Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Wat te doen bij bestaande schade aan de huurauto?

Er zitten krassen op de huurauto
Vanmorgen belde de heer Van Rijswijk op. Er werd hem een auto aangeboden waar nogal wat krassen op zaten. Deze auto wilde hij niet. Hoewel dit officieel geen reden is om de auto te weigeren, de auto dient technisch in orde te zijn, hebben we gelijk de verhuurder gebeld. Gelukkig, er was nog een andere auto beschikbaar!

Huurauto checken op schade

Check out formulier
Vorige week was ik zelf een weekje met een vriendin op Kreta. Natuurlijk hadden we een auto gehuurd. De kustweg van Aghios Nikolaos naar Ierapetra is echt een aanrader, zo mooi! Bij aankomst op de luchthaven werden we heel vriendelijk geholpen. De medewerker noteerde alle schade en voor de vorm keek ik ook nog even mee, want zo hoort dat hè? De auto die wij meekregen had wel wat schade, op verschillende plekjes ontbrak de lak, wat deukjes voor en achter, maar verder was het een kek karretje! Enkele dagen later, na een bezoekje aan het kustdorpje Sissi, liepen we terug naar de auto en zagen een flinke deuk/ kras boven de benzinedop. Zat die er nu al? Tja, op het check out formulier stond wel een streep op die plek, dus waarschijnlijk wel. Had ik nu maar wat beter opgelet tijdens het checken van de auto! Gelukkig bleek bij inleveren dat die schade er al zat, maar ik heb er toch wel even over in de rats gezeten!

Bij aankomst controleren
Mijn advies is om bij het ophalen van de auto goed te controleren welke schade er op de auto zit en ervoor te zorgen dat deze genoteerd wordt op het check out formulier. Het is achteraf namelijk erg lastig om aan te tonen dat de schade al aanwezig was. Natuurlijk wordt deze schade in de meeste gevallen door Sunny Cars vergoed, maar voorkomen is beter dan genezen! Mocht er onverhoopt wel tijdens de huur schade ontstaan kun je deze uiteraard indienen middels ons declaratieformulier.

Zelf een vraag?
Heb je een vraag, die nog niet in een van mijn blogs of in de FAQ beantwoord wordt, die je hier graag beantwoord zou zien? Mail gerust! S.Pols@sunnycars.nl

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou