meteen voor dat je ook je huurauto reserveert. Zo heb je alles geregeld en heb je er geen omkijken meer naar.

Twijfel je nog en weet je niet zeker of je wel een huurauto nodig hebt tijdens je vakantie? Dan is het handig om gebruik te maken van onze Flexservice. Met deze service kun je je reservering altijd kosteloos wijzigen of annuleren, zelfs nog tot 4 uur voordat je de huurauto moet ophalen! Je kunt dus alvast je huurauto reserveren en pas later beslissen of je de auto echt nodig hebt.

En weet je wat zo fijn is? Tijdens de vroegboekactie is de Flexservice t/m 31 januari gratis toegevoegd aan alle zomerboekingen (ophaaldatum tussen 1 april en 31 oktober 2019)! Waarom wachten? Doen dus, dat vroegboeken!

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

harry van Wijlick

6 januari 2019 | 10:25 am | Reageer op harry van Wijlick

Ik heb een aanbieding van jullie gehad van vroegboekkorting van 10%. helaas ben ik die kwijt.
Graag antwoord. Wij boeken al veel jaren bij jullie bedrijf en zijn zeer tevreden.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

7 januari 2019 | 9:14 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Harry,

Dat is balen! We kunnen de kortingscode gemakkelijk voor jou opzoeken. Neem even telefonisch contact op met onze reserveringsafdeling, dan krijg je je code te horen. Als ik de code hier plaats, is de kans groot dat iemand anders 'm gebruikt. En dat zou zonde zijn voor jou ;-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Kristien

6 januari 2019 | 10:27 am | Reageer op Kristien

Ik zou graag nu al boeken, maar ik heb nog geen vliegtickets en dan kan ik nog geen vluchtnummer doorgeven. Als ik geen vluchtnummer doorgeef, annuleren jullie mijn boeking. Zo loop ik elk jaar de Vroegboekactie mis. Hoe kunnen jullie daaraan verhelpen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

7 januari 2019 | 9:12 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Kristien,

Mmm, dat is wel onhandig inderdaad. Neem hier even contact over op met onze reserveringafdeling, dan zoeken we naar een oplossing!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Leo de Bode

6 januari 2019 | 4:03 pm | Reageer op Leo de Bode

Je kan ook te vroeg boeken !! 1 december 2018 gereserveerd een 2 weken later een envelop in de bus met 10 % vroeg boek korting

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans

6 januari 2019 | 7:22 pm | Reageer op Hans

Al vele jaren(vaste klant) en super tevreden over Sunny Cars.
Genoemde voordelen zijn leuk, maar als frequent autohuur boeker zou ik graag kortingscodes persoonlijk via de mail ontvangen zodat deze altijd toepasbaar zijn op je eigen geselecteerde reistijd.
Zo ben je dan niet meer afhankelijk van de voorgestelde tijden/data die Sunny Cars voorschrijft.

groet,

Hans

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Co Hartman

8 januari 2019 | 11:33 am | Reageer op Co Hartman

Wij gaan ook naar zonnige oorden, maar niet in de Nederlandse zomer, maar in november naar Zuid-Afrika voor 1 maand. Krijgen wij nu ook de Flexservice gratis toegevoegd? Zo mooi zijn.

Met vriendelijke groeten
Co Hartman

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Co Hartman

8 januari 2019 | 11:41 am | Reageer op Co Hartman

Als aanvulling, wij huren altijd auto's via Sunny Cars. Dat kunt u vermoedelijk wel zien.
Zouden ook graag voor de voordeeltjes buiten de vakantiemaanden in Nederland in aanmerking willen komen. Is daar wat aan te doen. Ik ga zeker voor 16 dagen een auto huren in Johannesburg, waarmee wij ook naar Kaapstad heen en terug gaan rijden. Is nu goedkoper dan vliegen en je ziet wat van de prachtige natuur.

Met vriendelijke groeten
Co Hartman

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

9 januari 2019 | 11:07 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Co,

Wat leuk dat jullie al jaren via Sunny Cars huren :-). Er is natuurlijk geen groter compliment voor ons. De actie die nu loopt is geldig voor boekingen in de periode t/m 31 oktober 2019. Helaas valt jullie reis naar Zuid-Afrika. Maar uiteraard kijken we graag met je mee wat we voor je kunnen betekenen. Laat je t.z.t. als je gereserveerd hebt even je reserveringsnummer weten?

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

peter van emden

27 januari 2019 | 1:28 pm | Reageer op peter van emden

Goede dag,
Wij willen graag een auto huren van 27 mei tot 5 juni in Catania. Mijn broer heeft eerder van Sunny cars gehuurd en heeft een folder thuisgestuurd gekregen met een kortingscode. Kunnen wij die kortingscode ook gebruiken?

vriendelijke groet

peter van emden

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

28 januari 2019 | 11:16 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Peter,

Hij heeft ook een code ontvangen die hij met vrienden kan delen :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Carla Liem

23 februari 2019 | 12:28 pm | Reageer op Carla Liem

Ik heb 8 november een auto gehuurd voor 20 tot en met 30 mei afhalen vliegveld Barcelona betalen voor 3 april. Bij mij rekening staat 11 euro flexservice.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 februari 2019 | 9:39 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Carla,

Onze vroegboekactie startte op 1 december. Helaas dus een maandje nadat jij had gereserveerd!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jacob

23 februari 2019 | 2:11 pm | Reageer op Jacob

Ik huur reeds vele jaren via Sunny een auto en zie nu in de reacties van anderen dat er rond half januari een kortingsbon is binnengekomen van 10%, deze heb ik echter nooit ontvangen.
Intussen wel weer een auto gereserveerd v.a. 30 aug tot 19 sept.2019.is hier nog iets aan te doen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 februari 2019 | 9:48 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Jacob,

Dat is gek! In onze lijst zie ik dat de code wel naar jouw verstuurd zou zijn. Ik wil de code natuurlijk graag met je delen, maar als iemand jou dan voor is dan werkt je code niet meer. En dat zou zonde zijn ;-). Stuur ons een prviébericht via Twitter of Facebook en we geven je jouw kortingscodes :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Geert Beenen

23 februari 2019 | 2:34 pm | Reageer op Geert Beenen

Beste Suzanne,
Wij hebben reeds auto geboekt bij jullie via your travel Nienke Oosterman
Voor eind mei weekje in buurt van San Francisco.
Komen we dan ook voor vroegboeking in aanmerking?

Geert Beenen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 februari 2019 | 9:54 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Geert,

Wanneer is deze huurauto gereserveerd? Als dit na 1 december is geweest, dan zouden jullie wel in aanmerking komen. Mail naar reservation@sunnycars.nl of bel met 023 - 5 699 696.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

jaap kramer

24 februari 2019 | 2:15 pm | Reageer op jaap kramer

Ik boek altijd tot volle tevredenheid bij Sunny. Nu wil ik in april naar La Palma. De prijs van Sunny is 4 tot 5 keer hoger dan andere verhuurders. Klopt dit?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 februari 2019 | 9:52 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Jaap,

Dat is een groot prijsverschil. Maar het zou misschien wel kunnen kloppen. Zijn alle belangrijke verzekeringen en dekkingen inbegrepen bij de goedkopere huurauto's die je hebt gezien? Belangrijk om te controleren is de hoogte van de WA-verzekering, of de PAI inclusief is, wat de hoogte is van het eigen risico en hoeveel het kost om dit af te kopen, etc.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Henk Troost

25 februari 2019 | 8:48 pm | Reageer op Henk Troost

Ik ben van plan deze week voor 28-02-2019 een huurauto te boeken in Alicante Spanje. Jammer dat de 2e chauffeur tegenwoordig niet meer standaard in de huurprijs zit zoals wij gewend waren van 2012 t/m 2017. Kost toch maar weer € 8,= extra per dag. Met vriendelijke groet,
Henk Troost

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

26 februari 2019 | 9:18 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Henk,

Bedankt voor je bericht. Een extra bestuurder is nooit standaard inclusief geweest in de all-in autohuur via Sunny Cars. Het kan wel kloppen dat je die jaren dit idee hebt gehad. Sunny Cars werkt namelijk samen met verschillende wagenparkaanbieders. Deze wagenparkaanbieders kunnen zo hun eigen huurvoorwaarden hebben. Zo is bij de een een extra bestuurder wel standaard inbegrepen en bij de ander niet. Maar als ik een zoekopdracht invoer voor een huurauto ophalen op Alicante luchthaven, zie ik verschillende huurauto's verschijnen waarbij de tweede bestuurder inclusief in de huurprijs is! Zowel in de categorie Small, Economy, Compact als Intermediate.

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marc Winder

16 maart 2019 | 12:06 pm | Reageer op Marc Winder

We willen een auto huren in Spanje. Ik meen ze te herinneren dat ik een kortingscode heb ontvangen, maar door familieomstandigheden, kan ik nu pas boeken. Ik boek al jaren bij Sunny Cars, kan ik nog ergens een kortingcode vinden/krijgen? Alvast bedankt voor het uitzoeken. mvg Marc en Kitty

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

22 maart 2019 | 9:58 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Marc,

Deze kortingscode heb je inderdaad een tijd geleden ontvangen. Vervelend dat het nog niet eerder is gelukt om een auto te reserveren. Op dit moment zijn er geen andere kortingen in de omloop. Ik wil je adviseren om telefonisch contact met ons op te nemen als je een reservering wil maken en je verhaal uit te leggen. Wie weet kunnen mijn collega's van de reserveringsafdeling alsog de korting voor je toepassen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.