Wacht niet tot de zomervakantie met het reserveren van je huurauto!

Een vliegticket zo vroeg mogelijk boeken heeft voordelen. Dat weet iedereen. Maar dat je ook bij autohuur beter op tijd kunt reserveren is minder goed bekend. Wist je dat het juist heel slim is om je huurauto op tijd te reserveren? Zodra de beschikbare huurauto’s opraken, gaat de prijs omhoog. En je wil natuurlijk niet hebben dat er helemaal geen huurauto’s beschikbaar zijn op het moment dat jouw vakantie gepland staat! Wacht dus niet tot het allerlaatste moment, maar reserveer je huurauto op tijd.

Dat huurauto’s ook uitverkocht kunnen zijn, is iets wat veel mensen zich niet altijd realiseren. Elke verhuurder heeft zijn eigen vloot en het is niet altijd mogelijk om extra auto’s in te zetten. Vooral op de eilanden kan de boodschap in het hoogseizoen ‘op=op’ zijn. Ga je in het hoogseizoen op vakantie en wil je ook nog een auto uit een populaire klasse, dan zie je dat er een flink prijsverschil kan ontstaan.

Extreem verschil

Afgelopen zomer had ik een klant aan de telefoon. Hij had z’n auto in januari gereserveerd en wilde weten wat het zou kosten als hij dat nu, een paar weken voor zijn vakantie, had gedaan. In plaats van de €600 die hij in januari betaalde, was hij nu €1800 kwijt geweest. Dit is dan wel een extreem voorbeeld, maar zo’n prijsverschil komt dus echt voor.

“Hoe langer je wacht met reserveren, hoe groter de kans dat de auto van je keuze er niet meer is. De goedkopere klassen zijn meestal als eerste uitverkocht.”

De auto van je keuze

Maar de prijs is niet het enige argument. Hoe langer je wacht met reserveren, hoe groter de kans dat de auto van je keuze er niet meer is. De goedkopere klassen zijn meestal als eerste uitverkocht. Als je dan moet uitwijken naar een hogere categorie brengt dat meer kosten met zich mee. Niet fijn als je daar niet op gerekend hebt! Vooral op de eilanden is het logistiek niet mogelijk om het aantal auto’s in een bepaalde categorie tijdelijk uit te breiden. De lokale wagenparkaanbieder kan moeilijk wat auto’s over laten varen…

“Of iemand wil een minivan boeken en die zijn dan gewoon niet meer te krijgen. Dan moet je dus twee kleinere auto’s reserveren. Ook niet leuk, want dat heeft consequenties voor je vakantie! Je kunt niet meer met z’n allen reizen, hebt twee chauffeurs nodig, andere bagageruimte, hogere benzinekosten… Dat voorkom je allemaal door op tijd te boeken.”

14 dagen in optie

Met de optieregeling mag je altijd tot 2 weken na de reservering nog kosteloos annuleren. Je kunt je reservering dus gewoon alvast maken en later nog beslissen of je de huurauto écht nodig hebt of niet. Óf je kiest voor onze Flexservice voor €1 per huurdag, waarmee je tot 4 uur voor huuraanvang nog mag annuleren. Dat is pas écht ideaal.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

W. Koerten

30 juni 2019 | 11:35 am | Reageer op W. Koerten

Ik heb al op de mail gereageerd maar dat kan best nog wel een no-reply blijken te zijn. Ik heb voor mijn doen tijdig geboekt - 26-9-2019. De vraag is echter steeds krijg ik de auto die ik geboekt heb, in wat voor staat verkeert die auto en word ik niet opnieuw beentje gelicht! Mijn ervaring is dat je wanneer je bijvoorbeeld een VW Up boekt die auto er "helaas" niet meer is. Je krijgt dan een "gelijkwaardige" auto aangeboden, een Fiat 500. Daar gaan mijn koffers niet eens in. Vervolgens krijg je een Dacia Stepway aan geboden maar helaas die is duurder. "Gelukkig" ging die stuk maar het geluk was van korte duur want de enige nog beschikbare auto was een Opel Astra station en die was nog duurder !! Kortom voor ongeveer € 500,00 opgelicht. Antwoord op een ingediende klacht? "U heeft er zelf voor getekend" en nog net geen doeiiii. Trek het u niet aan dit gebeurde niet bij u maar bij een andere niet erg onbekende grootheid. De laatste auto die ik via Sunny Cars boekte zat zo vol met deuken tot op het dak toe - hoe krijgt men het voor elkaar - dat inspectie nagenoeg zinloos was.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 juli 2019 | 11:12 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je gisteren op onze nieuwsbrief hebt gereageerd, maar ik beantwoord je bericht ook graag even hier!

Wat jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent met hoe je laatste autohuur via Sunny Cars is verlopen. Dit hadden wij uiteraard graag anders gezien! Je reserveert inderdaad altijd een categorie auto. Wij kunnen geen model of merk garanderen. Het is dus niet zo dat je altijd de auto krijgt die als voorbeeld wordt afgebeeld. Wel is het de bedoeling dat je een auto uit dezelfde categorie aangeboden krijgt. Dit betekent dat er evenveel personen en bagage in vervoerd kunnen worden. Als je ter plaatse kiest voor een upgrade, dan worden hier extra kosten voor in rekening gebracht. Deze kosten zijn voor eigen rekening. Als je liever een grotere huurauto wil (met meer bagageruimte) dan is het slim om te kiezen voor een huurauto uit de categorie Economy (i.p.v. categorie Small). Maar ik kan me natuurlijk voorstellen dat het niet fijn is als je tijdens je vakantie voor extra kosten komt te staan.

Als je een auto huurt, mag je verwachten dat deze in goede staat verkeert en veilig is. Een huurauto vol deuken voldoet natuurlijk niet aan je verwachtingen! Onze excuses voor het feit dat je de laatste keer zo'n slechte huurauto hebt ontvangen.

Al met al geen goede ervaring. Hopelijk mogen we je in de toekomst wél weer als klant van Sunny Cars verwelkomen. We zullen er dan zoals gebruikelijk alles aan doen om je een zorgeloos autohuuravontuur te bezorgen.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Kees Hazenoot

30 juni 2019 | 12:21 pm | Reageer op Kees Hazenoot

In februari ‘19 bij Sunny Cars een Fiat Panda (klasse voorbeeld) geboekt voor 22 dagen Athene voor half juni voor bruto 657€. Hierop 10% vroegboekkorting gekregen. Op 27 mei bleek deze auto op de site bij Sunny Cars 524€ te kosten. Een groot verschil. Na contact met Sunny Cars omgeboekt een prijsverschil snel teruggestort. Correcte afhandeling, maar toch opmerkelijke prijsverschillen met vroegboekperiode met korting!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 juli 2019 | 10:59 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Kees,

Bedankt voor je bericht. Allereerst vinden we het heel fijn om te lezen dat dit netjes is opgelost :-). Zo hebben we je toch onze Sunny smile kunnen bezorgen! Het kan inderdaad kloppen dat de prijzen flink kunnen stijgen, vooral als het hoogseizoen in zicht komt. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat de lokale wagenparkaanbieder nog maar weinig beschikbare huurauto's heeft. Zo te lezen reserveerde jij je huurauto in februari en keek je eind mei nogmaals op onze website, daar zitten natuurlijk wel twee maanden tussen. De prijzen van huurauto's werken in principe hetzelfde als de prijzen van vliegtickets. Hoe korter voor vertrek, hoe hoger de prijzen kunnen zijn.

Maar gelukkig hebben mijn collega's van de reserveringafdeling je goed geholpen! :-). Zo heb je toch kunnen profiteren van de lagere prijs en onze korting.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.