O jee, m’n zonnebril vergeten. En nog 3 andere items!

Vrijheid, blijheid. Geen gedoe of gestress… Tijdens je vakantie hoef je helemaal nergens aan te denken. Hoewel… Van tevoren bedenken welk restaurantje er vanavond aan de beurt is, is wel leuk. Of welke route je vandaag gaat rijden met de huurauto, bijvoorbeeld. Maar toch zijn er wat belangrijke dingen waar je aan het einde van je vakantie wél aan moet denken.

Wat dan?

Nou, of je geen persoonlijke eigendommen in de huurauto laat slingeren als je de auto weer inlevert. Het zou zonde zijn als je die ene mooie zonnebril in het dashboardkastje laat liggen. Of de lievelingsknuffel van je dochter eenzaam onder een stoel blijft slingeren. Maar regelmatig ontvangen we berichtjes van klanten die iets zijn vergeten. We hebben de meldingen een tijdje verzameld en nu de meest voorkomende voor jullie opgesomd. Ben jij een beetje vergeetachtig aangelegd? Lees onderstaand lijstje dan goed door.

De zonnebril

Laten we maar beginnen met de zonnebril. Ja ja, we noemden ‘m hierboven al. Elke zomer krijgen we berichten van klanten die hun zonnebril zijn vergeten. Dat snappen we best, want tijdens een roadtrip in de zomermaanden heb je natuurlijk vaak je zonnebril op. En is die zonnebril niet meer nodig? Ja, dan belandt ‘ie al snel in je dashboardkastje of in het zijvakje van de deur. Een gevaarlijk plek, waar je je bril al snel vergeet. Onze tip: zet je zonnebril op je hoofd of berg de bril meteen op in je tas. Niet in het dashboardkastje. ;-).

Snoertjes

Nummer twee van veel vergeten items is: de oplader van je mobiele telefoon of andere snoertjes. Tja, dat snoertje zie je snel over het hoofd, wanneer je gehaast de huurauto inlevert. Het stomme is dat die opladers na gebruik óók vaak verdwijnen in het dashboardkastje of zijvakje van de huurauto. De oplossing? Na gebruik meteen opbergen! Of schrijf het even op, zodat je het niet vergeet. Of zet een reminder in je agenda.

Je camera

O nee! Dit is toch wel het allerergste. Je moet er toch niet aan denken dat je je camera vergeet mee te nemen uit de huurauto. Al die mooie vakantiekiekjes… Zonde als die op deze manier verloren gaan. Dan baal je flink! Zijn er echt mensen die hun camera vergeten in de huurauto, vraag je je misschien af? Ja, ook daar krijgen we meldingen over. Goed controleren voor je de auto weer inlevert, dus. En niet alleen camera’s worden vergeten, maar ook navigatiesystemen… Ook zonde, want het is toch best een duur speeltje.

Eenzame knuffels

Met kleine kinderen op vakantie? Check de huurauto dan extra goed voordat je deze inlevert. Want tot slot lijken kinderknuffels, spenen en knuffeldoekjes met grote regelmaat verstoppertje te spelen in de huurauto. Ze kruipen tussen en onder de stoelen en blijven tot groot verdriet van hun bezitters dan ook geregeld achter in de huurauto. Zo sneu, die betraande gezichtjes.

O jee, vergeten

En als je er dan na je vakantie achterkomt dat je een van de bovenstaande items bent vergeten, baal je flink! Die betraande kindergezichtjes, hoge verzendkosten en een hoop gedoe voorkomen? Controleer dan goed aan het einde van je vakantie of de huurauto leeg is!

Toch iets vergeten? Neem dan zelf contact op met de lokale wagenparkaanbieder. Maar wil Sunny Cars mij dan niet helpen, vraag je je misschien af? Nee hoor, dat is niet zo! Maar jij weet als geen ander waar dat ene knuffeltje zou kunnen liggen of hoe die ene zonnebril eruitziet. Het is dus wel zo makkelijk als je dat direct kunt uitleggen. En ook een stuk sneller.

Sanne van Reek

Content en Social Media marketeer

Sanne werkt bij Sunny Cars als Content en Social Media Marketeer. Ze is gek op reizen en verkent het allerliefst de onbekende plekken. Dat je daar af en toe voor moet verdwalen, maakt haar niet uit.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Trudy Middelbos

11 november 2018 | 9:31 am | Reageer op Trudy Middelbos

Wij waren onze reservebrillen vergeten maar Sunny Cars deed niets voor ons. Wij konden geen contact krijgen met de verhuurder en sunny Cars bemiddeld niet, daar is geen tijd voor. Zij krijgen zelf ook geen antwoord van de verhuurder. Wees dus gewaarschuwd.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Annie Veenema TravelXL Reisburo Borger

Niet geboekt via een reisbureau? Zo ja, dan zou ik hun vragen te bemiddelen. Ik heb voor een klant al eens een IPad terug gekregen uit Gran Canaria. Duurde even, maar toch gelukt!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Maurice

11 november 2018 | 4:17 pm | Reageer op Maurice

Ik huur al meer dan 10 jaar, en dan vier keer per jaar, via Sunny Cars. Zij verlenen uitstekende en persoonlijke service. Als er bij het huren, al dan niet achteraf problemen waren werd het door Sunny Cars snel en correct afgewerkt. Eigendommen achterlaten in de auto, waar Sunny Cars wel degelijk over bemiddeld heeft want die heeft de verhuurder hierop aangesproken, is de huurder zijn eigen verantwoording en dus kun je Sunny Cars dit niet (zo zwaar) aanrekenen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

12 november 2018 | 9:40 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Trudy,

Klopt, wij bemiddelen inderdaad niet als een klant iets vergeet in de huurauto. Dat zou veel en veel te tijdrovend zijn! Vervelend, dat begrijpen we. Let dus altijd heel goed op voordat je de huurauto inlevert of probeer het te regelen met je reisverzekering. Op de voucher vind je de contactgegevens van de lokale verhuurder. Je kunt hen bellen of e-mailen met het verzoek de vergeten items terug te sturen.

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Nelleke van Westering

11 november 2018 | 9:37 am | Reageer op Nelleke van Westering

Helaas is mij ook overkomen (zomer 2018) dat ik mijn leesbril liet liggen in de huurauto. Direct bij thuiskomst heb ik een mail gestuurd naar het verhuurbedrijf (Split, Kroatie), onder vermelding van kenteken en boekingsnummer. Helaas nooit meer iets van gehoord en niet aan gedacht om hiervoor Sunny Cars in te schakelen. Jammer, maar fijn als duidelijk wordt welke procedure het beste doorlopen kan worden.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

12 november 2018 | 9:38 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Nelleke,

Dat is heel vervelend, zeg! Het is niet netjes dat je nooit meer iets van het lokale verhuurbedrijf hebt gehoord. In zo'n geval kun je natuurlijk wel even contact met ons opnemen om te kijken wat wij voor je kunnen betekenen. Maar in eerste instantie is het altijd handig om eerst zelf contact op te nemen met de lokale verhuurder, zoals jij hebt gedaan.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dethmer Drenth

11 november 2018 | 12:07 pm | Reageer op Dethmer Drenth

Sunny Cars verantwoordelijk houden voor eigen blunders/vergeetachtigheid. Veel stommer kan ik ternauwernood verzinnen. Sluit een behoorlijke reisverzekering af en neem eventueel verlies voor lief.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ceuk Kokkie

11 november 2018 | 2:57 pm | Reageer op Ceuk Kokkie

Meerdere keren via Sunweb en Sunny Cars een auto gehuurd. Altijd goed bevallen. Alleen zoude auto's iets meer vermogen mogen hebben. Vooral in de bergen. Maar verder prima geregeld en een fijn gevoel dat alles verzekerd is.
Mvrgr Ceuk

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.