Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Alles overhebben voor één blije klant

Weet je wat het leuke is van werken op onze reserveringsafdeling? Geen dag is hetzelfde. In de regel hebben wij veel contact met autoverhuurpartners en met klanten vanaf de vakantiebestemming. Maar er zijn natuurlijk ook veel klanten en reisagenten die voor of na hun reis met vragen zitten. En dan zijn er soms leuke gesprekken, gekke vragen of regelrechte puzzels. Wat er laatst nog gebeurde…

Op een vroege zondagmorgen

Ik kreeg een klant aan de telefoon. Het was een zakenman die met spoed een auto nodig had, namelijk de volgende ochtend om 9:00 uur op de luchthaven van Edinburgh. Last minute boekingen proberen we altijd te maken, maar zijn erg lastig op zondagen. Hoe dat komt? Bij de meeste boekingen hebben we de hoofdkantoren van onze partners nodig voor een definitieve bevestiging. En juist ja, op zondagen zijn deze vaak niet te bereiken. Natuurlijk keek ik wat ik kon doen voor de klant en maakte zo snel mogelijk een boeking.

Geen bevestigingsnummer, wat nu?

Net voor sluitingstijd bleek dat de voucher nog niet verzonden was. Paniek! Tot mijn schrik zagen mijn collega en ik dat de voucher alleen verzonden kon worden, zodra we een bevestigingsnummer zouden hebben van het hoofdkantoor van de partner. Dit was vrij uitzonderlijk. Het bevestigingsnummer wordt bij een huurauto, die onmiddellijk beschikbaar is vanuit ons systeem, namelijk over het algemeen automatisch toegevoegd. We moesten zo snel mogelijk het hoofdkantoor zien te bereiken, maar die was gesloten.

Een blije klant

Alles om de klant te helpen!

Helaas moest ik het slechte nieuws aan de klant vertellen. Wel zei ik er direct bij, dat we er alles aan zouden doen om hem toch nog een huurauto te bezorgen. De klant begreep de situatie en zou het afwachten. Na wat telefoontjes naar de luchthaven van Edinburgh, bleek dat een lokale verhuurder nog een auto beschikbaar had. Helaas betekende dat wel dat de huur uit handen van Sunny Cars zou zijn, maar op dat moment was dat niet belangrijk. Ik moest en zou een auto regelen voor deze klant. Uiteindelijk hadden we alles geregeld voor meneer. Het leverde ons geen boeking op, mij persoonlijk wat overwerk… maar het allerbelangrijkst: het leverde één blije klant op.

Luka Knoop

Autohuurexpert

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou