12 handige tips van een échte autohuurexpert

Met een huurauto ontdek je tijdens je vakantie de mooiste plekken, van dat authentieke bergdorpje tot die mooie baai. Kortom, een huurauto tijdens je vakantie is leuk en vooral onmisbaar! Voor je in je huurauto stapt raden we je aan deze handige 12 handige tips even door te nemen. Zo ga je goed voorbereid de weg op!

1. Altijd bij je hebben

Het lijkt misschien vanzelfsprekend, maar je zal niet de eerste zijn die z’n rijbewijs vergeet. Daarom kunnen wij dit niet vaak genoeg benadrukken! Om een auto te kunnen huren heb je een geldig rijbewijs nodig én een ID of paspoort. Ook de tweede bestuurder moet altijd een ID en rijbewijs kunnen laten zien! In de meeste gevallen heb je ook een creditcard voor de waarborg nodig.

2. Vertraging

Geef altijd je vluchtnummer door als je je reservering maakt. Een verhuurder hoeft de huurauto namelijk maar 1 uur voor je vast te houden. Weet hij je vluchtnummer, dan kan hij zelf checken of de vlucht op tijd aankomt. Haal je de auto op bij een stadskantoor, neem dan contact op als je later dan de afgesproken tijd arriveert. Dat voorkomt een hoop stress en dat is het laatste waar je op zit te wachten tijdens je vakantie.

3. Check het lokale huurcontract

Als je de huurauto ophaalt, moet je eerst het lokale huurcontract ondertekenen. Maar neem dat huurcontract wel door en zorg dat je er zeker van bent dat je niet tekent voor een (onnodige) verzekering. Soms willen baliemedewerkers je maar al te graag iets verkopen. Let dus goed op vóórdat je je handtekening zet! Het zou zonde zijn als je tekent voor een onnodige verzekering. En eenmaal getekend kun je die handtekening en de extra kosten niet ongedaan maken.

shuttlebusje-verhuurkantoor-huurauto
Bij een shuttleservice word je eerst naar een kantoor gereden waar je het huurcontract regelt. Dit is vaak voordeliger!

4. Aanbiedingen ter plaatse

Soms krijg je een heel mooi aanbod als je de auto gaat ophalen. Tegen een kleine toeslag mag je een veel grotere auto rijden. Dat klinkt aantrekkelijk. Meestal is het type dat je geboekt hebt niet voorradig en krijg je de grotere auto sowieso. Ga niet meteen akkoord met de toeslag. Kijk even wat er gebeurt als je zegt dat je liever de geboekte auto wilt. Het is natuurlijk wel verstandig om vooraf de juiste categorie huurauto te reserveren zodat je comfortabel kunt reizen met jouw reisgenoten en alle bagage. Anders past het allemaal niet en moet je ter plaatse wel die upgrade nemen…

busy-airport-air-travel
Vertraging? Maak hier dan altijd melding van! Anders loop je misschien je huurauto mis.

5. Bereid je voor op gekke verkeersregels

Gekke verkeersregels, bestaan die? Jazeker! Zo mag je in Spanje niet in je zwembroek achter het stuur zitten. Zorg dus dat je na een heerlijke stranddag je kleding aantrekt, voordat je in de auto stapt. En laat die slippers maar uit, want daar mag je in diverse landen niet mee rijden. Allemaal heel grappig natuurlijk, maar ook bloedserieus. Want je zit niet te wachten op een bekeuring. Het is heel handig en verstandig om je te verdiepen in de verkeerssituatie en -regels van je vakantieland. Het kan je een hoge boete besparen. 

6. Een extra bestuurder is altijd handig

Soms is het wel zo fijn om het autorijden af te wisselen met je reisgenoot. Zo kun je onderweg even achteroverleunen en genieten van het uitzicht! Let bij het reserveren daarom op of een extra bestuurder bij de huursom is inbegrepen óf dat je een extra bestuurder kan toevoegen aan je reservering. Ter plaatse zetten zowel jij als de extra bestuurder een handtekening onder het huurcontract en dan zijn jullie klaar om in te stappen. Wel doen! Want rijdt je reisgenoot in de huurauto zonder dat er een handtekening onder het huurcontract staat? Dan is hij niet verzekerd.

watching-the-sunset
Het rijden zo nu en dan afwisselen is wel fijn. Laat daarom een extra bestuurder bijschrijven op het huurcontract.

7. Niet verdwalen dankzij een GPS

Zonder navigatie rijden kan een flinke uitdaging zijn in een onbekend gebied. Door te verdwalen kom je wel op de mooiste plekjes, maar écht verdwalen is niet leuk. Daarom is het verstandig om een GPS bij je huurauto te reserveren. Zo neem je op je vakantiebestemming nooit de verkeerde afslag. Uiteraard kun je ook gebruikmaken van een navigatieapp op je telefoon of je eigen navigatiesysteem meenemen in de huurauto. Neem dan wel de oplader mee!

8. Op onverharde wegen rijden

Om soms op een verlaten strandje of mooie uitkijkplek te komen, moet je op een onverharde weg rijden. Het lijkt natuurlijk zo leuk om naar dat plekje te rijden, maar vaak is het slimmer om uit te stappen en het laatste stukje te lopen. Rijd je op een onverharde weg, dan ben je namelijk niet verzekerd. Kijk dus altijd voor je een weg oprijdt of deze een officieel wegnummer heeft. Alleen dan ben je verzekerd.

9. Tank de juiste brandstof

Thuis weet je maar al te goed welke brandstof je moet tanken, maar in een vreemde auto en een onbekend land kan de twijfel toeslaan. Gelukkig zijn er genoeg manieren om te weten dat je de goede brandstof tankt. Welke brandstof je moet tanken staat namelijk aangegeven op het huurcontract, de sleutelhanger en de tankdop. Je kunt het voor de zekerheid natuurlijk navragen bij het ophalen van de huurauto. Tank je de verkeerde brandstof, dan kom je voor hoge kosten te staan. Zo moet je huurauto worden weggesleept en moeten de leidingen worden schoongemaakt. Voorkomen is beter dan genezen! 

hand-guiding-the-fuel-in-the-car-2
Zorg dat je zeker weet welke brandstof je moet tanken. Zo voorkom je hoge kosten!

10. Check goed op vergeten items

Het komt regelmatig voor dat er spullen worden vergeten in de huurauto. Controleer daarom altijd goed de auto, voordat je deze gaat inleveren. Heb je alle snoertjes? Ligt er geen zonnebril meer in het dashboardkastje en is er geen eenzame knuffel onder de stoel verstopt? Check! Dan is het tijd om de huurauto in te leveren. Tóch iets vergeten? Dan kun je zelf contact opnemen met de lokale wagenparkaanbieder. Jij weet immers het beste hoe die zonnebril eruitziet, of waar je voor het laatst je digitale camera hebt gezien.

11. Gooi je sleutels in de drop off box

Vaak is het mogelijk om je huurauto buiten de openingstijden van een verhuurkantoor inleveren. Dit is handig als je bijvoorbeeld midden in de nacht weer naar huis vliegt. Inleveren buiten openingstijden gaat meestal via een drop off box , een soort brievenbus waar je de sleutel in achterlaat. Lever je de sleutel in via een drop off box? Dan is het handig om foto’s te maken van de huurauto. Mocht er dan schade worden doorberekend terwijl je geen schade hebt veroorzaakt, dan staat het op foto!

close-up-of-a-female-hand-opening-a-car-door
Moet je de huurauto buiten openingstijden inleveren? Vaak kun je de sleutels inleveren via een keybox.

12. Boetes

Houd je aan de verkeersregels. Een boete kan ook achteraf door de lokale autoriteiten worden verwerkt en opgestuurd. Dit kan soms maanden duren en voor de verwerking van de boete worden ook nog eens administratiekosten gerekend door de lokale verhuurder. Die administratiekosten zijn per boete, de kosten kunnen dus aardig oplopen. En hoewel er bij Sunny Cars een hoop inclusief is, zijn de boetes toch echt voor eigen rekening! Let dus goed op de lokale verkeersregels.

Alles goed geregeld bij Sunny Cars

Benieuwd naar meer handige tips? Lees dan ook onze andere blogs en ga goed voorbereid de weg op. Waar je je in ieder geval niet druk om hoeft te maken is je huurauto. Bij Sunny Cars reserveer je een zorgeloze huurauto voor een heldere all-inclusive prijs. Alle verzekeringen die jij nodig hebt tijdens je autohuur zijn inbegrepen. Zo kun jij tijdens je vakantie optimaal genieten en met de huurauto op zoek naar de mooiste plekjes.

Bekijk ons aanbod van all-in huurauto’s

Sunny Cars

Wij regelen autohuur van A tot Z.

Heerlijk uitkijken naar een vakantie vol plezier, zorgeloosheid en avontuur. Met een huurauto op je eigen tempo op pad gaan om de leukste plekjes te ontdekken, met het fijne idee dat je all-in verzekerd bent. Dát is pas genieten! Ons team van experts geeft je volop tips & tricks rondom het ontdekken van je bestemming met een huurauto van Sunny Cars. Rent a smile!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Ernst R.Fijn

28 februari 2021 | 11:04 am | Reageer op Ernst R.Fijn

Goede tips Sunny Cars! Waren er echt een paar bij waar ik niet van wist o.a. dat de 2e bestuurder ook een handtekening moet zetten of anders niet verzekerd is! Lockdown zo goed als over in Portugal (Faro), dan gaan we wellicht weer boeken bij jullie. Vraag : hebben jullie uberhaubt, zoals concurenten, nog acties gepland met kortingen etc. ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

8 maart 2021 | 1:40 pm | Reageer op

Hoi Ernst,

Wat fijn dat je dit nu wel weet. Precies de reden waarom we deze blog hebben geschreven en gedeeld! :-).

Op dit moment staan kortingen niet bovenaan ons prioriteitenlijstje, maar ik zou zeggen: houd onze website en nieuwsbrieven altijd goed in de gaten.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

geert nijland

28 februari 2021 | 11:18 am | Reageer op geert nijland

mooie tips,, ga zo door

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

8 maart 2021 | 1:39 pm | Reageer op

Bedankt voor je leuke berichtje! :-)

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Henri Daneels

28 februari 2021 | 12:55 pm | Reageer op Henri Daneels

Nuttige tips !

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

8 maart 2021 | 1:39 pm | Reageer op

Dat vinden wij ook! :-)

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Els

28 februari 2021 | 1:14 pm | Reageer op Els

Linksrijden zonder onzekerheid. Vorig jaar keek ik rond om misschien naar het Verenigd Koninkrijk te gaan. Mijn man is invalide en rijdt automaat. We betalen over het algemeen iets meer om automaat te rijden maar het viel me op dat je voor de huur in het VE wel een dubbele huurprijs voor de auto betaalt. Mag dat ietsje minder. We zijn heel tevreden over de service van Sunny Cars, vooral omdat het overzichtelijk is en er niet zoveel verborgen toeters en bellen zijn. Wat me bij de laatste huur in Milaan luchthaven stoorde was dat het ontzettend druk was en de afhandeling lang duurde (inefficient). Daar zit je niet op te wachten als je net uit het vliegtuig komt. Jullie advies was om dan weer een extra service te boeken/betalen zodat je eerder aan de beurt bent.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

8 maart 2021 | 1:44 pm | Reageer op

Hallo Els,

Soms is het huren van een automaat inderdaad iets duurder, maar dubbel zo duur is inderdaad wel heel veel verschil! Ik weet niet precies hoe dit komt, maar je kunt hierover uiteraard altijd contact opnemen met onze autohuurexperts. Wat betreft die extra service boeken om sneller of soepeler de huurauto op te halen, hebben mijn collega's helemaal gelijk. Soms kan het ter plaatse flink druk zijn, waar wij geen invloed op hebben. Door bijvoorbeeld de Fastlane of Online Check-in aan je reservering toe te voegen, haal je de huurauto sneller op.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Arnold Willems

3 november 2021 | 12:45 pm | Reageer op Arnold Willems

Al vele jaren huren we voor onze vakanties op Kreta bij Sunny Cars.
Afhandeling op het vliegveld is via de Fastlane een fluitje van een cent.

Is de gevraagde auto om redenen niet beschikbaar, dan zonder probleem een gelijkwaardige auto. In enkele gevallen zelfs een mooiere en betere auto!

Probleem met de auto? De volgende dag een andere auto.
Een vraag over de auto? Direct antwoord via de telefoon.
We zijn uitermate tevreden over de service van Sunny Cars.
Uitermate professioneel en behulpzaam.

Ook annuleren zoals in dit voorjaar en het geld terugontvangen simpel en snel, zonder enige vraag.

Proficiat. We zullen tot het einde der tijden huren via Sunny Cars.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Samantha Korf

9 november 2021 | 10:37 am | Reageer op Samantha Korf

Wat een mooie woorden, Arnold. Daar doen wij het natuurlijk voor! We zijn blij dat we jou keer op keer een rent-a-smile gevoel hebben kunnen geven. We doen er dan ook alles aan om dit te kunnen blijven doen! Met zonnige groet, Samantha

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sels

4 november 2021 | 4:41 pm | Reageer op Sels

Spijtig dat sunny cars zo duur is geworden.
Service was goed, maar nu probeer ik goedkoper alternatief

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Samantha Korf

9 november 2021 | 10:34 am | Reageer op Samantha Korf

Helaas zijn de prijzen van autohuur in het algemeen gestegen. Niet alleen bij Sunny Cars, maar ook bij andere partijen. Dit heeft te maken met de schaarste aan huurauto's die er momenteel heerst. Veel lokale verhuurders hebben hun vloot als gevolg van de coronacrisis verkleind om kosten te besparen waardoor er nu minder auto’s beschikbaar zijn om te verhuren. Op korte termijn is het niet de verwachting dat de vloten aangevuld worden. Deels omdat er door de lokale verhuurders minder auto’s besteld zijn. Maar ook omdat er door autofabrikanten minder auto’s geleverd worden. Door een tekort aan microchips is de productie soms teruggeschroefd of zelfs stilgelegd.
Omdat de vraag hoog is stijgen de tarieven voor de nog beschikbare huurauto’s. Helaas hebben wij hier geen invloed op. Het is echt een kwestie van vraag en aanbod. De prijs die je op onze website ziet staan is het beste tarief wat we je op dat moment kunnen bieden. Met zonnige groet, Samantha

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans Tempels.

20 december 2021 | 2:31 pm | Reageer op Hans Tempels.

Goede hulp met ooit huur-auto in Skeleftea (Zweden). Prima verzorging en juiste
huur-auto voor de winter. Tot welke leeftijd kunnen we nu nog een huur-auto huren voor
ongv. twee maanden in Zweden.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hilde Dambrink

21 december 2021 | 11:03 am | Reageer op Hilde Dambrink

Beste Hans, bedankt voor je reactie! De maximum leeftijd kan verschillen per categorie huurauto en lokale wagenparkaanbieder. Je vindt het terug in de specifieke voorwaarden van de huurauto onder het kopje "BELANGRIJKE HUURINFORMATIE". Mocht je er niet uitkomen, kun je altijd contact met ons opnemen via reservations@sunnycars.nl. Zonnige groet, Hilde

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans van der Lubbe

3 mei 2022 | 10:58 am | Reageer op Hans van der Lubbe

In reactie op tip 7: kan ik met mijn iPhone in New York State, Maine en Vermont gebruik maken van GoogleMaps?
Met vriendelijke groeten, Hans

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

3 mei 2022 | 2:17 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Hans! Wat een fijn vooruitzicht, op vakantie naar de VS! Google Maps werkt overal in de Verenigde staten, dus ook in New York State, Maine en Vermont. Heb je geen mobiel internet in de VS? Download dan vooraf via je WIFI de gewenste gebieden in je Google Maps app. Dit kun je doen door je Google Maps app te openen, rechtsboven op het bolletje van je persoonlijk profiel te klikken, vervolgens klik je op 'offline kaarten' en dan op 'je eigen kaart selecteren'. Selecteer je gewenste gebied en klik op downloaden. Nadat je dit voor alle gebieden gedaan hebt, kun je google maps ook offline gebruiken tijdens jouw vakantie in de VS. Met zonnige groet, Jaap.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Stan Gommers

20 juni 2022 | 11:18 am | Reageer op Stan Gommers

Ik huur altijd een auto bij Sunny Cars, prima en zonder problemen! Laatste keer op Curacao. We kregen (zo rond 19.00uur plaatselijke tijd) op het vliegveld instructie om de auto op de parkeerplaats op te halen. (Vlot en prettig contact middels Whatsapp) De sleutel lag achter het benzineklepje, en het parkeerkaartje (met kleingeld voor de parkeerkosten!) in de auto. Ging allemaal prima, maar.... een contract hebben we niet getekend. Het is allemaal prima gegaan, en auto weer min of meer op dezelfde manier ingeleverd. Maar nu vraag ik me toch af of we wel verzekerd hebben rondgereden.... En zo nee, wat hadden we dan anders moeten doen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

21 juni 2022 | 1:19 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Stan, bedankt voor je feedback want dit is goed om te weten! Had je de online check-in service gebruikt? In dat geval was het contract al online ondertekend. Als dat niet het geval is wil ik je vragen een mailtje te sturen naar customercare@sunnycars.nl, met daarin je reserveringsnummer en een korte uitleg over hoe het ophalen en inleveren van je huurauto is verlopen. Dan kunnen wij dit koppelen met onze lokale partner op Curacao. We horen het graag van je! Met zonnige groet, Jaap

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Andreas Woudenberg

2 juli 2022 | 8:24 am | Reageer op Andreas Woudenberg

Nog een tip: kijk of er een reserveband of reparatiesetje in de auto ligt. Alleen een kruisje op het huurcontract helpt je niet bij een lekke band. Kijk ook even of het instructieboekje aanwezig is. Handig om te weten hoe de tankdop open moet. En als je een auto met zo'n fraai boardcomputer infopanel hebt, vraag dan even of ze het in bv Engels kunnen zetten. Handig.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jelle

17 maart 2024 | 8:33 pm | Reageer op Jelle

Ja, goeie tip. Wij hadden vorig jaar een auto gehuurd in Paramaribo met de boordcomputer in de Chinese taal. Niks mee te beginnen, maar gelukkig een zuignap en een plaatselijke simkaart voor Google maps op de smartphone. Zo konden we gelukkig toch navigeren.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

4 juli 2022 | 3:18 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Andreas, bedankt voor je aanvullingen! Het is inderdaad een goed idee om bij het ophalen van de huurauto altijd even te checken of alles op orde is en goed werkt. Dan weet je waar je aan toe bent! Met zonnige groet, Jaap

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lea Erkens

8 september 2022 | 7:38 pm | Reageer op Lea Erkens

Ik ben net geholpen en geloodst door het boekingsproces door een top medewerkster die de tijd voor je nam en van wanten wist. Echt absoluut super en fijn na zo lang in de wacht te hebben gestaan.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Derk van Holland

14 januari 2023 | 1:26 pm | Reageer op Derk van Holland

Als wij op vliegvakantie gaan huren wij altijd bij Sunny Cars, dan weet je waar je aan toe bent, en goed geregeld, ga zo door , Sunny Cars,

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

16 januari 2023 | 4:03 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Derk, fijn dat je zo tevreden bent met onze all-in autohuur! We zien je graag snel weer terug tijdens je volgende vakantie. Met zonnige groet!☀️

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Geert

16 april 2023 | 8:25 pm | Reageer op Geert

als je buiten kantooruren je auto inlever, is er dan wel pendelservice?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

23 mei 2023 | 9:53 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

HI Geert, tijdens het boeken van je autohuur geef je je aankomst en inlevertijd al aan. Als je gebruik maakt van een pendelservice is deze dus gewoon beschikbaar buiten openingstijden. Het belangrijkste is dus dat je de juiste inlevertijd aangeeft tijdens het boeken, wij regelen de rest. Kom je er ter plekke niet uit? Dan kun je ons 24/7 bereiken op het noodnummer, daar helpen we je graag verder.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

bart

21 mei 2023 | 12:09 am | Reageer op bart

Vraagje: zijn er soms mogelijkheden om auto's af te halen buiten de openingsuren van een kantoor of gaat dit nooit? Domme vraag misschien? Soms komt het slecht uit met een vlucht?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

23 mei 2023 | 10:23 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Bart, dat is geen enkel probleem. Bij het online reserveren geef jij aan hoe laat je de auto wilt ophalen. Wij tonen dan de kantoren die op dat moment geopend zijn. Soms is een kantoor wel gesloten, maar blijft er een medewerker op je wachten. Het kan dat hier extra kosten aan verbonden zijn. Zie je tijdens het reserveren geen kosten voor ophalen buiten openingstijden in je overzicht? Dan zijn deze er dus niet! Check wel je voucher even, want als je een aankomsttijd binnen de openingstijden opgeeft en je komt toch na sluitingstijd aan, dan worden deze kosten natuurlijk wel doorberekend. Daarom vermelden we de openingstijden van de leverancier van jouw auto altijd op je voucher.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Frank Thevissen

27 mei 2023 | 9:51 pm | Reageer op Frank Thevissen

Reeds een eerdere buitengewoon positieve ervaring met Sunny Cars in Lanzarote. Klantvriendelijk, efficiënt en gerust de baan op met een degelijk verzekeringspakket.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

12 juni 2023 | 12:19 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Fijn om te horen Frank! We zien je graag terug voor je volgende autohuur. Met zonnige groet!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mr Depreter pascal

29 augustus 2023 | 6:46 pm | Reageer op Mr Depreter pascal

Dank u

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Walter Jansen

11 januari 2024 | 9:06 pm | Reageer op Walter Jansen

l.S., wil graag een tolkastje in de auto. kmKan ik dit aangeven bij de definitieve reservering of moet ik dit ter plaatse regelen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

16 januari 2024 | 2:50 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Walter, als je een tolkastje wilt huren kun je dit ter plaatse regelen bij het ophalen van de huurauto.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Martine De Beuckelaer

26 januari 2024 | 5:51 pm | Reageer op Martine De Beuckelaer

Super tevreden over Sunny Cars, we hadden in Spanje een huurauto van jullie en in Sicilië gaan we ook een huurauto nemen van Sunny Cars.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

26 januari 2024 | 6:04 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Wat leuk om te horen Martine, we zien je graag weer terug voor je volgende autohuur!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jos Derks

13 februari 2024 | 4:47 pm | Reageer op Jos Derks

Ben vandaag prima te woord gestaan door een Zebo ( excuus als ik de naam verkeerd spel). Zij is een voorbeeld van hoe het hoort. Sunnycars mag blij zijn met zo’n medewerkster, kom je tegenwoordig niet veel meer tegen!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

19 februari 2024 | 12:48 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Jos, wat een leuk compliment! Ik heb het gelijk doorgegeven aan haar. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt over onze autohuur horen we het graag. Met zonnige groet!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jelle

17 maart 2024 | 8:29 pm | Reageer op Jelle

Wat zijn de afspraken met verhuurders over het afgesproken ophaal tijdstip? Onlangs moesten wij 3 uur wachten op de luchthaven van Fuerteventura voordat wij de auto in ontvangst konden nemen bij Avis. 3 uur na het afgesproken ophaaltijdstip, mag Avis dit zomaar doen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

18 maart 2024 | 1:28 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Jelle, vervelend om te lezen dat je 3 uur moest wachten bij het ophalen van de huurauto. Dat is niet de zonnige autohuur waar wij voor staan. Graag horen we van je waar en wanneer dit is gebeurd, zodat wij dit met onze lokale partner Avis kunnen bespreken. Je kunt je klacht indienen door een mailtje te sturen naar customercare@sunnycars.nl met daarin je reserveringsnummer en wat er precies is gebeurd. Alle feedback is welkom, zodat we onze service nog verder kunnen verbeteren. Met zonnige groet!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jeroen

7 april 2024 | 3:25 pm | Reageer op Jeroen

Onze KLM vlucht had een uur vertraging naar Bonaire. Zeer attent van Sunny Cars om 2 tickets voor de lounge op Schiphol te regelen. Gratis. Op het gemak een hapje en een drankje.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

8 april 2024 | 9:56 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Jeroen, leuk om te lezen dat je gebruik hebt gemaakt van onze Smart Delay service uit Sunny2go! Hopelijk heb je daarna genoten van je vakantie met huurauto, ondanks de vluchtvertraging. Met zonnige groet!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

jan van der Meijden

25 april 2024 | 9:34 am | Reageer op jan van der Meijden

is de tweede bestuurder bij de huurprijs inbegrepen of moet je dat ter plaatse nog betalen ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

25 april 2024 | 9:54 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Jan, een tweede bestuurder is niet standaard inbegrepen bij onze all-in autohuurformule. Tijdens het boeken van je huurauto zie je bij het selecteren van de auto of er een tweede bestuurder is inbegrepen door in het filtermenu te filteren op Services - Extra Bestuurder. Dan is de tweede bestuurder inbegrepen bij onze all-in huurprijs. Als de extra bestuurder service niet beschikbaar is, kun je een tweede bestuurder nog wel toevoegen door bij het ophalen van de huurauto aan te geven dat je een tweede bestuurder wilt toevoegen. Hiervoor rekent de lokale partner meestal extra kosten, hoeveel dit kost kun je terugvinden in de huurvoorwaarden van de autohuur.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Wils

4 mei 2024 | 7:24 pm | Reageer op Wils

Goede tip dat de tweede bestuurder ook moet teken en verder heel goeie trips

groetjes

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

6 mei 2024 | 9:22 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Wils, goed om te horen dat je onze tips zo waardeert! Veel plezier met je vakantie met huurauto. Met zonnige groet.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Patricia

9 mei 2024 | 12:59 pm | Reageer op Patricia

Bedankt voor deze nuttige tips !

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.