Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Vrijdag de 13e

Vrijdag de 13e. Op deze dag letten mensen extra op. Niet onder ladders door, zwarte katten uit de buurt houden en alles aftikken op hout. Een ongeluk zit ten slotte in een klein hoekje.

Niet alleen in Nederlandse hoekjes, maar vooral ook in onverwachte hoekjes tijdens een vakantie in het buitenland. Natuurlijk huur je een auto om naar die anders onbereikbare plekjes te komen, maar onderweg kun je in situaties terechtkomen die je niet gewend bent. Van die nauwe straatjes in Mediterrane landen, kronkelende bergweggetjes die alleen maar eenrichtingsverkeer aan kunnen maar dat toch niet blijken te zijn, met het zweet in de bilnaad inparkeren in Parijs of je blikken leven niet meer zeker zijn als je de Siciliaanse chaos van Palermo binnenrijdt. Ik noem maar een paar voorbeelden. Het kan ook juist de charme zijn van een ander land en achteraf goede verhalen opleveren.

Inparkeren in Parijs met een huurauto

 

De top drie van schadegevallen met de huurauto:

  1. Krassen op de auto
  2. Lekke band
  3. Ruitschade

Is het niet gelukt om ongeschonden uit de strijd te komen en is het resultaat een krasje op de auto of erger? Geen paniek! Je hebt de auto natuurlijk via Sunny Cars gehuurd. Verstandig, want nu kom je er pas echt achter waarom het zo’n goede deal was. Alle benodigde verzekeringen zijn namelijk bij de all-inclusive prijs inbegrepen, aangevuld met een glas-banden-bodem-dak schadedekking en een extra WA-verzekering van 7,5 miljoen. Dat komt nu goed van pas. Het eigen risico, dat afhankelijk van de opgelopen schade door de plaatselijke verhuurder wordt ingehouden, krijg je ook volledig terug van Sunny Cars. We gaan er dan nu voor het gemak wel van uit dat je je niet roekeloos hebt gedragen in het verkeer.

Zodra je schade aan de huurauto hebt, meld je dat bij de verhuurder. Zij zijn ten slotte de eigenaar van de auto. Maar kom je er rechtstreeks met de verhuurder niet uit, bijvoorbeeld vanwege een taalprobleem, dan zijn wij ook 24/7 bereikbaar via een noodnummer. Je wordt dan in het Nederlands geholpen, zodat je alles nog eens rustig in je eigen vertrouwde taal uit kunt leggen.

Bel de verhuurder na schade of een ongeluk

Eenmaal thuis kan je het betaalde eigen risico of de betaalde schade aan glas-banden-bodem of dak bij ons claimen. Uit de meldingen die bij ons binnen komen, zien we dat de meeste schadegevallen voortkomen uit aanrijdingen met onverwachte paaltjes. Laatst was er ook iemand die zichzelf eens wilde verwennen met een grote SUV, vakantie moet je tenslotte vieren. Dat de SUV een stuk hoger was dan de compacte Corsa thuis, daar kwam hij achter in een parkeergarage. Tja, hij heeft de auto wel weer losgekregen, maar het dak heeft veel te verduren gehad. Toch prettig als je dan een glas-banden-bodem-dak schadedekking blijkt te hebben. Ernstiger ongelukken komen gelukkig niet vaak voor, maar ook daarin bemiddelen wij als dat nodig is en ben je via ons zeer goed verzekerd.

Net als alle andere dagen kun je met een Sunny Car dus onbezorgd op pad, want zelfs op vrijdag de 13e zijn wij op alles voorbereid en staan we voor je klaar.

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou