Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Waarom ziet mijn boekingsbewijs eruit als een rebus?

Lekker dan. Sunny Cars zegt autoverhuur simpel en overzichtelijk te maken, maar je voucher (oftewel: boekings- of reserveringsbewijs) bestaat uit allerlei codes en afkortingen. Het lijkt verdorie wel een rebus! En dan krijg je ook nog te horen dat je op je bestemming een geprinte versie aan de autoverhuurder moet overhandigen. Dat is toch niet meer van deze tijd?

Je hebt gelijk. Als het aan ons lag, zouden we het graag nóg eenvoudiger maken. Maar we werken wereldwijd met meer dan 120 verhuurpartners en helaas heeft niet iedereen een geautomatiseerd systeem. Vandaar dat we, voor hun administratie, toch gebruik maken van een papieren waarde-document.

Om ervoor te zorgen dat jij in ieder geval begrijpt wat er op jouw eigen voucher staat, leg ik hieronder de belangrijkste velden en afkortingen uit (zie de gele nummers/markeringen in de afbeelding om te zien om welke velden het gaat):

voucher sunny cars uitleg min

1. Lokale autoleverancier

Dit is de naam van de autoverhuurder op je bestemming, met het bijbehorende logo. Dat maakt het een stuk eenvoudiger om na aankomst de juiste balie te vinden.

2. Je geboekte pakket

Hier zie je een rijtje afkortingen, zoals All-in/FF/AD/GP. In dit geval staat FF voor de gekozen tankregeling: Full-Full (maar er zijn uiteraard ook andere regelingen). AD (Additional Driver) betekent dat je een extra bestuurder in de huurauto mag laten rijden (controleer vooraf goed of dit bij jouw pakket is inbegrepen) en GP staat voor een auto met GPS/navigatiesysteem.

3. Geboekte extra’s

Als in jouw pakket geen navigatiesysteem, kinderzitje of adresaflevering is inbegrepen, kun je deze zaken extra boeken. Is dat het geval, dan vind je je geboekte extra’s terug in dit veld. De kosten hiervoor betaal je ter plaatse. Als je je auto op de ene locatie ophaalt en op een andere locatie weer inlevert, vind je dat ook hier terug.

4. Schademelding

Oeps, schade. Het is natuurlijk nooit de bedoeling, maar mocht je je huurauto beschadigen, dan kun je vanaf de online versie van de voucher evt. je eigen risico declareren. Een aantal gegevens staat al voor je ingevuld.

Even lezen scheelt je geld

Hoewel wij heldere afspraken maken met autoverhuurders, kan het toch voorkomen dat de baliemedewerker op de plaats van je bestemming vraagt of je een extra verzekering af wilt sluiten. De meeste verhuurders bedoelen dit goed, en hebben niet helder voor ogen dat de huurpakketten van Sunny Cars inclusief alle verzekeringen zijn (die extra biedt namelijk niet iedereen). Daarom staat dat nog eens extra vermeld onderaan je voucher. Als je hem vooraf goed doorleest, weet jij direct dat een extra verzekering dus niet nodig is en bespaar je jezelf onnodig veel geld.

Heb je nog vragen over jouw voucher? Neem dan contact met ons op!

Fijne reis!

Susanne Pols

 

 

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou