Autohuur en extra kosten: de 3 meest voorkomende redenen

Wassen, opruimen, de administratie, weer aan het werk: als je net terugkomt van vakantie zijn dat niet je favoriete bezigheden. Wat je thuiskomst nog vervelender maakt, is als je vaststelt dat je autoverhuurder geld van je creditcard heeft afgeschreven, zonder dat je weet waarom.

Dat was toch niet de afspraak?

Je had juist een all-in huurauto via Sunny Cars gereserveerd, zodat dit niet zou gebeuren! Dit is wel erg vreemd. Loop je hier tegenaan? Dan adviseren we je om direct contact op te nemen met onze afdeling customer care. Via het online formulier kun je hen eenvoudig laten weten dat er geld van je creditcard is afgeschreven. Zij gaan dan zo snel mogelijk voor je aan de slag en zoeken uit wat de reden van de afschrijving is.

Wat kan er aan de hand zijn?

Zo simpel is het niet om dat te zeggen. Het kan namelijk door verschillende dingen komen. Dit zijn de drie meestvoorkomende redenen voor een extra afschrijving op je creditcard:

1. Afrekening extra’s
Heb je bij je huurauto extra’s geboekt, zoals een kinderstoel of GPS? Of heb je gekozen voor adresaflevering? Dan kan het heel goed zijn dat de kosten hiervoor pas later van je creditcard worden afgeschreven. Zijn er extra kosten van je creditcard afgeschreven en had je inderdaad een extra of een accessoire gereserveerd? Check dan even je voucher, waar de kosten netjes op vermeld staan.

2. Onnodige verzekeringen
Ondanks dat je bij Sunny Cars altijd all-in verzekerd bent en je absoluut geen verzekeringen hoeft af te sluiten of je eigen risico hoeft af te kopen, proberen autoverhuurders ter plaatse je vaak tóch extra verzekeringen te verkopen. Bij extra geldafschrijvingen van je creditcard kan het dus zijn dat je hebt getekend voor die extra (onnodige) verzekeringen. Het is daarom heel belangrijk om zelf het huurcontract goed door te nemen, voordat je tekent. Zomaar een krabbel onder een huurcontract zetten is niet slim. Check voordat je je handtekening zet altijd goed of de kosten overeenkomen met je gereserveerde huurauto.

3. Écht onterecht
En heel soms komt het inderdaad voor dat er onterecht kosten zijn afgeschreven. Bijvoorbeeld kosten voor een GPS, terwijl je dit niet had gereserveerd en ook niet hebt ontvangen. Ook in zo’n geval gaat onze afdeling customer care aan het werk om het voor je uit te zoeken.

Wat moet je doen?

Om zo snel mogelijk antwoord te kunnen geven op de vraag waarom er geld van jouw creditcard is afgeschreven, is het belangrijk dat je je klacht of navraag zo volledig mogelijk indient. Daarom is het slim om de volgende documenten toe te voegen aan het online formulier:

  • Kopie van je huurcontract
  • Kopie van je creditcardafschrift

Vaak zijn al die afschrijvingen van je creditcard moeilijk te ontcijferen, maar wij kunnen meestal direct zien waarvoor welke kosten in rekening zijn gebracht. Als het bedrag onterecht is afgeschreven, zorgen wij er natuurlijk voor dat de afschrijving zo snel mogelijk wordt teruggedraaid.

Dus zie jij na de autohuur een afschrijving die je niet kunt thuisbrengen? Neem dan direct contact met ons op, vul het formulier in en wij regelen de rest. Zo kun je dát administratieve klusje na je vakantie in ieder geval al van je to do-lijstje strepen.

Sunny Cars

Wij regelen autohuur van A tot Z.

Heerlijk uitkijken naar een vakantie vol plezier, zorgeloosheid en avontuur. Met een huurauto op je eigen tempo op pad gaan om de leukste plekjes te ontdekken, met het fijne idee dat je all-in verzekerd bent. Dát is pas genieten! Ons team van experts geeft je volop tips & tricks rondom het ontdekken van je bestemming met een huurauto van Sunny Cars. Rent a smile!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Anton

30 maart 2023 | 4:14 pm | Reageer op Anton

Echtpaar 78 en 79 jaar als bestuurders voor auto huren in Spanje of Pertugal is dat een bezwaar en zijn er extra kosten aan verbondenm kan niets op jullie website vindenhierocver alleen over jonge bestuurders
mvg
ps vorig jaat via Tui bij jullie auto gehuurd op sardinie zonder extra kosten hiervoor

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

6 april 2023 | 2:11 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hallo Anton, dat klinkt als een mooie reis! Op verschillende bestemmingen geldt een maximumleeftijd voor autohuur. Als op de bestemming een maximumleeftijd geldt, dan vind je dit terug in de huurvoorwaarden van je huurauto onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie'. Op sommige bestemmingen kan de maximumleeftijd worden verhoogd. Zo zorg je ervoor dat je je vakantiebestemming tóch met een huurauto kunt verkennen. In de huurvoorwaarden lees je meer over het verhogen van de maximumleeftijd en de hoogte van de toeslag die je hiervoor ter plaatse betaalt. Wil je meer weten? Lees hier alles over leeftijd en autohuur: https://www.sunnycars.nl/extras/leeftijd-autohuur/.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Muurlink

4 juli 2023 | 9:35 am | Reageer op Muurlink

wil graag weten wat het kost om voor 6 dagen een stationwagen huren

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

6 juli 2023 | 1:52 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Muurlink, de prijzen voor een stationwagen verschillen per lokatie en datum. Je kunt de prijs voor jouw autohuur vinden door je huurgegevens in te vullen op https://www.sunnycars.nl/ en te selecteren op autotype stationwagen. Bij vragen kun je ons bellen op 023 - 5 699 696, daar helpen onze autohuurexperts je graag verder bij het boeken van je huurauto. Met zonnige groet!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ada Kramer

6 augustus 2023 | 4:46 pm | Reageer op Ada Kramer

Er is een auto voor ons gereserveerd inDublin, als wij een automaat willen wat zijn dan de extra kosten?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne van Sunny Cars

7 augustus 2023 | 11:36 am | Reageer op Suzanne van Sunny Cars

Beste Ada,
Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met ons Customer Service team. Zij kunnen in je lopende reservering kijken en naar de mogelijkheden om naar een automaat te wijzigen. Je kunt ze zowel telefonisch als per mail bereiken, je vindt de contactgegevens onder https://www.sunnycars.nl/contact/.
Zonnige groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.