Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

YES, vakantie! Maar WAAR staat mijn huurauto?

Na de vlucht stap je uit in het zonovergoten Malaga. De warmte, de zon, alles komt je tegemoet! Het is zover… de vakantie is nu echt begonnen!  Deze glimlach kan niemand van je gezicht afhalen. Eerst nog even de huurauto ophalen. Het idee van toeren langs de kust en door de bergen alleen al maakt je intens gelukkig. Eerst even langs de douane en dan de balie zoeken.

Huurauto balie op luchthaven
Rennen en vliegen

Het ophalen had je zo ingepland, dat je gelijk na de vlucht kan vertrekken. Op de voucher staat dat de verhuurder met een shuttle bus werkt en je wordt opgewacht in de aankomsthal. Je kunt de medewerker die je op zou wachten niet vinden waardoor het langer duurt dan je had verwacht. Ondertussen ben je al vijf keer heen en weer gelopen. *Zucht*…. Voor je gevoel loop je nu echt al een uur te zoeken. Je besluit om het maar ergens te gaan vragen, ze zullen het hier vast wel weten. “Excuse me, do you know where I can find the shuttle bus?” Als reactie krijg je: “Yo no hablo Inglés”. Ja, daar sta je dan.

Net als je  Sunny Cars wilt gaan bellen komt er iemand aangelopen. Gelukkig, het blijkt een medewerker van de verhuurder te zijn! “I was just looking for you, but now I found you! I´m Enrique.” Hij laadt de koffers in en start de motor. Je kijkt op je horloge en ziet dat het uiteindelijk maar 10 minuten geduurd heeft. Dat viel eigenlijk best mee. Nog éven in de relaxstand komen blijkbaar. Het is een kort ritje  naar het verhuurkantoor. Eenmaal aangekomen zie je heel veel huurauto´s in alle soorten, maten en kleuren. Kijk, dat gaat de goede kant op! Je loopt achter Enrique aan en geeft hem de supplier voucher.

Moment van de waarheid

“Ah, Sunny Cars! Nice! Where you from?” Je antwoord en kijkt op de klok, dat terrasje wacht op je! Hij begint over verzekeringen. Aha, dat zag je nog op de Sunny Cars voucher staan: volledig gedekt en geen extra verzekeringen nodig. En dit vertel je hem. Hij zegt dat dit toch niet zo is en begint zijn verhaal weer. Na wat discussie en aarzeling  en nog meer discussie staan je haren recht overeind. Je belt Sunny Cars en krijgt advies van mijn collega´s van de reserveringsafdeling: “Je kunt gewoon nee blijven zeggen hoor. Je bent volledig gedekt en mocht je schade krijgen met de huurauto dan betalen wij dit aan je terug.” Zie je! Vol zelfvertrouwen loop je terug en zegt: “No, no Enrique it´s ok like this. I rented with  Sunny Cars”. Enrique geeft het huurcontract. Je leest het door, ziet geen gekke dingen meer en tekent. Hij wijst naar buiten waar je huurauto voorgereden wordt. Een blinkende zwarte. Je controleert nog even de auto op schade en vertrekt. EINDELIJK VAKANTIE!

Huurauto met stelletje

De moraal van dit verhaal? Het is soms echt een lange rit. Je hebt net een vlucht achter de rug, gesjouwd met je spullen en bent toe aan rust. Je wilt gewoon ´even snel de huurauto ophalen´. Maar haastige spoed is zelden goed. Neem heel even de tijd om het lokale huurcontract door te lezen voor je tekent. En bel bij vragen of problemen meteen met Sunny Cars zodat wij, samen met jou, voorkomen dat er iets mis gaat of dat je tekent voor extra opties op het huurcontract. Is je handtekening eenmaal gezet, dan kunnen wij deze kosten namelijk niet meer vergoeden. Terwijl je die extra´s helemaal niet nodig hebt. Want je hebt geboekt via Sunny Cars met een reden. Een hele goede reden!

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

B. Fransen

23 april 2014 | 6:25 pm | Reageer op B. Fransen

Is het geen optie om met standaardcontracten te werken, die jullie verstrekken aan autoverhuurbedrijven, waar jullie mee samenwerken? De contracten zijn vaak in de plaatselijke taal en daardoor soms moeilijk te ontcijferen. Als je het niet helemaal begrijpt kom je inderdaad voor verrassingen te staan.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mascha Vork

24 april 2014 | 5:30 pm | Reageer op Mascha Vork

Goed punt, wij nemen dit mee! Dankjewel hiervoor.

Met zonnige groet,
Mascha

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

marianne

26 juli 2014 | 12:57 am | Reageer op marianne

Dag Mascha.
Ik heb geschreven bij de recensie`s, ben benieuwd of er door jouw of te wel Sunny Cars aandacht wordt besteed aan dit schrijven

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans

19 november 2014 | 4:53 pm | Reageer op Hans

wauw.... dat is nog eens 'rent a smile!!'
een tandglazuurknappend-zoet commercieel verhaaltje dat (in mijn geval) wel heel erg ver van de realiteit staat....

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou