Wat te doen als je vlucht vertraagd is?

“O jee, mijn vlucht is vertraagd. Wat moet ik nu doen?!” Allereerst: maak je niet druk! Je kunt er toch niets aan doen. Trakteer jezelf op een powernap, stoelmassage of een lekkere smoothie. Zo is de wachttijd in ieder geval goed besteed. Je hoeft je dus niet druk te maken, maar wat moet je wél doen?

Tips:

1. Check je voucher. Staat je vluchtnummer er goed op? En is de vertraging minder dan een uur? Dan hoef je niets te doen. Sit back and relax.
2. Is je vluchtnummer niet doorgegeven? Of is de vertraging meer dan een uur? Bel de verhuurder om aan te geven dat je later komt. Het nummer staat op de voucher.

voucher-sunny-cars-4
Voucher Sunny Cars

Buiten openingstijden

Je ziet hier een voorbeeld van een deel van een voucher. Hierop zie je de openingstijden en het telefoonnummer van de verhuurder. In de huurvoorwaarden die je bij de voucher hebt gekregen zie je of het mogelijk is de auto buiten openingstijden op te halen en welke kosten hiervoor gelden. In sommige gevallen is het niet toegestaan na sluitingstijd aanwezig te zijn. In dat geval bel je de volgende dag met de verhuurder om af te spreken wanneer je de auto ophaalt.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

J. van Zeijl

21 maart 2017 | 1:24 pm | Reageer op J. van Zeijl

Bedankt voor alle waardevolle tips!!
Ik heb ze in 'n boekje genoteerd om ze
snel bij de hand te hebben.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

d. drenth

15 mei 2017 | 12:20 pm | Reageer op d. drenth

De toelichting bij vertraging begrijp ik niet.Wie niet toegestaan na sluitingstijd. En bellen op de volgende dag? Op de luchthaven , op de plaats van aankomst, vanuit een tijdelijk hotel?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

22 mei 2017 | 11:44 am | Reageer op Pieta Harsveld

Beste meneer/mevrouw Drenth,

Het kan zijn dat het niet meer lukt om de auto binnen openingstijden op te halen als je vertraagd bent. Soms kan er dan afgesproken worden dat je de auto buiten openingstijden ophaalt, maar soms kan dat ook niet. In dat geval is het dus pas de volgende dag mogelijk om de huurauto op te halen. Je zult dan dus met een ander vervoersmiddel naar de accommodatie moeten reizen. Daar kun je dan de volgende dag - wanneer de aanbieder weer open is - bellen om nieuwe afspraken te maken.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Wilna

31 mei 2017 | 3:54 pm | Reageer op Wilna

In dat geval kunnen wij goedkoper een hotel in Malaga nemen, want het is 50 km. rijden,
misschien ook een tip voor anderen, een hotelletje kost vaak maar 39 euro per nacht, een taxi
kost heen en weer terug, 110!!!!!!!!!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

2 juni 2017 | 5:29 pm | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Wilna,

Dat kan inderdaad ook een goede optie zijn, maar het hangt er natuurlijk heel erg van af waar je verblijft.

Hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jan van Geest

4 februari 2018 | 12:20 pm | Reageer op Jan van Geest

Onder nummer 7985238 hebben wij een auto gehuurd in Funchal. Af te halen op 9 februari om 16.00 uur. Vluchtenummer TP 1687.
De tijd klopt niet, het moet zijn 19.00 uur. Kunt u dat wijzigen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

5 februari 2018 | 10:27 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Jan,

Stuur even een mailtje naar reservation@sunnycars.nl met je reserveringsnummer en de juiste tijden. Dan zullen mijn collega’s van de reserveringsafdeling het oppakken!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ger Daane

11 maart 2018 | 1:19 pm | Reageer op Ger Daane

Dankzij jullie tip heb ik ontdekt dat een verkeerd vluchtnummer is vermeld op mijn reserveringsbevestiging met nummer 7975925.
Hierop staat vluchtnummer HV6651 in plaats van HV6654. Wilt u dit s.v.p. wijzigen en aan mij bevestigen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

12 maart 2018 | 4:30 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Ger,

Ik heb de wijziging doorgegeven aan mijn collega's op de reserveringsafdeling. Het vluchtnummer is voor je aangepast! :-)

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Saar Muller

18 maart 2018 | 10:33 am | Reageer op Saar Muller

Geacht Sunnycars. Nuttige tips, maar ik kan er niks mee als het echt mis gaat, want het eindigt dan met dat er "gebeld moet worden". En dat kan ik niet, want ik ben doof. Waarom niet altijd een whatsapp of sms alternatief aangeboden? Ik kan jullie wel mailen, en jullie reageren en helpen altijd heel erg goed en ook best wel snel, maar voor zo'n situatie is toch een nog wat snellere reactie nodig! Bedankt voor het meedenken!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

19 maart 2018 | 2:31 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Saar,

Bedankt voor je bericht. Heel goed dat je dit opmerkt! Het is eigenlijk heel gek dat we hier nooit eerder over hebben nagedacht. Op dit moment hebben wij nog geen WhatsApp, maar in de toekomst willen wij hier wel mee gaan werken. Voor nu hebben we daarom nog geen concrete oplossing. Misschien is het een idee áls je vertraging hebt, het te laten weten aan een van je vrienden of familieleden en hen te vragen ons te bellen? Wij reageren inderdaad altijd heel snel op e-mails, zeker als er 'URGENT' o.i.d. in de onderwerpsregel zou staan. Maar als wij in het hoogseizoen worden bedolven onder e-mails, durf ik niet te zeggen dat wij je e-mail op tijd lezen.

Nogmaals dank voor dit bericht. Dat zet ons aan het denken!

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

irma josso

29 maart 2018 | 9:57 am | Reageer op irma josso

dank u wel voor de tips,vanwege august vercammen,de huurder.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ronny Vanderstraeten

25 oktober 2018 | 1:44 pm | Reageer op Ronny Vanderstraeten

Telefoneren vanuit een vliegtuig als je vertraging hebt, is natuurlijk niet mogelijk. En bij een vertraging door een laattijdig vertrek kan het zijn dat je telefoontje alleen mogelijk is buiten de openingsuren van het lokale kantoor. Bellen we jullie 24/7-nr. dan op?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 oktober 2018 | 5:12 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ronny,

Nee, telefoneren vanuit de lucht is inderdaad niet mogelijk. Maar vaak loop je al vertraging op vóórdat het vliegtuig is opgestegen. Op dit soort momenten kun je natuurlijk nog wel telefonisch contact opnemen. Natuurlijk mag je hier ons noodnummer voor bellen :-)!

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.