Wat als de huurauto niet beschikbaar is?
Natuurlijk gaan we ervan uit dat de huurauto voor je klaar staat als je op de bestemming aankomt. Maar heel soms komt het voor dat een geboekte categorie huurauto toch niet beschikbaar is. In dat geval dient de lokale partner een passend alternatief aan te bieden. Wij hebben een aantal tips die je in zo’n geval kunt opvolgen.
Tip 1
Vraag de lokale partner wat zij als alternatief kunnen aanbieden. Vaak is dit een grotere auto of een hogere categorie. Mooi meegenomen want deze krijg je dan zonder extra kosten mee!
Tip 2
Zorg ervoor dat altijd alles zwart op wit wordt vastgelegd in je huurcontract. Dus ook als je een groter type huurauto mee krijgt.
Tip 3
Het is belangrijk dat de aanpassing direct bij de reserveringsafdeling van Sunny Cars gemeld wordt. Met deze informatie kunnen wij makkelijker bemiddelen als er schade wordt gereden of wanneer blijkt dat er toch extra kosten berekend worden.
Tip 4
Denk je dat je een kleiner type huurauto wordt aangeboden? Neem dan direct contact op met onze reseveringsafdeling. Zij kunnen de verhuurder contacteren en je vaak meteen al doorgeven of het alternatief vergelijkbaar is of niet. Als een kleinere categorie huurauto de enige beschikbare optie is en je hebt dit direct aan ons doorgegeven, dan krijg je het prijsverschil van ons terug. Het huurcontract kan dan na afloop van de huurperiode ingestuurd worden naar onze afdeling Customer Care.
Oké of niet?
Let op: ga dus niet zomaar akkoord met een auto als je er niet zeker van bent of het de juiste categorie is. Controleer altijd het lokale huurcontract goed. Staan er toch extra kosten op het contract waar je niet op had gerekend? Teken dan niet en geef aan dat de kosten van het contract afgehaald dienen te worden. Kom je er samen met de lokale partner niet uit, bel ons dan. Zo voorkom je namelijk een verrassing op je creditcardoverzicht bij thuiskomst.
17 september 2018 | 10:49 am | Reageer op AVM Nelissen
Goedemorgen,
Gisteren onze huurauto opgehaald in Malaga, luchthaven.
Helaas is dit een kleinere auto, achterbank moest zelfs plat voor de koffers.
Ik heb gezegd dat we deze niet gehuurd hadden. Er was niets anders....
De dame was al geïrriteerd omdat wij niet ingingen om een auto met automaat in het begin van ons gesprek, we moesten 6 euro per dag extra betalen, dit wilden we niet.
Ze bleef maat zeggen: speciale price
Toen kregen we een Opel Adam.....
Met vriendelijke groet,
A. Nelissen
Plaats een reactie
24 september 2018 | 12:16 pm | Reageer op
Goedemiddag A. Nelissen,
Vervelend dat het ophalen van de huurauto zo is gegaan. Helaas kan ik je op basis van deze informatie geen goed antwoord geven. Om te checken of je een verkeerde categorie hebt gekregen, is je reserveringsnummer nodig. Het handigst is om contact op te nemen met mijn collega's van de reserveringsafdeling zodat zij dit kunnen uitzoeken. Als je er (volgende keer) ter plaatse niet uitkomt of tegen problemen aanloopt, raad ik je aan telefonisch contact op te nemen via: +31235699696.
Zonnige groet,
Leontien
Plaats een reactie