Autohuur vergelijken? Check, check, dubbelcheck.
Als je autohuur vergelijkt, gaan je ogen vast meteen naar de prijs. Heel logisch. Toch is het slim om even verder te kijken, naar de specifieke huurvoorwaarden en de verborgen kosten. Want die ogenschijnlijk ‘lage prijs’ wordt uiteindelijk vaak een veel hogere huursom.
In eerste instantie zijn wij niet altijd de goedkoopste. Wél zijn we de meest betrouwbare en transparante aanbieder in autohuur. Als dé autohuurspecialist zorgt Sunny Cars ervoor dat jij zorgeloos in je huurauto kunt stappen. Want bij ons ben je altijd optimaal verzekerd. Kijk en vergelijk zelf maar, en ontdek dat je via Sunny Cars altijd de beste all-in deal krijgt!
De beste insidertips van de expert, doe er je autohuurvoordeel mee:
Het allerbelangrijkst: let op de verzekeringen
Bij Sunny Cars zijn álle nodige verzekeringen standaard inbegrepen. Zelfs dekking van glas-, banden-, bodem- en dakschade. Van een sterretje in de ruit tot een kapotte spiegel, en zelfs de oliecarter en koppeling. Ook de WA is optimaal geregeld. In sommige landen is de standaard WA-dekking niet voldoende, daarom verhoogden we deze naar minimaal € 10 miljoen. Vooraf weet je al dat je achteraf geen gedoe hebt. All-in is bij Sunny Cars ook écht all-in. Zorgelozer kan niet!
Goed om te weten over het eigen risico
Sunny Cars heeft het eigen risico waar mogelijk vaak al afgekocht. Dan nemen wij jouw eigen risico voor ons risico. Bij schade hoef je dan helemaal niets te doen. Maar op de meeste bestemmingen heb je wel een eigen risico (Collision Damage Waiver, CDW). Bij veel aanbieders krijg je aan de balie dan de vraag of je het eigen risico wilt verlagen of afkopen.Daar betaal je dan toch weer extra voor. Dat hoeft bij Sunny Cars nooit,want bij schade betalen wij het volledige bedrag altijd aan je terug. Het enige wat jij hoeft te doen is het bedrag voorschieten en bij ons te declareren. Wij maken het zo snel mogelijk naar je over.
Ook belangrijk: let op de ophaallocatie
Haal je de huurauto bij een verhuurstation op de luchthaven op? Kies je voor een shuttleservice naar een verhuurstation net buiten de luchthaven? Of laat je de huurauto bij je accommodatie afleveren? Dit kan allemaal invloed hebben op de prijs dus hou daar rekening mee bij het vergelijken.
Bespaartip: hou de ophaal- en inlevertijden in de gaten
Een auto huur je per 24 uur. Dus kies je tijden voor het ophalen en inleveren van je huurauto slim. Haal je de huurauto om 10.00 uur op maar lever je hem een week later om 11.00 uur in, dan kost je dat een hele huurdag. Zonde natuurlijk, om voor dat ene uurtje een compleet nieuwe huurdag te moeten betalen, toch?.
Wil je de auto buiten openingstijden ophalen of inleveren, dan worden daar soms extra kosten voor gerekend door de lokale verhuurpartner. Tijdens het boekingsproces geven we dit altijd duidelijk aan. Staat er niets over deze kosten? Dan zijn ze er ook niet!
Vergeet niet: vergelijk huurauto’s in dezelfde categorie
Hoewel het misschien voor de hand ligt, willen we benadrukken dat het belangrijk is om bij het vergelijken van huurauto’s te kijken naar auto’s in dezelfde categorie. Dus als je ook op een andere website bezig bent met orienteren, let daar dan even goed op. Als je op onze website kijkt wordt de categorie in de zoekresultaten duidelijk weergegeven. Om het nog makkelijker te maken kun je in het menu aan de linkerkant ook filteren op categorie. Dit is handig, omdat je zo voorkomt dat je appels met peren vergelijkt.
Check: hoe hoog is de waarborg?
Kijk naar de (waar)borg die je ter plaatse moet betalen bij het huren van de auto. De hoogte hiervan kan namelijk verschillen. Dus neem dat ook mee in je vergelijking.
Wil je geen waarborg betalen? Dat kan in enkele gevallen. Kies dan voor onze Geen Waarborg service. Die is speciaal voor klanten zonder creditcard of die er simpelweg de voorkeur aan geven om geen bedrag op hun creditcard in te houden.
Dubbelchecken: zit een tweede bestuurder erbij?
Weet je vooraf al dat je gaat afwisselen met rijden tijdens een roadtrip? (Aanrader, om ook extra van het uitzicht te genieten!) Check dan of er kosten bijkomen voor een extra bestuurder. Sunny Cars zet er tijdens het reserveren duidelijk bij of de prijs inclusief een extra bestuurder is. Is dat niet het geval? Dan kun je de service Extra Bestuurder toevoegen. Anders zie je in de specifieke huurvoorwaarden wat de kosten zijn voor een extra persoon die de auto mag besturen. Deze kosten betaal je ter plaatse.
Even nakijken: hoe zit het met annuleren en service?
Je boeking wijzigen? Annuleren? Dat kan gratis, zelfs tot 1 uur voor huuraanvang zonder opgave van reden. Neem dus het wijzigings- en annuleringsbeleid mee in je vergelijking, want dit is niet overal zo soepel geregeld. Bij een wijziging kan het wel zijn dat de prijs van een huurauto op jouw bestemming in de tussentijd is gestegen. Vergelijkbaar met een vliegticket.
Hoe is de service?
Als de nood aan de man is, dan merk je pas hoe belangrijk service is. Is er een klantenservice waar je terecht kunt, zijn ze in het weekend geopend, spreken ze Nederlands, of op zijn minst goed engels?
Daar let je bij het boeken vaak niet op, maar is wel goed voor de gemoedsrust.
Wij zijn 24/7 bereikbaar op ons noodnummer voor Nederlandstalige ondersteuning. En tijdens kantooruren staan onze autohuurexperts voor je klaar. Voor alle vragen die je hebt bij het boeken, tijdens én na je autohuur. Fijn idee toch!
Let op: de kleine dingen tellen op
Vaak maken de kleine dingen bij elkaar een groot verschil. Mag je bijvoorbeeld ongelimiteerde kilometers rijden met je huurauto? Bij Sunny Cars wel! Dus géén extra kosten achteraf voor te veel gereden kilometers. De enige eventuele bijkomende kosten zijn voor extra’s zoals de huur van een kinderzitje of GPS. Die betaal je altijd ter plaatse.
Tot slot: vergelijk ons aanbod
Binnen ons aanbod kun je auto’s ook weer met elkaar vergelijken. Wij werken samen met verschillende partners, die hun eigen aanvullende huurvoorwaarden kunnen hebben. Vergelijk die dus, om te checken of een andere auto met jouw specifieke wensen niet toch goedkoper kan uitpakken. Huurvoorwaarden vergelijken? Klik in het eerst scherm op ‘vergelijk’ en je krijgt een handig overzicht dat er zo uitziet:
15 maart 2024 | 10:10 am | Reageer op Liesbeth
hallo, komende zomer willen we periode 3 aug/17aug auto huren via Sunnycars Reus Spanje.
wat mij opvalt is dat er voor een zitverhoger kind een belachelijke prijs wordt berekend.
een zitverhoger kost aanschaf 15 euro max en met Isofix hooguit 35 euro.
ik zou voor mijn huurperiode 203 euro moeten betalen(2 kinderen)
ik kan dit echt niet begrijpen. graag jullie zienswijze in deze.
groeten Liesbeth
Plaats een reactie
18 maart 2024 | 2:59 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars
Hi Liesbeth, de prijzen voor het reserveren van een kinderzitje verschillen per lokale partner waarmee we samenwerken. Hier hebben wij geen invloed op, dit zijn namelijk de extra kosten die de lokale partners ter plekke in rekening brengen. Ons advies voor jouw situatie is om een opblaasbare zitverhoging voor kinderen mee te nemen, deze kun je voor een lagere prijs dan de genoemde prijsindicatie kopen en dan meenemen in je bagage.
Plaats een reactie