Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Waarom we bij Sunny Cars niet ‘even kunnen kijken’ of jouw auto beschikbaar is

Op onze website zie je auto´s die direct beschikbaar zijn; daarachter staat een groene button met ‘direct bevestigd’. Die auto’s kun jij als klant gewoon reserveren. Andere auto´s, zonder die button, zijn op aanvraag. Wil je zo’n auto aanvragen, dan kunnen wij jou bij Sunny Cars echter niet vóór de reservering al vertellen of deze daadwerkelijk beschikbaar is. Dat komt doordat wij zelf geen huurauto’s hebben.

direct bevestigd

Hoe bedoel je, geen huurauto´s?

Een autoverhuurder die geen huurauto’s heeft… dat klinkt in eerste instantie nogal vreemd. Wat we ermee bedoelen is: we hebben geen eigen huurauto’s. Sunny Cars maakt afspraken over prijzen en voorwaarden met verschillende autoverhuurders ter plaatse. Wij zijn dus een soort tussenpersoon.

Maar wel met een uniek all-inconcept

Bijvoorbeeld als het gaat om het eigen risico. Als je aan de algemene voorwaarden hebt voldaan, krijg je het eigen risico bij schade of diefstal gewoon van ons terug. Ook ben je bij ons altijd verzekerd voor glas-, banden-, bodem-, en dakschade. Daarnaast zorgen we voor een WA-verzekering van 7,5 miljoen. Dit alles bundelen we in een helder en overzichtelijk pakket wat we jou als klant aanbieden – compleet mét onze speciale Sunny Service. Je kunt ons ter plaatse dus ook 24/7 bellen als er iets is. Geen eigen auto’s, maar wél een eigen product dus.

Wat dit verhaal te maken heeft met de beschikbaarheid van een auto?

Nou, je vraagt je als klant natuurlijk af waarom wij bij Sunny Cars niet direct kunnen zien of een auto bij een wagenparkaanbieder beschikbaar is. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn met de technologie van tegenwoordig?

Ja, in principe wel…

Met een groot aantal wagenparkaanbieders hebben wij een online verbinding . Als we een reservering bij een van die partners maken, weten we binnen een paar minuten of een auto beschikbaar is of niet. Maar we moeten dus wel eerst de reservering maken, voordat we daar achter komen. Andersom gaat niet! ‘Even bellen’ met de wagenparkaanbieder is ook niet slim, want door de grote hoeveelheid reserveringen kan het soms snel gaan met de huurauto’s. Terwijl de ene collega aan de telefoon te horen krijgt dat er nog één auto in die categorie beschikbaar is, kan het zomaar zijn dat een andere collega deze auto op hetzelfde moment voor een andere klant vastlegt. Om ervoor te zorgen dat niets langs elkaar heen gaat en jij als klant weet waar je aan toe bent, gaan alle aanvragen dus altijd via het reserveringsprogramma.

Er zijn een paar uitzonderingen:

1. Kleine wagenparkleveranciers: Kleinere wagenparkleveranciers hebben meestal (nog) niet de techniek om die online verbinding te leggen. Die reserveringen gaan dus per e-mail.
2. Errors: Soms treedt er een fout in de online verbinding op of moet er een extra vraag aan de wagenparkleverancier worden gesteld. Ook dan gaat de reservering per e-mail, maar dat betekent dat we soms wel drie dagen op antwoord moeten wachten.

Mocht je dus binnenkort bellen om te vragen of een auto uit een bepaalde categorie beschikbaar is, dan weet je nu waarom we jouw aanvraag éérst moeten reserveren, voordat je het antwoord krijgt.

Susanne Pols-van Gelder

Reserveringsmanager

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou