Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Wat als de huurauto niet beschikbaar is?

Natuurlijk gaan we ervan uit dat de huurauto voor je klaar staat als je op de bestemming aankomt. Maar heel soms komt het voor dat een geboekte categorie huurauto toch niet beschikbaar is. In dat geval dient de lokale partner een passend alternatief aan te bieden. Wij hebben een aantal tips die je in zo’n geval kunt opvolgen.

huurauto niet beschikbaar autosleutels

Tip 1

Vraag de lokale partner wat zij als alternatief kunnen aanbieden.  Vaak is dit een grotere auto of een hogere categorie. Mooi meegenomen want deze krijg je dan zonder extra kosten mee!

Tip 2

Zorg ervoor dat altijd alles zwart op wit wordt vastgelegd in je huurcontract.  Dus ook als je een groter type huurauto mee krijgt.

Tip 3

Het is belangrijk dat de aanpassing direct bij de reserveringsafdeling van Sunny Cars gemeld wordt.  Met deze informatie kunnen wij makkelijker bemiddelen als er schade wordt gereden of wanneer blijkt dat er toch extra kosten berekend worden.

Tip 4

Denk je dat je een kleiner type huurauto wordt aangeboden? Neem dan direct contact op met onze reseveringsafdeling. Zij kunnen de verhuurder contacteren en je vaak meteen al doorgeven of het alternatief vergelijkbaar is of niet.  Als een kleinere categorie huurauto de enige beschikbare optie is en je hebt dit direct aan ons doorgegeven, dan krijg je het prijsverschil van ons terug. Het huurcontract kan dan na afloop van de huurperiode ingestuurd worden naar onze afdeling Customer Care.

Oké of niet?

Let op: ga dus niet zomaar akkoord met een auto als je er niet zeker van bent of het de juiste categorie is. Controleer altijd het lokale huurcontract goed. Staan er toch extra kosten op het contract waar je niet op had gerekend? Teken dan niet en geef aan dat de kosten van het contract afgehaald dienen te worden. Kom je er samen met de lokale partner niet uit, bel ons dan. Zo voorkom je namelijk een verrassing op je creditcardoverzicht bij thuiskomst.

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Wim Koerten

4 oktober 2015 | 10:49 am | Reageer op Wim Koerten

Is bij het boeken duidelijk waar en hoe je, vanuit het buitenland, contact kan/moet opnemen als er problemen zijn? En is het inderdaad zo dat je plaatselijk geen, aanvullende , verzekeringen hoeft af te sluiten? Met andere woorden is inderdaad echt alles gedekt?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis Edens

2 november 2015 | 9:44 am | Reageer op Dennis Edens

Beste Wim,
Bedankt voor je reactie.
Op alle reispapieren en documenten staat ons noodnummer die je 24 uur per dag kunt bereiken.
Alle verzekeringen zijn inclusief, en zonder eigen risico. Dit houdt in dat u absoluut geen extra verzekeringen hoeft af te sluiten. Onze verzekeringen dekken schade aan de huurauto (carosserie, glas, banden, onderstel, velgen, dak) diefstal en vandalisme. Dit alles met EUR 0,- eigen risico.
Fijne dag gewenst!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

m. verboon

4 oktober 2015 | 2:43 pm | Reageer op m. verboon

Gisteren heb ik met tegenzin een grotere auto geaccepteerd.Aan de balie boden ze mij allerlei extra,s aan die heb ik op het afleverbewijs doorgestreept.
dat vond men op het afhaal punt mar erg raar.
Ik ben in Nederland gewent een kleine zuinige auto te rijden. Op de bevestiging uwezijds werd de auto met kenteken genoemd., die was dus niet beschikbaar.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis Edens

2 november 2015 | 10:07 am | Reageer op Dennis Edens

Beste M. Verboon,
Bedankt voor uw reactie.
Erg vervelend om te horen dat de huur niet is verlopen zoals gewenst.
In het geval dat de auto die u krijgt aangeboden niet gewenst is, kunt u altijd contact opnemen met Sunny Cars zodat wij hier in kunnen bemiddelen. Wat betreft het kenteken, hebben wij dit nooit op de papieren staan. U krijgt ter plaatse een auto uit dezelfde categorie als geboekt. Indien deze niet beschikbaar is dient de verhuurder u een hogere categorie aan te bieden zonder extra kosten.
Ik raad u aan om in geval van problemen altijd contact met ons op te nemen zodat wij het probleem voor u kunnen oplossen.
Nogmaals excuses voor het ongemak en bedankt voor uw reactie.
Een hele fijne dag gewenst.

Met zonnige groet,
Dennis

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marcel Debeuckelaer

4 oktober 2015 | 10:40 pm | Reageer op Marcel Debeuckelaer

In Lissabon - Portugal zouden wij opgewacht worden in de aankomsthal van de luchthaven. In de hal stonden 500 à 1.000 mensen. Nergens een persoon te ontdekken om onze Sunny cars auto in ontvangst te nemen. Na een uur zoeken . ... zagen we een meisje met een A4tje met onze naam op... Waarom geen duidelijke plakkaat in grote letters duidelijk leesbaar met SUNNY CARS gebruiken ,

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis Edens

2 november 2015 | 10:12 am | Reageer op Dennis Edens

Beste Marcel,
Bedankt voor je reactie.

Sunny Cars is bemiddelaar in autohuur. Dit houdt in dat wij zelf geen auto's hebben maar samenwerken met onze lokale verhuurpartners. De verhuurder zal uw naam op het bordje zetten in plaats van Sunny Cars, gezien niet iedereen die via Sunny Cars heeft gehuurd ook daadwerkelijk bij die verhuurder wordt ondergebracht.
Ik snap heel goed dat het uitermate vervelend is om zo lang te moeten zoeken. Ik raad u daarom aan om de volgende keer even telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij u hierin kunnen ondersteunen.
Nogmaals bedankt voor uw reactie, en een fijne dag gewenst!

Met zonnige groet,
Dennis

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

bert

5 oktober 2015 | 10:27 am | Reageer op bert

Misschien wel goedbedoelde tips, maar via uw intermediair zo bijkt uiteindelijk reserveert men een auto. U bent eindverantwoordelijke en blijft dit voor de nakoming van de overeenkomst. Ondanks alle goede tips. Nu doet u het voorkomen of de consument de eerst verantwoordelijke is om te controleren. Dit klopt niet. Wordt een niet juiste (vb. type) auto aangeboden - te kleine type - dan dient u zorg te dragen dat uiteindelijk de dienstverlening wel overeenkomstig de overeenkomst verloopt resp. de consument eventueel gecompenseerd wordt. Uw dient uw dealernetwerk zo geinstrueerd te hebben, dat dit ook gebeurt, zonder dat de consument hier actie op moet nemen, resp. uw administratieve organisatie moet zo ingericht zijn, dat u zelf deze controle in afdoende mate kunt bieden. zo niet dan heet dit juridisch een wanprestatie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sandra

9 oktober 2015 | 6:58 pm | Reageer op Sandra

onze laatste reservering was voor ons idd ook meteen de laatste. Op een onbeschofte manier te woord gestaan lokaal, auto niet beschikbaar en we moesten maar wachten, dan gaf ik onze visa kaart die op mijn naam staat terwijl mijn man rijdt, en moest ik een papier in het SPAANS tekenen, en bleek er achteraf zomaar eens een 80 euro van mijn visa te gaan omdat de persoon die reed geen eigen Visa heeft... klacht ingediend bij Sunny cars, maar daar gaat de paraplu open... LEES ALLE KLEINE LETTERJES MENSEN...

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis Edens

2 november 2015 | 10:30 am | Reageer op Dennis Edens

Beste Sandra,
Bedankt voor je reactie.

U heeft een pakket geboekt zonder 2de bestuurder. De hoofdbestuurder had geen credit card op zijn naam en helaas is het in de meeste gevallen noodzakelijk om een credit card op naam van de hoofdbestuurder te hebben. In het geval dat de hoofdbestuurder geen credit card heeft voor de waarborg, dient iemand anders de nieuwe hoofdbestuurder te worden. Op het moment dat u als hoofdbestuurder wordt neergezet en meneer als 2de bestuurder, dient er ook voor een 2de bestuurder betaald te worden, gezien u beide rijdt. Hiervoor zijn de bovenstaande kosten in rekening gebracht.
Wij proberen zo duidelijjk mogelijk aan te geven dat u een credit card op naam van de hoofdbestuurder nodig heeft om de auto op te halen. Dit kunt u teruglezen tijdens het boekingsproces en op uw reisbescheiden.
Ik nodig u uit om de volgende keer direct contact met ons op te nemen indien u een probleem heeft zodat wij u hierin kunnen ondersteunen.
Nogmaals bedankt voor uw reactie, en een fijne dag gewenst!

Met zonnige groet,
Dennis

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis Edens

2 november 2015 | 10:22 am | Reageer op Dennis Edens

Beste Bert,
Bedankt voor je reactie.

Als er ter plaatse een te kleine huurauto aangeboden wordt, dan zal Sunny Cars bemiddelen om minimaal dezelfde categorie huurauto (of groter) te ontvangen. Belangrijk hierbij is dat Sunny Cars direct bij de aanname op de hoogte gesteld wordt om haar service te kunnen verlenen. In de praktijk blijkt dat dit helaas niet altijd gebeurt. Als de klant doorrijdt in de te kleine huurauto zal Sunny Cars achteraf, in overleg met de autoleverancier, de factuur aanpassen en de meerkosten terugbetalen. Dit is zonde, omdat de klant de volledige huurperiode heeft rondgereden in een niet gewenste huurauto.

De klant is zelf verantwoordelijk in die zin dat hij zijn handtekening plaatst onder het huurcontract, hij moet weten waar hij voor tekent. Om onze klanten een zorgeloze autohuurervaring te bezorgen loont het daarom om vooraf tips mee te geven, zodat je weet waar je op moet letten.

Zonnige groet,
Dennis

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

AVM Nelissen

17 september 2018 | 10:49 am | Reageer op AVM Nelissen

Goedemorgen,
Gisteren onze huurauto opgehaald in Malaga, luchthaven.
Helaas is dit een kleinere auto, achterbank moest zelfs plat voor de koffers.
Ik heb gezegd dat we deze niet gehuurd hadden. Er was niets anders....
De dame was al geïrriteerd omdat wij niet ingingen om een auto met automaat in het begin van ons gesprek, we moesten 6 euro per dag extra betalen, dit wilden we niet.
Ze bleef maat zeggen: speciale price
Toen kregen we een Opel Adam.....

Met vriendelijke groet,

A. Nelissen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Leontien Brondijk

24 september 2018 | 12:16 pm | Reageer op Leontien Brondijk

Goedemiddag A. Nelissen,

Vervelend dat het ophalen van de huurauto zo is gegaan. Helaas kan ik je op basis van deze informatie geen goed antwoord geven. Om te checken of je een verkeerde categorie hebt gekregen, is je reserveringsnummer nodig. Het handigst is om contact op te nemen met mijn collega's van de reserveringsafdeling zodat zij dit kunnen uitzoeken. Als je er (volgende keer) ter plaatse niet uitkomt of tegen problemen aanloopt, raad ik je aan telefonisch contact op te nemen via: +31235699696.

Zonnige groet,

Leontien

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou