Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Een huurauto in schutkleuren en andere opmerkelijke verzoeken

“Ik wil graag een auto in schutkleuren, want ik ga vogels spotten.”

Ja hoor, ook dít soort verzoek krijg ik weleens bij Sunny Cars. Als reserveringsmedewerker weet ik als geen ander hoe ver we gaan om onze klanten te helpen. Zelfs als het verzoek in eerste instantie nogal opmerkelijk is. Natuurlijk komen dit soort verzoekjes aan de lunchtafel regelmatig aan bod, tot groot vermaak van iedereen. Ik verzamelde mijn top 5 van opvallende verzoeken en… hoe Sunny Cars daarmee omging:

vogelspotten

1. ‘Ik sta in de bergen en wil nu een andere auto!’

Pas na drie dagen rondrijden kwam een klant erachter dat hij geen auto uit de door hem geboekte categorie had gekregen. Hij wilde alsnog de juiste auto, maar ja, hoe regel je dat tijdens een rondreis? Sunny Cars zocht voor deze klant de dichtstbijzijnde wagenparkaanbieder en regelde dat de klant de juiste auto daar op kon halen, zonder zijn rondreis daarvoor aan te moeten passen.

2. ‘Kun je even mijn band komen verwisselen?’

Een klant had tijdens zijn autohuurperiode een lekke band en belde vanuit het buitenland of Sunny Cars er even voor kon zorgen dat dat werd opgelost. Omdat ik niet zelf even op het vliegtuig kon stappen om dat te doen, vertelde ik hem wat hij nu het beste kon doen.

3. ‘Houd je die auto even voor ons vast?’

De vlucht van een klant was vertraagd en hij kreeg de autoverhuurder op zijn vakantiebestemming niet te pakken. Hij belde Sunny Cars met het verzoek: “Kunnen jullie ervoor zorgen dat onze huurauto er nog staat als we aankomen?” Terwijl de klant in zijn vertraagde vliegtuig zat, deed ik er álles aan om de autoverhuurder te bereiken. Dat lukte en daarvan stelde ik de klant via sms op de hoogte, zodat hij het berichtje meteen zou lezen als hij uit het vliegtuig stapte.

4. ‘Ik wil met mijn huurauto de grens over.’

Eén van onze klanten wilde meerdere landen bezoeken, maar kwam erachter dat hij met zijn huurauto niet zomaar van land A naar land B mocht rijden. Sunny Cars dacht met de klant mee over een alternatief reisschema, waardoor de klant achteraf een nog mooiere route aflegde dan hij had gepland. Weliswaar met twee verschillende huurauto’s (hij wisselde aan de grens), maar zonder extra gedoe.

5. ‘Helpen jullie mijn vriend te verrassen?’

Een klant wilde haar vriendin in het buitenland verrassen, door onverwacht voor haar neus te staan. Geweldige spontane actie, alleen had ze over het hoofd gezien dat een creditcard op bestuurdersnaam verplicht was en nu wilde de lokale verhuurder de auto niet meegeven. Gelukkig boden we op die locatie ook het Geen waarborgpakket aan bij een andere verhuurlocatie. Ik kon de gehuurde auto annuleren en ik heb toen een nieuwe boeking gemaakt met het Geen waarborgpakket. Niet veel later zat ze in de auto op weg naar haar geliefde.

Hoe het afliep met de auto in schutkleuren? De kleur van de auto kan Sunny Cars helaas nooit garanderen. Wel het type auto, het aantal deuren en of er airco in zit. In dit geval moest ik de klant dus teleurstellen. Wél stuurden ik op goed geluk een berichtje aan de autoverhuurder ter plaatse met de vraag of hij misschien nog een groene auto had staan. En héél toevallig bleek dat zo te zijn…

Kijk, daar worden wij bij Sunny Cars nou blij van. En de vogelspottende klant uiteindelijk ook.

Benjamin

Autohuurexpert

Benjamin heeft een enorme drive voor adviseren en service verlenen. Dus is hij bij Sunny Cars enorm op zijn plek als autohuurexpert op de Reserveringsafdeling. Hij deelt graag slimme tips & tricks over Sunny bestemmingen en autohuur – uiteraard deels uit persoonlijke ervaring.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou