All-in autohuur en toch een waarborg voldoen. Hoe zit dat?

All-in autohuur, wat houdt dat nu precies in? Bij Sunny Cars staan we voor duidelijkheid en transparantie en op onze website vind je heel veel informatie over onze all-in autohuur. Toch krijgen we soms nog vragen over wát er dan allemaal all-in is. Daar kunnen we kort over zijn: je huurauto is bij ons standaard optimaal verzekerd. Alles wat je nodig hebt, is vooraf geregeld en betaald. Je reserveert je huurauto voor een heldere all-inclusive prijs, zonder verborgen kosten.

Maar ook al is alles vooraf via Sunny Cars betaald, toch moet je ter plaatse wel een waarborg voldoen. Hoe zit dat? Goede vraag! Ik leg het je graag uit.

Garantie voor de verhuurder

De waarborg die je bij het ophalen van de huurauto voldoet, is een garantie voor de lokale wagenparkaanbieder dat je zorgvuldig met de huurauto om zal gaan en dat je deze weer netjes zal inleveren. Je krijgt immers een auto mee die toch behoorlijk wat waard is. De waarborg is dus een garantie bij eventuele schade, diefstal of nalatigheid. Maar wist je dat er met de waarborg ook kosten verrekend kunnen worden als je bijvoorbeeld ter plaatse kiest om een kinderzitje of GPS te huren? Je hoeft hier dan niet apart voor te betalen, maar de kosten voor deze extra’s wordt verrekend met de waarborg die je na afloop van de huurperiode weer terugkrijgt.

Ook als er schade aan de huurauto wordt geconstateerd, kan het schadebedrag worden verrekend met de waarborg. Uiteraard hoef je je geen zorgen te maken, want je hebt een all-in huurauto via Sunny Cars gereserveerd! Je krijgt het hele schadebedrag van Sunny Cars vergoedt als je dit bij ons declareert, mits aan de voorwaarden is voldaan uiteraard. Helemaal volgens onze 100% zorgeloze rent-a-smilefilosofie.

Hoe hoog is de waarborg?

Dit is een vraag die heel vaak wordt gesteld, maar die we niet zo 1, 2, 3 kunnen beantwoorden. Hoe zit dat? De hoogte van de waarborg is afhankelijk van de lokale partner en de categorie huurauto. Het hangt dus af van welke huurauto jij op welke bestemming op het oog hebt. Maar Sunny Cars staat voor transparantie en jij kunt zelf heel gemakkelijk de hoogte van de waarborg in de huurvoorwaarden vinden onder het kopje ‘Belangrijke huurinformatie’. Niet te missen!

Let op! Om de waarborg te voldoen heb je een creditcard op naam van de bestuurder nodig

Geen waarborgpakket

Heb je geen creditcard en denk je nu: ‘Hoe moet ik dan die waarborg voldoen?’… Een auto huren zonder creditcard kan inderdaad lastig zijn. Heb je geen creditcard op naam van de hoofbestuurder, dan kun je de waarborg niet voldoen en krijg je de huurauto dus niet mee. Betekent dat voor jou dat je dus geen auto kunt huren? Nee, zeker niet! Het is namelijk mogelijk om zonder creditcard een auto te huren met ons Geen waarborgpakket. Kies je voor dit servicepakket, dan staan wij garant voor jou. Je hoeft ter plaatse dan geen waarborg te voldoen en je hebt dus geen creditcard nodig. Een auto huren wordt zo wel heel makkelijk!

Heb je vragen over de waarborg? Of heb je een vraag over het maken van een reservering? Onze autohuurexperts staan voor je klaar! Je kunt ons van ma- vrij van 09.00 tot 20.00 uur en op za-zo van 09.00 tot 17.30 uur bereiken op: 023- 5699 696 of via reservation@sunnycars.nl.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Franciscus Laurant

30 juli 2017 | 2:20 pm | Reageer op Franciscus Laurant

Hoe en wanneer wordt de waarborgsom die ik moet betalen bij het ophalen van de huurauto (in ons geval in Denver, Colorado, USA) aan mij terugbetaald ? Wat is ons geval de hoogte van de waarborgsom?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Theo Oudejans

19 maart 2018 | 11:43 am | Reageer op Theo Oudejans

Jammer dar er in een antwoord over terugstorten borgsom een ander aantal dagen staat dan in de mails die ik krijg bij verhuur. Die gaat om respectievelijk 10 cq 15 werkdagen. Vreemd. Hoeveel zijn het er nu? Lijkt mij met de huidige technologische stand een druk op de knop. Werd ook gezegd bij inlevering. Borg is terug gestort. Graag uw mening over niet afgestemde informatie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

19 maart 2018 | 1:08 pm | Reageer op Sanne van Reek

Beste Theo,

Bedankt voor je bericht. Het antwoord dat Pieta afgelopen juli heeft gestuurd klopt niet meer. Dit is de huidige stand van zaken (die inmiddels ook is verwerkt in ons e-mailsysteem):

Wat betreft de waarborg zijn er 2 mogelijkheden met je creditcard:

1) De waarborg is afgeschreven (een min bedrag op je afschrift). In dit geval wordt de waarborg nadat je de huurauto hebt ingeleverd, teruggeboekt door de lokale autoleverancier. Dit gebeurt binnen maximaal 10 werkdagen, vaak is dit zelfs sneller. Houd er wel rekening mee dat je creditcardmaatschappij dit dan nog moet verwerken en het teruggestorte bedrag dus niet direct zichtbaar is op uw online afschrift. Deze afhandelingstijd verschilt per creditcardmaatschappij en per bank. Heb je de waarborg 3 weken na het inleveren van de huurauto nog niet ontvangen, neem dan even contact met ons op. W

2) De waarborg is gereserveerd (er staat 'gereserveerd' achter het bedrag). De lokale autoleverancier geeft zo'n waarborg direct vrij nadat je de auto hebt ingeleverd. Het kan echter tot 30 dagen duren voordat dit bedrag weer is vrijgegeven. Het is voor ons helaas niet mogelijk om dit proces te versnellen.

Ik zal even kijken of ik de reactie van Pieta kan verwijderen, om verwarring te voorkomen.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Max Rijkschroeff

19 mei 2018 | 1:19 pm | Reageer op Max Rijkschroeff

Is voor de huur van de auto in Sofia ( Bulgarije) ook een waarborg nodig?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

22 mei 2018 | 1:08 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Max,

Ja, je dient altijd een waarborg te voldoen. In de huurvoorwaarden vind je terug wat de hoogte ervan is.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

marcel

12 mei 2019 | 9:15 am | Reageer op marcel

vergoedt vind ik wel een erg irritante spelfout.............

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Bernadette

12 mei 2019 | 12:18 pm | Reageer op Bernadette

Ja even aanpassen Sanne😀

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Eric Voogt

12 mei 2019 | 9:43 am | Reageer op Eric Voogt

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om evt kosten van schade aan de huurauto terug te krijgen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

RuMar

12 mei 2019 | 9:47 am | Reageer op RuMar

Waarborg creditcard bij een All-in verhuur als je via SunnyCars huurt ? Onbegrijpelijk !
Vooral als je niet weet wat de hoogte van de waarborgsom is. Nu begrijp ik waarom ik, na het ophalen van de auto, geen gebruik kon maken van mijn creditcard bij de laatste huur via SunnyCars. Onlangs geboekt bij een groot huurbedrijf middels Key&Go concept. Geen waarborg via creditcard, volle tank, all-in verzekering, geen wachtrij aan de verhuurbalie, jonge auto, bij terugkeer autosleutel inleveren in de brievenbus. Last but not least, goedkoper !

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jacques van den berg

12 mei 2019 | 10:51 am | Reageer op Jacques van den berg

Duidelijk, IEDEREEN snapt dat. MAAR ervaringen zijn met grote regelmaat anders. Het verschil: dat de auto verhuurder in het buitenland bewust misbruik maakt van de situatie. Men “verdient bewust en met opzet extra door de borg, steeds groter wordende borg, in te houden. Schade te verzinnen. Dit gebeurd heel veel zeker in Italie en Spanje, maar ook elders in de wereld. Ik reis heel veel. Het gebeurd ook bij de grotere maatschappijen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Alexander Tigges

12 mei 2019 | 11:01 am | Reageer op Alexander Tigges

Goede , duidelijke informatie

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

A Vloemans

12 mei 2019 | 11:55 am | Reageer op A Vloemans

Een wijziging die voor uw klant extra administratie vergt. De reden is duidelijk maar de weg via u voor de waarborgsom komt in feite neer op het vorige contract met u. Vanwaar deze omweg ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Han vd Gaarden

12 mei 2019 | 12:03 pm | Reageer op Han vd Gaarden

Ik had een 4wd duster gehuurd te Tanger airport, de lokale verhuurder, een bedrijf uit Casablanca gaf een 2wd mee, wel zo goed als nieuw, heerlijke wagen.
Bij inleveren ging het vliegtuig een uurtje eerder en had ik geen nieuwe afspraak gemaakt met de verhuurder, omdat ik met mijn familie moest inchecken heb ik de sleutel en documenten bij Hertz achtergelaten, kun je achterhalen of alles goed is en ik mijn waarborg terug krijg?

Met groet,

Han vd Gaarden

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

T. Schmitz

12 mei 2019 | 10:35 pm | Reageer op T. Schmitz

Dat klopt dus niet want wij kregen de auto in Pisa niet mee ondanks het geen waarborgpakket. Men verweet ons ook dat we hadden moeten zorgen voor een Italiaanse print want dat zij geen Nederlands kunnen lezen en dat we nu in Italië zijn en we ons daar maar aan moeten aanpassen. Ik moest dus wel een borg van 150 euro op mijn vrouw haar creditcard toestaan anders kregen we na ruim 1 uur nog steeds geen auto mee. Welke trouwens ook niet was schoongemaakt en niet te controleren op beschadigingen. Maar we hadden het helemaal gehad met alles dus we hebben het maar geaccepteerd. Eventuele charges op de kaart verhalen we op uw organisatie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jan

13 mei 2019 | 10:57 am | Reageer op Jan

zou u mij de all in voorwaarden teven is het Spaans kunnen sturen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.