Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

De grootste verschillen tussen man en vrouw in autohuur

Je hoort het vaak zeggen: Mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus. Soms lijkt het wel alsof we denken dat we compleet verschillende diersoorten zijn. Waarschijnlijk hebben we in de praktijk toch meer met elkaar gemeen dan we vaak denken. Maar uit het onderzoek dat we lieten doen om meer inzicht in de wensen van autohuurders te krijgen, bleken er toch wat verschillen tussen man en vrouw in autohuur… Lees je mee?

autohuur man vrouw

Toys for boys: terreinwagens en cabrio’s zijn vooral bij mannen in trek

Het vooroordeel wordt bevestigd door de statistieken: Mannen kiezen vaker voor een wagen waar ze een beetje mee kunnen pronken dan vrouwen. 9,4% van hen geeft gehoor aan zijn innerlijke Indiana Jones door op vakantie voor een robuuste terreinwagen te kiezen. 6,2% van de mannen waant zich graag even James Bond in een mooie cabriolet.

Mannen zijn grotere brokkenpiloten dan vrouwen

Zelf roepen ze het maar wat graag… Maar zijn mannen echt betere chauffeurs dan vrouwen? Het is maar hoe je het bekijkt! Ze maken in ieder geval wel vaker brokken dan vrouwen. Zo hebben mannen vaker blikschade (49%) of lakschade (52,1%) dan vrouwen (respectievelijk 39,1% en 45,3%).

Vrouwen willen vrij zijn

Vrijheid en flexibiliteit zijn duidelijk erg belangrijk voor Nederlanders. 79,9% van hen noemt dit als belangrijkste reden om een auto te huren op vakantie. Toch vinden vrouwen (42%) het nog iets belangrijker om te kunnen gaan en staan waar ze willen dan mannen (35,7%).

De mannen hebben een korter lontje

Hoewel we bij vakantie meestal denken aan ontspanning, kan het huren van een auto toch voor wat irritaties zorgen. Mannen raken vaker dan vrouwen geïrriteerd als ze in de rij moeten staan, als de auto niet dezelfde blijkt als op het plaatje stond en als er sprake is van bijkomende kosten. Daarom proberen wij autohuur zo transparant en eerlijk mogelijk te maken met onze unieke servicepakketten en all-in formule.

Meer feitjes over autohuur

Lees dan ook ons blog over de verschillen tussen de Nederlanders en de Belgen!

Wil je alle uitkomsten uit ons onderzoek lezen? Bekijk dan ons trendrapport.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Natascha

4 juni 2017 | 12:01 pm | Reageer op Natascha

Die express service die werkt niet helemaal optimaal. Ik was in Zuid-Afrika in maart, en kon toch netjes wachten tot ik aan de beurt was, want er stond maar een persoon achter de desk. Toen ik aan de beurt was, kon ik ook gewoon alle papieren invullen, terwijl ik mij online al geregistreerd had. Dus dat gaat niet helemaal op, zo'n Express service pakket!!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

6 juni 2017 | 10:38 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Natascha,

Bedankt voor je berichtje!

Wat vervelend om te lezen dat het niet goed is gegaan met de Express Service. Dat is natuurlijk helemaal niet hoe het hoort. Ik raad je aan je verhaal naar onze afdeling Customer Care te mailen (customercare@sunnycars.nl). Zij zullen je dan benaderen met een gepaste oplossing.

Hopelijk heb je verder een mooie reis gehad en kunnen we je in de toekomst weer helpen alles uit je vakantie te halen met een 100% zorgeloze huurauto.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou