Tolwegen in Portugal, hoe te betalen?

Toeren met een auto in het zonnige Portugal gaat eigenlijk vanzelf; de wegen zijn goed en de verkeersborden zijn duidelijk. Je cruist lekker over de snelwegen en dan ineens … kom je aan bij een tolpoortje. Hoe dat precies werkt met tolwegen en het betalen hiervan, vertellen wij je in deze blog. Ga je dus de weg op in Portugal? Lees dan vooral even verder!

Hou je creditcard bij de hand

Op de meeste snelwegen is het mogelijk om met je creditcard direct bij het tolpoortje te betalen. Zorg er dus voor dat je je creditcard bij de hand hebt om dit soepel te laten verlopen. Dit werkt op dezelfde manier als in Frankrijk en Spanje: je trekt een ticket en betaalt verderop voor het traject. In sommige gevallen is contant betalen ook een optie, maar dit is lang niet altijd meer het geval. Als dit mogelijk is, staat het aangegeven op de borden boven de tolpoortjes. Ook kun je ervoor kiezen om een Toll Card aan te schaffen. Dit is een prepaid kaart die je online kunt bestellen, maar je vindt ze ook bij tankstations en servicepunten langs de snelweg.

Let wel even op: er zijn wegen in Portugal waar je uitsluitend elektronisch kunt betalen. Dat werkt als volgt.

Elektronisch betalen met tolkastje

Op de wegen waar je enkel elektronisch kunt betalen zijn er geen tolpoortjes, maar wordt je kenteken geregistreerd. Elektronisch betalen doe je dan via een tolkastje in de auto. Via dit tolkastje wordt het kenteken van de huurauto automatisch geregistreerd zodra je een toltraject oprijdt en vervolgens worden de tolkosten automatisch berekend. Zo’n tolkastje zit standaard in iedere huurauto maar is niet automatisch geactiveerd. Bij het ophalen van de huurauto moet je aan de verhuurder doorgeven dat je het kastje wil gebruiken. Hier wordt een kleine administratieve toeslag voor gerekend.

Betalen bij het postkantoor

Is er geen actief tolkastje in je huurauto? Dan kun je de tol ook achteraf bij een CTT  postkantoor betalen. Dat moet binnen 5 dagen na het passeren van een toltraject . Tip: ga daar niet direct naartoe, op de CTT kantoren kunnen ze de kosten namelijk pas na 2 dagen oproepen a.d.h.v. het Portugese kenteken. Nog een onhandigheid: omdat je de tolkosten binnen 5 dagen  moeten betalen en de kosten pas na 2 dagen inzichtelijk zijn kun je de laatste 2 dagen van je vakantie dus geen gebruik maken van tolwegen. Niet ideaal.

Onze tip: huur een tolkastje

Je betaalt weliswaar een klein bedrag voor gebruik van het tolkastje, maar je hoeft zelf niets meer te regelen tijdens je vakantie. En dat is veel waard! De huur van een tolkastje is niet inbegrepen bij de huursom maar betaal je via je creditcard aan de lokale verhuurpartner, net als de gemaakte tolkosten. Je hoeft dit niet vooraf te regelen, maar kunt bij het ophalen van de huurauto aangeven dat je het tolkastje wil activeren.

Ontdek Portugal met een huurauto

Wil je volledig zorgeloos met je huurauto het mooie Portugal te verkennen? Bij de all-in autohuur formule van Sunny Cars zijn werkelijk alle verzekeringen inbegrepen. In geval van schade betalen we het eigen risico terug. Het enige wat jij hoeft te doen is genieten van die mooie, ongelimiteerde kilometers.

 

Bekijk ons aanbod in Portugal

Sunny Cars

Wij regelen autohuur van A tot Z.

Heerlijk uitkijken naar een vakantie vol plezier, zorgeloosheid en avontuur. Met een huurauto op je eigen tempo op pad gaan om de leukste plekjes te ontdekken, met het fijne idee dat je all-in verzekerd bent. Dát is pas genieten! Ons team van experts geeft je volop tips & tricks rondom het ontdekken van je bestemming met een huurauto van Sunny Cars. Rent a smile!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Ton Remeeus

13 januari 2020 | 9:50 am | Reageer op Ton Remeeus

Beste Renske,
Auto gehuurd in Malaga, via Sunny Cars, HelleHollis. Nu gearriveerd in Loulé Portugal.
Worden kosten tolweg verrekend?
Of anderszins ?
Graag je antwoord.
Ton Remeeus

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

13 januari 2020 | 11:41 am | Reageer op

Hallo Ton,

Als je een tolkastje hebt, dan worden alle tolkosten bijgehouden en achteraf van je creditcard afgeschreven. Als je geen tolkastje hebt, dan betaal je de tolkosten bijvoorbeeld contact of met je pinpas.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dory Abrahamse

5 maart 2020 | 4:14 pm | Reageer op Dory Abrahamse

We zijn net terug van een vakantie in Spanje en Portugal met een huurauto.
We hebben vooraf geen huur betaald voor de tolbadge en geen prepaid kaart gekocht voor Portugal.
Bij de grens van Spanje enPortugal bij Castro Marim kon ik wel via mijn creditcard kenbaar maken dat ik via de tolwegen wilde rijden. En hier heb ik een bewijs uit de automaat voor gekregen.
Mijn vraag is nu hoe wordt dit verrekend? Via mijn creditcard rechtstreeks of via de autoverhuurder?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Gerrit Verdoes

23 april 2020 | 2:32 pm | Reageer op Gerrit Verdoes

Klinkt mooi maar heb bij Sunny Card auto gehuurd en bijbetaald voor het kastje en krijg gisteren een naheffing van euro parking collection pc van 87.47 euro voor niet betaalde tolgelden in Portugal vorig jaar van 21/6 tot 24/6. Die wegen, dat kan wel kloppen, maar dat zorgeloos rijden met het tolkastje niet. Waren z.g. 9 illegale passages. Naheffing is te begrijpen als je daar niet elektronisch kon betalen. Nu krijg ik bij alle 9 passages ook 4.42 euro verhoging. Zal mij daar niet snel meer op de tolwegen begeven, want heb voor mijn gevoel niets fout gedaan.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Cock franky

30 juni 2021 | 2:28 am | Reageer op Cock franky

Hebben een huurauto via jullie gehuurd bij record to go en zijn langs een tolweg gereden en uitgereden via uitgang automatische betaling...hebben dus niet kunnen betalen. Hoe kunnen wij dit regelen?

Mvg,

Cock franky.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Indencleef

23 september 2021 | 3:14 pm | Reageer op Indencleef

Ik heb een badge in mijn huurauto. Welke poorten moet ik gebruiken op de tolwegen? Ik neem aan niet de poorten waar je een ticket moet nemen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Samantha Korf

24 september 2021 | 4:47 pm | Reageer op Samantha Korf

Is de badge geactiveerd bij de lokale wagenparkaanbieder? Dan kun je door de poortjes rijden voor tolkaarthouders. Mocht je hier toch nog vragen over hebben, is het handig om even te bellen met onze autohuurexperts. Zij kunnen je altijd verder helpen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Evie

8 oktober 2021 | 10:24 am | Reageer op Evie

Bij het ophalen van de huurauto werd ons een aanbod gedaan van ten minste €5 per dag.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Kees Bruinning

28 januari 2022 | 7:19 pm | Reageer op Kees Bruinning

Al een keer in Portugal geweest en een auto gehuurd via Sunny Cars. Wist niets van het tolkastje in de auto. Heb toen via mail contact opgenomen met het verhuurbedrijf die vertelde dat er wel een kastje in de auto was en dat achteraf via mijn creditcard werd afgerekend. Was inderdaad goed geregeld. Het zou handig zijn als je van tevoren weet of er wel of geen kastje in de auto zit. Gedoe met een kaart halen bij het postkantoor (wat niet in elke plaats is) is dan niet nodig.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Edwin

16 februari 2022 | 10:18 pm | Reageer op Edwin

Ik probeer altijd de tolwegen te mijden. De snelwegen zijn best wel duur. Je kunt natuurlijk wel lekker doorrijden, omdat de gewone Portugezen de tarieven niet kunnen of willen betalen. Voor de mensen die (terug)rijden naar Lissabon: de bruggen over de Taag vragen alleen tol in noordelijke richting. Naar het zuiden zijn ze gratis. Als je een geactiveerd kastje in je auto hebt, dan kun je door de Via Verdes rijden (aangegeven met een groen vinkje boven de poort). Het enige voordeel dat je hebt is dat je niet hoeft te stoppen. Zorg wel dat het kastje zichtbaar is voor de camera's boven de weg, anders krijg je een boete. Je moet dus soms het kastje net onder je achteruitkijkspiegel vasthouden. Meestal piept hij als de camera het kastje gezien heeft. Gewoon met cash of creditcard betalen is over het algemeen net zo duur.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

t. de groot

6 maart 2022 | 5:37 pm | Reageer op t. de groot

wij gaan een auto huren bij sunnycars voor portugal. deze wordt op ons hoteladres afgeleverd en opgehaald. hoe kom ik aan een tolkastje ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hilde Dambrink

9 maart 2022 | 10:34 am | Reageer op Hilde Dambrink

Goedemorgen, wat leuk dat je een all-in huurauto in Portugal gaat reserveren! Een tolkastje zit standaard in iedere huurauto maar is niet automatisch geactiveerd. Als de verhuurder de huurauto bij je hotel brengt kun je dan doorgeven dat je het kastje wil gebruiken. Hier wordt een kleine administratieve toeslag voor gerekend. Alvast een fijne reis! Zonnige groet, Hilde

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jan van der Stok

21 april 2022 | 4:54 pm | Reageer op Jan van der Stok

Ik ken de ellende met het betalen van tol in Portugal. een goede tip van u om een tolkastje vooraf te regelen. Vraagje ik zie nergens hoe ik de KPN korting (code) kan opgeven zoals vroeger wel kon hoe is dit nu geregeld?.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

21 april 2022 | 5:12 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Jan! Wat fijn om te lezen dat je iets hebt gehad aan onze tips. Kortingscodes kun je invullen tijdens het reserveren van je huurauto bij je betalingsgegevens. Nadat je je huurauto hebt uitgekozen en je reisdetails hebt gecontroleerd kom je bij de 'betalingsgevens' stap. Hier kun je de optie 'Ik heb een persoonlijke kortingscode van Sunny Cars gekregen' aanklikken, waarop er een balk verschijnt waar je je kortingscode kunt invullen. Vervolgens klik je op 'check' en kun je je reservering afronden. Met zonnige groet, Jaap.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Cor

27 mei 2022 | 11:52 am | Reageer op Cor

We zijn in Portugal. Ik heb bij vertrek tol verrekening niet bij verhuurder laten starten. Kan ik dat nu 5 dagen later alsnog doen vanaf begin?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

27 mei 2022 | 2:10 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hallo Cor, als je gebruik wilt maken van tol verrekening kun je dit regelen via de lokale wagenparkaanbieder waar je de huurauto hebt opgehaald. Of dit ook achteraf kan worden aangezet kun je checken door te bellen met de lokale verhuurder. Het telefoonnummer kun je vinden op je voucher. Veel plezier nog in Portugal!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Anne Zwietering

5 september 2022 | 10:57 pm | Reageer op Anne Zwietering

Hallo Sunnycars,
Wij hebben een auto gehuurd met full-in pakket met tol kastje en op de snelwegen met elektronische poortjes piepte deze steeds. Nu zijn er een aantal tolwegen waar er handmatig een kaartje getrokken en betaald moet worden maar er ook een tolpoortje is voor abonnementhouders; deze hebben we genomen maar toen piepte het tol kastje niet…. Wordt het kenteken alsnog geregistreerd en dit doorberekend aan de creditcard of kunnen we toch beter even langs het postkantoor om naheffing te voorkomen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Anne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

7 september 2022 | 10:52 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hallo Anne, Bedankt voor je berichtje. Het kenteken wordt automatisch herkend en de tolbetaling zal worden geregistreerd op het kenteken van de auto, wat wordt doorbelast op de creditcard. Je hoeft hier dus niet voor langs het postkantoor te gaan. Veel plezier nog in Portugal en veel zonnige kilometers gewenst!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Martin

15 september 2022 | 2:58 pm | Reageer op Martin

Goedemiddag,
wij hebben een pakketreis geboekt via sunweb. In dit pakket zit ook een huurauto via Sunny Cars (de Opel Adam of soortgelijk) Nu lees ik in de huurvoorwaarden dat er een waarborgsom wordt gevraagd van € 1000,00 terwijl er op jullie website bij een dergelijke auto € 150,00 staat. Ik heb deze vraag voorgelegd aan sunweb maar ik kom er met hun niet echt uit. Wellicht kunnen jullie meer opheldering bieden. Hieronder heb ik wat gegevens geplakt uit de huurovereenkomst
Met vriendelijke groet, Martin van Haeften
Uw huurauto wordt verzorgd door Dollar/Thrifty
Ref. autoleverancier: K24849068B7
HUURGEGEVENS
Naam hoofdbestuurder: De heer van Haeften, Martin
Categorie Sunny Cars: YB - Opel Adam /AC/2dr of
gelijkwaardig
Categorie autoleverancier: A
Huurperiode : 10 dag(en)
Sunny Cars reserveringsnummer: 11334313

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

19 september 2022 | 8:18 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Martin, wat leuk dat je en auto gaat huren bij Sunny Cars! Ik heb je reservering even nagekeken en op je voucher kun je het volgende vinden over de waarborg: 'WAARBORG: Creditcard met pincode op naam van de hoofdbestuurder verplicht. De waarborg is € 1000 plus een tankvulling, dit wordt van de credit card afgeschreven. Prepaid/ debit cards worden niet geaccepteerd.' De hoogte van de waarborg voor deze huurauto kan niet worden verlaagd, dit is een vast afgesproken bedrag met Dollar/Thrifty. Heel veel plezier met je huurauto en veel zonnige kilometers gewenst!☀️

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Nelleke Gouwens

17 september 2022 | 6:24 pm | Reageer op Nelleke Gouwens

Wat kost een tol kastje in de algarve

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

19 september 2022 | 8:27 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Nelleke, je kunt de kosten van een tolkastje bij je huurauto terugvinden in de specifieke voorwaarden van je huurauto. Tijdens het reserveren van je huurauto klik je op 'bekijk de specifieke voorwaarden', vervolgens staan de kosten onder het kopje 'tolwegen'. Als je je huurauto al hebt gereserveerd kun je de specifieke voorwaarden terugvinden in de voucher. Met zonnige groet, Jaap

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Quaedackers

29 september 2022 | 2:17 pm | Reageer op Quaedackers

Hallo, heb auto van Hertz/Sunnycars met geactiveerd tolkastje. Ben per abuis door verkeerd tolpoort in Portugal gereden en heb nu een tolticket. Wil geen hoge boete betalen. Staat tol nu toch ook nog electronisch geregistreerd??? Vr. Groet

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

12 oktober 2022 | 1:59 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Wil, de tol staat electronisch geregistreerd als je door het juiste tolpoortje rijdt. Aangezien je dit per ongeluk niet hebt gedaan kunnen we niet garanderen dat dit goed is geregistreerd. Als de tol electrisch is geregistreerd dan wordt dit bedrag ingehouden op je creditcard. Bij verdere vragen over de afhandeling van kosten op je creditkaart kun je ons altijd telefonisch bereiken zodat we je gelijk met je kunnen meekijken. Met zonnige groet!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jan van 't Hoff

1 november 2022 | 12:44 pm | Reageer op Jan van 't Hoff

kan ik met een huurauto (via Sunny cars) vanuit Lissabon ook naar Spanje rijden?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

1 november 2022 | 3:36 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hallo Jan, voor een reis met huurauto van Lissabon naar Spanje moet je een internationale one way aanvragen. Deze is niet via onze website te reserveren, maar kan alleen via onze autohuurexperts worden aangevraagd. Dit kan door een e-mail te sturen naar reservation@sunnycars.nl of door te bellen naar 023 - 5 699 696. Hier lees je meer over het reserveren van een One way: https://www.sunnycars.nl/extras/one-way-autohuur/

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

C.M

3 november 2022 | 12:36 pm | Reageer op C.M

Hoe weet je welk poortje je moet nemen met welke aanduiding als je bij jullie een auto huurt met kastje.
Ik hoor het graag.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

7 november 2022 | 3:04 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

HI CM, als je een tolkastje huurt dien je door de tolpoort met electrische tolbetaling te gaan.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hennie

22 november 2022 | 6:37 am | Reageer op Hennie

Hallo.

In oktober een fly drive gedaan. Tevens het tolkastje laten activeren. Weet iemand hoe lang het duurt voordat de verhuurder de tolkosten in rekening brengt.

Met vriendelijke groet,
Hennie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

25 november 2022 | 10:47 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Hennie, er is geen richtlijn voor hoelang het duurt voordat de tolkosten in rekening kunnen worden gebracht. We kunnen het voor je navragen bij de lokale verhuurder, zou je hiervoor een mailtje willen sturen naar customercare@sunnycars.nl, met daarin je vraag en reserveringsnummer? Dan kijken wij het in de zesde versnelling voor je na. Met zonnige groet!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

JC Jonker

4 december 2022 | 6:27 pm | Reageer op JC Jonker

dd 04/12/2022 wij huren van Sunny Cars de auto met kenteken AH 76 VP, kunt u aangeven wat de toltarieven zijn, wij hebben een zgn “tolkastje” laten
activeren, maar willen niet voor €€€ financiele verrassingen komen te staan. Wij verblijven in omgeving Albufeira, hopelijk per omgaande
uw antwoord.In afwachting JC Jonker

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

5 december 2022 | 10:29 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hallo JC, je betaalt voor het tolkastje een vast bedrag per dag. Hoeveel dat precies is kun je vinden in de specifieke voorwaarden van je autohuur. Naast deze kosten van het tolkastje betaal je natuurlijk de tol zelf voor de tolwegen waarover wordt gereden. Hoeveel de tol zelf precies kost kunnen wij niet zeggen, je kunt het bedrag achteraf zien bij de afschrijving op de creditcard. Veel plezier nog in Portugal!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Paul Preller

17 februari 2023 | 11:54 am | Reageer op Paul Preller

Hoi als ik een auto huur in Faro zit er dan een tolkantoren in geactiveerd en wel ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

27 februari 2023 | 11:36 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Paul, een tolkastje zit standaard in iedere huurauto maar is niet automatisch geactiveerd. Bij het ophalen van de huurauto moet je aan de verhuurder doorgeven dat je het kastje wil gebruiken. Hier wordt een kleine administratieve toeslag voor gerekend.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

E J Nagel

24 februari 2023 | 3:31 pm | Reageer op E J Nagel

hoe komt het dat het ophalen van een huurauto via Sunny Cars op Faro airport veel duurder is als bij het kiezen van ophalen met shuttle service? Hoeveel tijd ben je extra kwijt met de shuttle bus?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

27 februari 2023 | 12:04 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hallo, de huurprijzen zijn afhankelijk van de huurauto vloot die de lokale partner op de gewenste data beschikbaar heeft. Het kan dus zijn dat huurauto's op Faro airport duurder uitvallen dan een lokale partner die te bereiken is met de shuttle service. De shuttlerit duurt meestal maximaal 15 minuten. Veel plezier alvast met de huurauto in de Algarve!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Wolbert

12 april 2023 | 8:01 pm | Reageer op Wolbert

Ze proberen ons elk jaar weer een tolkastje aan te smeren maar wij gebruiken geen tolwegen, zo kom je op de mooiste plekjes.
€ 100 borg voor de brandstof was vorig jaar wel een verrassing.
Boas Festas

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

23 mei 2023 | 9:47 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Wolbert, Wat leuk dat je elk jaar weer voor een Sunny Car kiest! We streven ernaar een zo eerlijk mogelijke tankregeling te hanteren, meestal is dit vol-vol. Dit betekent dat de huurauto met dezelfde benzinestand moet worden ingeleverd als waarmee hij is geleverd. Lever je de auto in met een lagere benzinestand, dan kunnen er inderdaad kosten in rekening worden gebracht. Was dit niet het geval? Neem dan contact op met onze customer care. Tip: als je de volgende keer een auto huurt, maak dan bij het ophalen van de huurauto een foto van de benzinestand. Zo weet je zeker dat je hem met de juiste stand inlevert. Met zonnige groet!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jan Willem van der Meij

5 augustus 2023 | 8:05 pm | Reageer op Jan Willem van der Meij

We hebben tolservice en een badge. Er zijn verschillende tolpoortjes met soms wat opheldere aanduidingen. Nadat we er doorheen reden zagen we in een flits een rode tekst opfrissen wat ons doet vermoeden dat we door de verkeerde poort zijn gereden.

Kan iemand klip en klaar vertellen welke poort we moeten nemen? (welke tekst of symbool)

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Gpmm Van Schijndel

23 augustus 2023 | 10:15 am | Reageer op Gpmm Van Schijndel

kan ik als de auto op haal meteen een tolkastje huren in porto op h e t vliegveld.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

lucia

23 september 2023 | 11:23 am | Reageer op lucia

Vraagje we zitten in Lissabon wat is het adres waar we de auto kunnen inleveren bij de luchthaven? alvast bedankt

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

26 september 2023 | 10:28 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Lucia, je kunt het inleveradres terugvinden op de voucher van je autohuur.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jan

6 oktober 2023 | 7:34 pm | Reageer op Jan

Onlangs via Sunnycars een auto gehuurd in FARO, en aan hostess gemeld dat wij geen gebruik zouden maken van tolwegen . Desondanks moesten wij wel 14,80 euro betalen voor het huren van de geïnstalleerde sensor( tolkastje) . Vreemd.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

11 oktober 2023 | 5:40 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Jan, ik heb het even nagevraagd en het is tegenwoordig verplicht bij wet om een tolkastje te huren. Als je het het hier niet mee eens bent, wil ik je vragen om contact op te nemen met onze Customer Care, stuur hiervoor een mailtje naar customercare@sunnycars.nl. Leg in het mailtje de situatie uit en stuur eventuele documentatie ook gelijk mee, dan gaan wij vol gas aan de slag om te kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Bart

14 november 2023 | 1:47 pm | Reageer op Bart

Na ruim een jaar een boete gekregen omdat we geen tol hadden betaald. Maar we hadden een kastje gehuurd voor de tolwegen deze is ook met creditcard afgeschreven. Na terugkomst kon het kastje niet uitgelezen worden dit zou later verrekend worden. Ter bevestiging een mail naar Sunnycars gestuurd dat we graag factuur tegemoet zien. Nooit meer een reactie gehad over een betaling. na 1.5 jaar kregen wij een boete van ruim 220 euro. De reden omdat we de tol niet hadden betaald. Hoe kan dit? Dit is een fout van Sunnycars. We hebben via onze reisagent contact gezocht via de mail. We wachten na 30 dagen nog steeds op antwoord. Zo komen ze er wel heel makkelijk vanaf. Heeft iemand ervaring met soortgelijke problemen? Hoe kunnen we het beste contact zoeken?
Dit voelt als onrecht gewoon niet reageren en dan denken dat het wel overwaait.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

16 november 2023 | 2:02 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Bart, vervelend om te horen dat je zo lang na je autohuur nog een boete hebt ontvangen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Zou je je klacht, samen met alle bewijzen en gestuurde berichten willen opsturen naar customercare@sunnycars.nl? Vergeet niet het reserveringsnummer te vermelden. Dan kijken we wat er is misgegaan en hoe we je verder kunnen helpen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jos

28 december 2023 | 3:51 pm | Reageer op Jos

Mag je met de huurauto vanuit Faro (Portugal} de grens over naar Spanje ?

met vriendelijke groet, Jos

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

3 januari 2024 | 3:24 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Jos, als je een auto huurt vanaf Faro en de grens over wilt gaan moet je tijdens het boeken aangeven dat je een grensoverschrijding wilt maken naar Spanje. Je kunt dit invullen bij de stap met reisdetails onder ‘grensoverschrijding’, dan zie je ook gelijk de extra kosten hiervoor. Let op, zonder grensoverschrijding rijdt je onverzekerd rond in Spanje. Boek je deze wel netjes, dan rijdt je altijd volgens de all-inclusive autohuurformule van Sunny Cars. Hopelijk weet je hiermee voldoende!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Chris Dees

5 maart 2024 | 6:36 pm | Reageer op Chris Dees

Hallo, wij gaan eind april naar Portugal en hebben bij jullie een auto gereserveerd. Ik heb zelf een tolbadge (geldig voor Portugal via ANWB) en kan online het kenteken wijzigen. Kan ik dit in Portugal gebruiken? Of krijg ik dan de kosten 2x doorberekend? Met vriendelijke groeten, Chris Dees

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Van Schijndel

15 maart 2024 | 4:16 pm | Reageer op Van Schijndel

in porto heb ik een auto gehuurd van hertz zit daar een tolkastje in
heb een suv auto gehuurd.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

18 maart 2024 | 10:12 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Van Schijndel, je kunt bij het ophalen van de huurauto navragen of er een tolkastje in de huurauto zit.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Nora IJsseldijk

24 maart 2024 | 7:13 pm | Reageer op Nora IJsseldijk

als ik het tolkastje van mijn huurauto (Faro-Portugal) laat activeren bij ophalen van de huurauto bij EPI, betaal ik de tolkosten dan direct bij inleveren van de huurauto? krijg ik hier een bewijs van?
hartelijke groet,
Nora IJsseldijk -van de Rotte

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dick

25 maart 2024 | 10:34 am | Reageer op Dick

Kan ik een tolkastje vragen op plaats van verhuurlocatie, of moet ik dat eerder aanvragen. Gaat om locatie Montenegro Portugal

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

25 maart 2024 | 11:18 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Dick, wat een leuk vooruitzicht om te toeren door Portugal! Je kunt tijdens het ophalen van je huurauto aangeven dat je gebruik wilt maken van het tolkastje.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Luuk

24 april 2024 | 9:19 pm | Reageer op Luuk

Tip: Huur een tolkastje voor in de auto? (huurauto 11-05-2024) Bij de huurauto op de boekingssite lees ik dat er in een Hertz auto een tolkastje in de auto zit. Daar lees ik niets van terug op de voucher. Dus hoe belangrijk is het nu?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

25 april 2024 | 9:50 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Luuk, wij geven het mee als tip zodat je tijdens het rijden over tolwegen kunt doorrijden bij een van de poortjes met automatische tolbetaling. Dit is natuurlijk geen verplichting, als je het kastje niet wilt gebruiken kun je er ook voor kiezen de tol contant of met creditcard te betalen bij een van de reguliere tolpoortjes. Als je er wel voor kiest het tolkastje te gebruiken moet je dit aangeven tijdens het ophalen van de huurauto bij onze lokale partner.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

gerard

1 mei 2024 | 9:11 pm | Reageer op gerard

Heb je op Madeira ook tolwegen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

6 mei 2024 | 9:21 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hey Gerard, op Madeira vind je geen tolwegen. Dus je kunt rijden zover je maar wilt met de inbegrepen ongelimiteerde kilometers. Veel plezier alvast!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Luuk

13 mei 2024 | 3:06 pm | Reageer op Luuk

Hallo,

Veel mensen zijn in het bezit van een tol kastje voor Frankrijk/italie. Deze kunnen als het goed is ook gebruikt worden in Portugal. Is er een specifieke reden waarom u deze optie niet noemt? (Kan het b in de Algarve niet?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

14 mei 2024 | 11:08 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Luuk, een dergelijk tolkastje is verbonden aan je persoonlijke kenteken. Hierdoor kun je het niet koppelen aan het kenteken van je huurauto, dit moet gaan via een tolkastje van de lokale partner waar je je huurauto ophaalt. Dat is ook de reden dat wij het in deze blog niet noemen als optie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Luc

16 mei 2024 | 10:49 am | Reageer op Luc

Hallo Jaap,

Ik kan het kastje middels de app voorzien van het kenteken van de huurauto. Dat kan gewoon gewijzigd worden. Waarom dan het monopolie bij het verhuurbedrijf?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

16 mei 2024 | 3:24 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Luc, je kunt de mogelijkheden voor het betalen van de tolwegen zien in de specifieke voorwaarden van je huurauto. Het kan namelijk verschillen per lokale partner. Bij het ophalen van je huurauto kun je de mogelijkheden voor het betalen van tolwegen bespreken met de lokale partner. Als je het kenteken kunt aanpassen in je app, zou je deze mogelijkheid het beste kunnen bespreken met de lokale partner, daar weten ze het beste wat werkt omtrent het betalen van lokale tolwegen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Roland van Laak

16 mei 2024 | 3:22 pm | Reageer op Roland van Laak

Ik wil Sunny Car huren in Faro airport en 10 dagen later inleveren in Porto , welke inleveradres heeft de verhuurder daar afgezien van de luchthaven?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

16 mei 2024 | 3:27 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Roland, voor individueel advies kun je ons het beste even bellen op 0235699696. Onze autohuurexperts helpen je graag verder met het vinden van de perfect autohuur voor jouw vakantieplannen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Leonie

26 mei 2024 | 10:28 pm | Reageer op Leonie

Kun je in Portugal bij elke tolweg gebruik maken van het tolkastje? Of alleen bij de tolwegen waar je electronisch moet betalen. En zoja, hoe wordt de juiste doorgang dan aangegeven als je gebruik maakt van het tolkastje?
Dank, Leonie

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

27 mei 2024 | 9:29 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Leonie, je vindt hier een pagina met een afbeelding waarmee je de tolwegen kunt vinden waar je electronisch kunt betalen: https://www.portugaltolls.com/en. Verder kun je iets verderop deze pagina ook zien waar welke tolwegen zich bevinden, en of je er kunt betalen met het tolkastje: https://www.portugaltolls.com/en#como-pagar.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lisa

31 mei 2024 | 4:25 pm | Reageer op Lisa

Hoi, ik heb 2 vragen:
1) Klopt het dat het huurbedrijf het tolkastje ter plekke activeert en je dus niet ergens anders heen hoeft voor de activatie.
2) Begrijp ik goed dat als je een tolkastje laat activeren in je huurauto (Faro), je bij inleveren van de huurauto alle tolkosten van tijdens de huurperiode betaald?

Bedankt alvast.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

31 mei 2024 | 4:38 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Lisa, Het klopt dat het kastje wordt geactiveerd bij het ophalen van de huurauto, je hoeft dus niet ergens anders heen te gaan voor activatie.
De tolkosten worden aan het eind van de autohuur afgeschreven van de creditcard, je hoeft hier niets voor te doen.

Hopelijk weet je hiermee voldoende, als je nog meer vragen hebt kun je ons ook bellen op 023-5699696. We helpen je graag op weg!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Inge de Jong

14 augustus 2024 | 8:18 am | Reageer op Inge de Jong

Aan wel bedrag niet ik denken als het gaat om administratieve kosten voor activeren tol kastje in huurauto?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jelle Van Sunny Cars

14 augustus 2024 | 11:10 am | Reageer op Jelle Van Sunny Cars

Hi Inge, de administratiekosten voor het tolkastje in je huurauto zijn in Portugal maximaal iets meer dan €2,- per dag. Deze kosten verschillen per type huurauto. Je kunt de opties voor het betalen van de tol terugvinden in de specifieke voorwaarden van de huurauto's op onze website. Hopelijk weet je hiermee voldoende, mocht je nog meer vragen hebben helpen we je natuurlijk graag verder. Je kunt ons telefonisch bereiken op 023-5699696. Met zonnige groet!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hennie

3 september 2024 | 7:05 pm | Reageer op Hennie

Wij hebben een auto bij sunny cars in Faro gehuurd. Er zit in tolkastje in, alleen wij hebben zelf niet aan gegeven dat dit geactiveerd moet worden. Gaat dit automatisch, zodat we bij inleveren de totale rekening krijgen van gebruik maken van het kastje en de tolkosten ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

6 september 2024 | 2:34 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Hennie, normaal gesproken wordt tijdens het ophalen van de huurauto gevraagd of de creditcard aan het tolkastje kan worden gekoppeld. Als dit niet is gebeurt, kun je het beste even bellen met de lokale verhuurder om na te vragen of het tolkastje is gekoppeld aan de creditcard. Kom je er niet uit met de lokale verhuurder, dan kun je ons ook 24/7 bereiken via het noodnummer dat je vindt in de voucher. We helpen je graag verder om het uit te zoeken!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans Broekkamp

8 september 2024 | 8:36 pm | Reageer op Hans Broekkamp

helaas komen we een rit van evorah naar setubal over a6 voor een verrassing. we moeten 42,60 betalen.
geen electronische registratie. slaghek ging niet open. bijzonder onvriendelijke afhandeling. we werden als bandieten behandeld

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

12 september 2024 | 9:43 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Hans, jammer om te lezen dat je zo'n negatieve ervaring hebt met het betalen van tol. Als je een klacht hebt over een niet werkend tolkastje, kun je dat doorgeven via deze link: https://service.sunnycars.com/DamageReport/(S(imgrbfbjyeagdgrpnlatilpo))/default.aspx?PageType=-1

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed Poland

17 september 2024 | 5:15 pm | Reageer op Ed Poland

Wat kost de huur van een tol badge. Op het vliegveld Lissabon voor 9 dagen ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

20 september 2024 | 1:29 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Ed, de kosten voor een tolkastje of tolbadje vind je altijd terug in de specifieke voorwaarden van je autohuur. De kosten kunnen namelijk verschillen per lokale partner. Kom je er niet uit in de specifieke voorwaarden? Dan kun je ons ook bellen, we helpen je graag telefonisch verder.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jeroen

30 september 2024 | 5:18 pm | Reageer op Jeroen

De verhuurder, Hertz, gaf aan dat het tolkastje geactiveerd MOEST worden. kosten 17,70 ex . Aangegeven dat we geen tolwegen gaan gebruiken. Dan zou het teruggestort worden. En ja hoor, worden gewoon de activeringskosten afgeschreven via de creditcard. Hoe verder?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

1 oktober 2024 | 9:43 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Jeroen, als je de autohuur hebt voltooid en tijdens de huurperiode geen tolwegen hebt gebruikt, zou het bedrag inderdaad achteraf moeten worden teruggestort op de creditcard. Is dit niet gebeurt? Dan kun je via het formulier in de volgende link een vraag stellen over een creditcardafschrijving. Je vindt het formulier hier: https://service.sunnycars.com/DamageReport/(S(imgrbfbjyeagdgrpnlatilpo))/default.aspx?PageType=-1

Onze afdeling Customer Care beoordeelt dan of er inderdaad onterecht een bedrag is afgeschreven. Als dat het geval is, krijg je het bedrag van ons terug. We horen het graag van je!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

W.Behrens

16 oktober 2024 | 2:33 pm | Reageer op W.Behrens

Auto gereserveerd
maar nog geen bevestiging per e mail ontvangen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

23 oktober 2024 | 4:16 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi W, je krijgt de bevestiging van je autohuur binnen 1 dag. Heb je hem intussen nog steeds niet binnen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0235699696.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.