Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

All inclusive verzekeringen

Sunny Cars staat erom bekend dat je goed verzekerd bent als je via ons je huurauto regelt. Logisch dat we hier vaak vragen over krijgen. Wat betekent dat nu? Dat echt alle verzekeringen inclusief zijn? Ja, alle benodigde verzekeringen zijn inclusief! Zijn er uitzonderingen? Hmm, lees maar snel met me mee!

Welke verzekeringen zijn er inclusief?

WA

Bij Sunny Cars heb je altijd een goede WA verzekering. Is het wettelijk minimum dat geldt in het land waar jij de auto huurt te laag? Dan hogen wij dit op naar € 7,5 miljoen. De Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering dekt schade aan derden. Bijvoorbeeld als iemand (tijdelijk) niet kan werken ten gevolge van een door jou veroorzaakte aanrijding.

CDW + TP met terugbetaling van een eventueel eigen risico

Naast de WA verzekering zijn ook een schade- en diefstalverzekering noodzakelijk. Deze worden CDW en TP verzekering genoemd. Vaak zit er op deze verzekeringen en eigen risico per gebeurtenis. Dit kun je ter plaatse afkopen. Dit wordt vaak Super CDW genoemd, maar er zijn ook andere benamingen als seguro relax, go zen en noem maar op. Vaak heb je bij Sunny Cars helemaal geen eigen risico, maar soms is dit inclusief middels restitutie. Wat houdt dat in? Als er (TP of CDW) schade is schiet je een bedrag van maximaal het eigen risico voor. De hoogte van het eigen risico staat vermeld in de huurvoorwaarden. Deze kun je online openen, nadat je de auto hebt gekozen en krijg je altijd bij je voucher. Dit bedrag krijg je vervolgens van Sunny Cars vergoed, mits voldaan aan de voorwaarden. Mits voldaan aan de voorwaarden? Ja, je moet wel een schade rapport invullen. En natuurlijk mag je niet met alcohol op achter het stuur hebben gezeten. Zie onze algemene voorwaarden.

GBBD

Glas-, banden-, bodem-, dakschade. Ik geloof dat we de enige zijn bij wie dit standaard inclusief is. Soms kom je tegen dat alleen glas-, en bandenschade inclusief is, maar meestal zijn deze schades voor eigen rekening. Bij Sunny Cars kun je deze schade altijd achteraf declareren, zoals hierboven omschreven. Dit doe je via de volgende link.

Heb je nog meer vragen over onze verzekeringen? Of wil je iets anders weten? Mail mij gerust! S.Pols@sunnycars.nl

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

There de groot

18 januari 2015 | 12:00 pm | Reageer op There de groot

Wij hebben zelf een appartement in Malaga, daarom huren met enige regelmaat een auto in Malaga, via een andere maatschappij. Op zich niets mis mee, goed verzekerd (all inn). Echter zijn het vaak oudere auto's. Omdat wij het appartement ook verhuren (bezettingsgraad van ongeveer 40 %). Wij willen onze huurders een mogelijkheid bieden om via onze site een auto te huren. Daarom zijn wij op zoek naar een auto verhuurmaatschappij die hier ook iets inziet en onze klanten een korting willen geven.
Wij verhuren onze appartement via een tussenpersoon in Malaga. Deze organisatie verhuurt ruim 90 vakantie woningen tussen Malaga en Marbella. Het kan dus een win win situatie opleveren voor een autoverhuurmaatschappij en voor onze klanten.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijk groet

There de Groot

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

21 januari 2015 | 9:38 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste There,
Hartelijk dank voor de getoonde interesse in Sunny Cars!
Onze Inside Sales Representative neemt binnenkort contact met je op.
Hartelijke groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Leo Oosters

18 januari 2015 | 12:43 pm | Reageer op Leo Oosters

Mevrouw,
In dit verband heb ik mij eind november doodgeërgerd aan de mensen van Europcar in Malaga, waarbij jullie voor mij een auto hadden geregeld. Toen ik de auto ging afhalen is de Europcar-verkoopster (ik kan ze moeilijk anders noemen) op een intimiderende toon beginnen aandringen om allerlei extra verzekeringen bij te nemen. Ze drong ook erg aan op het nemen van een automaat (ik ben 60+ maar heb nog nooit met een automaat gereden), een diesel enz., uiteraard alles met een forse meerkost. Ik ben halsstarrig doch beleefd blijven weigeren, maar ze hield werkelijk niet op, terwijl de rij wachtenden achter mij bleef aangroeien ! Ongelooflijk ! Asjeblief, voor mij geen Europcar-auto meer.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

21 januari 2015 | 9:42 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste meneer Oosters,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Wat vervelend dat u dit overkomen is! Heel goed dat u voet-bij-stuk heeft gehouden. Een simpel `nee´ zou voldoende moeten zijn. Mocht het u ooit nog eens overkomen, laat het gerust aan onze specialisten over. Op de voucher treft u het noodnummer aan. Wij leggen graag aan de verhuurder uit dat u verzekering noch een upgrade wenst!
Hartelijke groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Max

20 januari 2015 | 5:56 pm | Reageer op Max

Huren van een auto in de USA is altijd een hachelijke zaak. De meeste balie medewerkers spelen op je gemoed na een lange reis en proberen extra's te verkopen. Omdat je vaak in dubio verkeert na zo'n praatje is het denkbaar dat je zwicht voor meer kosten en meer zekerheid? Ik huurde via Sunnycars op Tampa Airport een mooie midsize via ALAMO, hun partner aldaar. Geen probleem met opdringerige balie lieden die bevestigden dat alle insurances gecovered waren. Een hele verademing dus. Volgende keer weer Sunnycars in de USA!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

21 januari 2015 | 9:49 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Max,
Dankjewel voor je reactie!
Fijn om te lezen dat je goede een ervaring hebt gehad met Sunny Cars en Alamo. Extra verzekeringen zijn als je via Sunny Cars reserveert inderdaad niet nodig. Wij verhogen de WA verzekering standaard tot € 7,5 miloen. Een eventueel eigen risico of glas, banden, bodem en dakschade krijg je achteraf van ons terug.
Tot de volgende keer!
Hartelijke groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Beauprez-De Gheest

27 juni 2015 | 10:29 am | Reageer op Beauprez-De Gheest

Is een bijkomende verzekering voor bestuurder boven de 70 jaar écht niet nodig in Spanje ? Wij moesten dit reeds 3 jaar na mekaar betalen. Drie jaar geleden 60 euro, twee jaar geleden 90 euro en dit jaar 1192 euro.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

29 juni 2015 | 9:50 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste meneer, mevrouw De Gheest,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Als er een toeslag geldt voor een bestuurder onder of boven een bepaalde leeftijd vindt u deze terug in de huurvoorwaarden.

Wanneer u de auto reserveert kunt u op huurvoorwaarden klikken en vervolgens op huurvoorwaarden vergelijken. Zo kunt u het voor u meest gunstige aanbod selecteren.

Uiteraard helpen wij u hier graag bij! U kunt ons bereiken op: 0800 - 400 79.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Johan Stemerding

28 maart 2018 | 8:02 pm | Reageer op Johan Stemerding

Met al jullie goede zorgen kan het bij een ongeval in het buitenland nodig zijn om rechtshulp in te schakelen. Hoe wordt dat bij jullie geregeld?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

5 april 2018 | 3:17 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Johan,

Ook daar hoef je je bij Sunny Cars niet druk om te maken. Wij hebben hier een externe jurist voor. Hij bekijkt ieder dossier individueel en biedt daar waar mogelijk hulp!

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Armanda

13 oktober 2019 | 7:35 pm | Reageer op Armanda

Op jullie site staan 4 personen bij een auto om te huren. Wij willen met die auto met 5 personen van die auto gebruik makan. Kan dit en is deze 5e persoon verzekerd?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 oktober 2019 | 11:24 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Armanda,

Op onze website geven wij een advies om 'comfortabel' te kunnen reizen. Vanaf de categorie Comfort kunnen wij garanderen dat er vijf gordels aanwezig zijn in de huurauto. Maar over de verzekering hoef je je geen zorgen te maken, want ook de vijfde persoon is verzekerd.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou