Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Nieuwe website: een auto huren is zo gepiept!

Heb je het al gezien? Onze website is vernieuwd. Met de nieuwe site spelen wij nog meer op de wensen en behoeften van onze klanten in. Kortom, een auto huren is voortaan nóg makkelijker en leuker! Graag vertel ik je over de 3 grootste veranderingen.

1. Een website die zich aanpast

De nieuwe website is met mobiele apparaten (mobile first) in gedachten gecreëerd, omdat steeds meer van onze bezoekers van een tablet of smartphone gebruikmaken. Om de website op alle apparaten prettig aan te laten voelen, dus op tablet, smartphone maar ook op een vaste computer of laptop, is gekozen voor een adaptive ontwerp. Dit wil zeggen dat de site zich automatisch aanpast aan het apparaat waarmee je deze bezoekt: de positie van knoppen verandert per type scherm zodat ze altijd gemakkelijk bereikbaar zijn, content is op alle apparaten altijd beschikbaar en elementen zoals tabellen kan je met een aanraakscherm van links naar rechts ‘swipen’. Hierdoor kan iedere gebruiker onze website en alle content optimaal gebruiken en raadplegen.

2. Vind het antwoord op al je vragen

Het ouderwetse menu is verdwenen. In plaats daarvan is de content leidend geworden in de navigatie van de website. Een concreet voorbeeld zijn de FAQ´s. Die zijn op de nieuwe site verdwenen, omdat we op iedere plek waar je mogelijk een vraag zou krijgen, wij het antwoord al geven. Bovendien bestaat het Sunny Cars blog intussen al ruim twee jaar. Hier hebben we ondertussen veel relevante content verzameld: van informatieve vlogs, tot bestemmingstips, gastblogs en handige weetjes rondom het onderwerp ‘auto huren’. Hoe voorkom je boetes in Italië? Of hoe betaal je de tolwegen in Portugal?  Dit soort vragen zijn op de nieuwe site zo geïntegreerd dat de klant op elke plek waar deze een mogelijke vraag heeft zijn antwoord vindt. Goede voorbeelden hiervan zijn ook de pagina´s met tips over kinderzitjes en de winterbandenweetjes.

3. Een auto huren zonder keuzestress

En last but not least is het boekingssysteem rigoureus veranderd. Voorheen kreeg je al snel 160 huurauto´s gepresenteerd als je een reservering voor Malaga wilde maken. Het aanbod is nu beperkt tot acht categorieën. In het nieuwe boekingsproces zijn we afgestapt van het filteren via een menu aan de rechterkant. We laten de gebruiker de huurauto samenstellen zoals hij die wil. Net alsof je bij de autodealer een nieuwe auto uitzoekt! Je kiest dus niet meer tussen alle mogelijke automerken/configuraties, maar baseert je keuze op de functionaliteiten: categorie, type huurauto (cabrio, stationwagen) of soort brandstof (automaat of diesel). Bij elke functionaliteit lees je wat het effect is op de totaalprijs van de huurauto en zie je wat de consequenties van die keuze zijn. Op de achtergrond selecteert het systeem steeds de goedkoopste huurauto die voldoet aan de wensen van de gebruiker. Naast het verminderen van de keuzestress zijn ook onze servicepakketten veel beter uitgelegd. De optioneel te boeken pakketten staan duidelijk als extra optie genoemd met uitleg  over de inhoud van de service en wat de meerprijs hiervan is. Vooral de toegevoegde waarde van ons Premium pakket komt hiermee duidelijk tot uiting.

Wil je meer weten over de ontwikkeling van onze website?
Bart van de Biezen, Usability Expert/Partner bij Aan Zee Communicatie, vertelt je hier graag meer over op zijn blog.

Wij zijn erg tevreden met het resultaat. Ik hoop jij als gebruiker ook? Heb je nog een suggestie voor ons? Stuur me een mailtje want tips zijn altijd welkom. De site is immers niet af, we blijven er verder aan verbeteren.

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Jeroen

18 januari 2015 | 12:00 pm | Reageer op Jeroen

Beste,

Ik vind het helaas jammer dat ik niet meer merk en type kan kiezen. Ik ben er van overtuigd dat mensen die een auto huren ook graag iets willen kiezen waarin ze gezien willen worden.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jeroen

18 januari 2015 | 6:47 pm | Reageer op Jeroen

Nieuwe site is helaas geen verbetering. waarom is het oude filter aan de rechterkant weg? Nu kun je inderdaad niet meer filteren op bijvoorbeeld AD, merk, etc. Ik vraag me echt af if dit nu iets is om zo trots op te zijn. Ik had met de oude site zeker geen last van keuzestress. Het feit dat ik nu minder keuzes heb vind ik eerder betuttelend dan een stap vooruit. Dus: hou die oude site nog zolang mogelijk actief voor de trouwe klanten van Sunny.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Daan

18 januari 2015 | 10:22 pm | Reageer op Daan

De nieuwe opzet van de website is een grote stap terug, de afgelopen keren heb ik telkens een specifiek model uitgekozen, omdat dat model (Renault Scenic) precies aan mijn wensen voldeed. Deze keuzemogelijkheid is mij nu ontnomen. Tijd om ondanks mijn te vredenheid met Sunnycars maar weer eens elders te gaan shoppen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

19 januari 2015 | 12:27 pm | Reageer op Suzanne Al

Beste Daan en Jeroen,
Dank voor jullie reacties! Leuk om te zien dat onze klanten meedenken over de nieuwe site en er een duidelijke mening over hebben.
Wat betreft de filters die op de oude site aan de rechterkant stonden: deze zijn allemaal meeverhuisd, alleen komen ze op een andere plek terug. Op pakket (AD, Premium) en op autokenmerk (airco, diesel) kun je onderaan de lijst met auto´s filteren, en op autotype (station, cabrio, etc.) bovenaan. Een kwestie van wennen dus, maar de mogelijkheden zijn hetzelfde.
Het feit dat je niet meer op merk kunt selecteren is het gevolg van een keuze om vooraf duidelijk daarover te zijn. Dat kon op de oude site namelijk ook niet. We toonden altijd een voorbeeldauto, maar deze was niet gegarandeerd en je kon altijd een vergelijkbaar model krijgen. Het leek dus of je een bewuste keuze voor een bepaald merk kon maken, maar dat was niet zo. In jullie specifieke geval is dit niet gebeurd, maar we hebben ook klanten bij wie wel een ander merk werd meegeven en daar was de teleurstelling groot. Daarom hebben we ervoor gekozen de categorie leidend te maken en zo een negatieve ervaring achteraf te voorkomen.
We tonen wel wat voor soort auto´s er binnen een categorievallen, zodat je een idee hebt wat je krijgt. Het eerste plaatje dat je ziet is zelfs de specifieke auto die we als voordeligste optie voor jou hebben geselecteerd (dit zullen we overigens nog duidelijker gaan aangeven op de site). De andere plaatjes zijn andere mogelijke auto´s die binnen de categorie beschikbaar zijn met een duurder servicepakket of een andere autoconfiguratie. Mocht je zo´n ander model willen, dan kun je uiteraard altijd bellen met onze reserveringsafdeling. Zij helpen je graag, 7 dagen per week. Maar ook dan geldt: het is niet zeker dat je ook daadwerkelijk dat merk krijgt, het blijft een voorbeeld en geen garantie.
Nogmaals, dank voor jullie feedback. En ik hoop dat ik onze beweegredenen voor de gemaakte keuzes nog wat duidelijker heb kunnen uitleggen.

Met zonnige groet,
Suzanne Al

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Daan

20 januari 2015 | 4:28 pm | Reageer op Daan

Beste Suzanne,

Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik zal me de volgende keer dat ik een huurauto boek weer bij Sunnycars vervoegen, misschien dan wel telefonisch.
Wat ik vergat te vermelden, boek waar mogelijk het Premium Pakket, dat ging werkelijk perfect en was de meerprijs dubbel en dwars waard. (direct doorlopen naar de huurauto, nieuwe wagen en tweede bestuurder)

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lia

22 januari 2015 | 3:35 pm | Reageer op Lia

Beste,
Het beperken van de keuzemogelijkheden is een stap terug en volgens mij een grote vergissing. We kozen niet steeds voor de goedkoopste wagen maar voor de auto die aan onze wensen voldeed. Nu is het onmogelijk dit terug te vinden.
Waarom een handig overzicht vervangen door een onhandige interface ?
Deze nieuwe site is het bewijs dat een verandering niet steeds een verbetering is.
Vraag de statistieken op van het doorklikken naar jullie oude site en trek je conclusies.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

22 januari 2015 | 4:39 pm | Reageer op Suzanne Al

Beste Lia,

Dank voor je feedback. Goed om te horen dat je altijd de auto kiest die aan je wensen voldoet. Maar dat kan nu toch ook? Op basis van welke criteria bepaalde jij op de oude site de juiste auto? Waarschijnlijk op aantal personen en koffers, autotype (cabrio, station, etc) en zaken als automaat en diesel. En die zijn allemaal nog beschikbaar als filter. Het merk is alleen verdwenen, daarvoor verwijs ik naar de hovenstaande uitleg.

Zonnige groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marian

23 januari 2015 | 1:24 am | Reageer op Marian

Helaas on overzichtelijk voor mij op de nieuwe site.
Ik zie aleen maar giga bedragen voor borg van auto boven 850 euro.Geen Budget meer in Barcelona,altijd hele goede ervaringen.Nee onduidelijk voor de klant.Weet niet welke verhuurmaatschappij ik mee in zee ga?????
Moet nu helaas naar reisbureau om alles uit te laten zoeken of naar de concurrent en idd wat al gezegd is...een verandering hoeft nog geen verbetring te zijn.Dit is het in ieder geval niet.Want partner 6 of 8,wat kan ik daar mee??

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

28 januari 2015 | 12:04 pm | Reageer op Suzanne Al

Beste Marian,

Jammer dat je onze nieuwe website als onoverzichtelijk hebt ervaren. Dat is natuurlijk nooit de opzet geweest voor het lanceren van een nieuwe website.

Ik heb even met je meegekeken en de nieuwe en oude website naast elkaar gelegd, zodat ik een goed beeld krijg van jouw ervaring. Je schrijft in je reactie dat verhuurder Budget getoond werd op de website. Voor zover ik kan zien spreken wij - zowel op de oude als de nieuwe website – altijd over de 'verhuurder' en word deze niet met naam en toenaam benoemd. Kun je misschien aangeven waar je dit hebt gezien?

Over de borgsommen ben ik het met je eens, deze vallen erg hoog uit bij de categorie Minivan. Helaas bepalen wij niet de borgsommen, deze worden bepaald door de autoleverancier ter plaatse. Omdat een minivan een relatief dure auto is, is de borg hier ook hoger dan een kleine categorie.

In ieder geval bedankt voor je reactie! Mocht je nog opmerkingen/feedback hebben over de websites dan hoor ik dat graag!

Met zonnige groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

cor de bruijn

27 januari 2015 | 11:59 am | Reageer op cor de bruijn

ik wil op 24 februari een auto huren op curacao willemstad is dat dichtbij de aanleghaven van een cruise schip ms RIJNDAM ik wil de auto huren van ca 9.00 tot 23.00 welke auto kan ik huren???

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

27 januari 2015 | 5:21 pm | Reageer op Suzanne Al

Beste Cor,

Ik heb je vraag even aan mijn collega´s van de reserveringsafdeling doorgegeven, zij sturen een vrijblijvende offerte per mail!

Met zonnige groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou