Autohuur en extra kosten: de 3 meest voorkomende redenen

Wassen, opruimen, de administratie, weer aan het werk: als je net terugkomt van vakantie zijn dat niet je favoriete bezigheden. Wat je thuiskomst nog vervelender maakt, is als je vaststelt dat je autoverhuurder geld van je creditcard heeft afgeschreven, zonder dat je weet waarom.

Dat was toch niet de afspraak?

Je had juist een all-in huurauto via Sunny Cars gereserveerd, zodat dit niet zou gebeuren! Dit is wel erg vreemd. Loop je hier tegenaan? Dan adviseren we je om direct contact op te nemen met onze afdeling customer care. Via het online formulier kun je hen eenvoudig laten weten dat er geld van je creditcard is afgeschreven. Zij gaan dan zo snel mogelijk voor je aan de slag en zoeken uit wat de reden van de afschrijving is.

Wat kan er aan de hand zijn?

Zo simpel is het niet om dat te zeggen. Het kan namelijk door verschillende dingen komen. Dit zijn de drie meestvoorkomende redenen voor een extra afschrijving op je creditcard:

1. Afrekening extra’s
Heb je bij je huurauto extra’s geboekt, zoals een kinderstoel of GPS? Of heb je gekozen voor adresaflevering? Dan kan het heel goed zijn dat de kosten hiervoor pas later van je creditcard worden afgeschreven. Zijn er extra kosten van je creditcard afgeschreven en had je inderdaad een extra of een accessoire gereserveerd? Check dan even je voucher, waar de kosten netjes op vermeld staan.

2. Onnodige verzekeringen
Ondanks dat je bij Sunny Cars altijd all-in verzekerd bent en je absoluut geen verzekeringen hoeft af te sluiten of je eigen risico hoeft af te kopen, proberen autoverhuurders ter plaatse je vaak tóch extra verzekeringen te verkopen. Bij extra geldafschrijvingen van je creditcard kan het dus zijn dat je hebt getekend voor die extra (onnodige) verzekeringen. Het is daarom heel belangrijk om zelf het huurcontract goed door te nemen, voordat je tekent. Zomaar een krabbel onder een huurcontract zetten is niet slim. Check voordat je je handtekening zet altijd goed of de kosten overeenkomen met je gereserveerde huurauto.

3. Écht onterecht
En heel soms komt het inderdaad voor dat er onterecht kosten zijn afgeschreven. Bijvoorbeeld kosten voor een GPS, terwijl je dit niet had gereserveerd en ook niet hebt ontvangen. Ook in zo’n geval gaat onze afdeling customer care aan het werk om het voor je uit te zoeken.

Wat moet je doen?

Om zo snel mogelijk antwoord te kunnen geven op de vraag waarom er geld van jouw creditcard is afgeschreven, is het belangrijk dat je je klacht of navraag zo volledig mogelijk indient. Daarom is het slim om de volgende documenten toe te voegen aan het online formulier:

  • Kopie van je huurcontract
  • Kopie van je creditcardafschrift

Vaak zijn al die afschrijvingen van je creditcard moeilijk te ontcijferen, maar wij kunnen meestal direct zien waarvoor welke kosten in rekening zijn gebracht. Als het bedrag onterecht is afgeschreven, zorgen wij er natuurlijk voor dat de afschrijving zo snel mogelijk wordt teruggedraaid.

Dus zie jij na de autohuur een afschrijving die je niet kunt thuisbrengen? Neem dan direct contact met ons op, vul het formulier in en wij regelen de rest. Zo kun je dát administratieve klusje na je vakantie in ieder geval al van je to do-lijstje strepen.

Sanne van Reek

Content en Social Media marketeer

Sanne werkt bij Sunny Cars als Content en Social Media Marketeer. Ze is gek op reizen en verkent het allerliefst de onbekende plekken. Dat je daar af en toe voor moet verdwalen, maakt haar niet uit.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Erik

21 juli 2017 | 1:06 pm | Reageer op Erik

Goede middag Pieta,
Ik heb geen nare ervaring gehad bij het ophalen/afleveren tot dusver, maar wat doe je als je de taal van de 2 A4'tjes niet snapt? Vb. Spaans, Italiaans, Grieks,...?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

edward

11 september 2019 | 12:53 pm | Reageer op edward

Ik lees zoveel verschrikkelijke dingen over Griekse verhuurders dat ik ben ben geworden om een auto te reserveren. Het beste lijkt mij dat op het moment dat ik weg rij bij de verhuurder me creditcard maar laat blokkeren bij de bank. Zie bij Kreta niet jullie extra pakket staan zodat ik geen card of contant hoeft te betalen. Afgelopen mei in GranCanaria ging het zo makkelijk handtekening zetten en weg wezen bij inleveren parkeren hun bedanken en weg wezen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

16 september 2019 | 11:16 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Edward,

Wat vervelend dat je zoveel slechte verhalen hebt gelezen over autohuur in Griekenland. Ik weet natuurlijk niet precies wat je hebt gelezen en bij welke verhuurders dit is voorgevallen. Neem anders even contact op met onze reserveringsafdeling om te bespreken wat er mogelijk is. We denken graag met je mee!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Theo de Jong

4 oktober 2019 | 3:09 pm | Reageer op Theo de Jong

Hallo Sanne,
Ik ben net terug van een vakantie op Rhodos. Heb, naar volle tevredenheid, een huurauto via Sunny Cars gehuurd. Echter, bij aflevering van de auto werd mij nog € 20 in rekening gebracht omdat ik 71 jaar was. Er staat mij bij dat de bovengrens van de leeftijd 75 jaar is. Klopt dit en is die € 20 dus onterecht betaald? Hoor graag van je.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

8 oktober 2019 | 11:02 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Theo,

Heb je een fijne vakantie gehad op Rhodos? De maximumleeftijd kan verschillen per lokale verhuurder. Het kan dus zijn dat bij de ene partner de maximumleeftijd 70 jaar is en bij de ander 75 jaar. Om het zeker te weten, kun je het beste even de lokale huurvoorwaarden nalezen (deze staan op het informatieblad dat je bij de voucher hebt ontvangen). Mocht je inderdaad onterecht belast zijn, dan kun je onze afdeling customer care een e-mail sturen (crm@sunnycars.nl).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.