5 x slimmer een auto huren met deze tips

Als autohuurexpert helpen wij je dolgraag bij het regelen van een huurauto. Wij willen dat jouw vakantie zo zorgeloos mogelijk verloopt, door het aanbieden en regelen van zorgeloze all-in autohuur. Dat is nu eenmaal wat wij doen. Máár we zouden geen expert zijn, als we niet nog meer handigheidsjes wisten. En dus geven we je 5 nuttige tips waarmee je je autohuur nét wat slimmer kunt regelen.

1. de 24 uurs regel

Wist je dat autohuur per 24 uur wordt berekend? Dus reserveer je van 13:00 uur tot 13:00 uur de volgende dag, dan betaal je 1 dag. Maar huur je de auto tot 15:00 uur, dan komt er een volle dag bij. Ook al huur je de auto maar twee uurtjes langer. Huur je van 09:00 tot 17:00 uur op dezelfde dag, dan mag je de huurauto eigenlijk tot de volgende dag 09:00 uur houden voor dezelfde prijs. Maak dus slim gebruik van deze regel en haal het maximale uit je huurperiode.

2. Grensoverschrijding

In veel landen mag je probleemloos en soms zelfs gratis met de huurauto de grens over. Maar niet altijd! Doe je dit in deze landen zonder toestemming, dan vervalt de verzekering. Tijdens het maken van de reservering kun je aangeven dat je van plan bent een grensoverschrijding te maken. Vergeet dit niet! Dan kunnen wij het vooraf voor je aanvragen bij de lokale wagenparkaanbieder en de verzekeringspapieren regelen. Wij regelen het en jij kunt zorgeloos je vakantieland én het buurland verkennen. Twee vliegen in één klap.

Tijdens het maken van de reservering kun je aangeven dat je van plan bent een grensoverschrijding te maken. Vergeet dit niet! Dit scheelt je ter plaatse weer tijd.

3. Drop off box

Vertrekt je vlucht op een erg vroeg tijdstip? En is het verhuurkantoor nog niet geopend op het moment dat jij de huurauto wil inleveren? Geen probleem. Vaak kan je de huurauto ook buiten de openingstijden van een verhuurkantoor inleveren. Meestal gaat dit via een drop off box waar je de sleutel in achterlaat. Op je voucher kun je lezen of je gebruik kunt maken van een dropbox. Dit staat dan aangegeven onder het kopje ‘Inlevergegevens’. Maak je hier gebruik van, let dan wel goed op de staat van de huurauto en of je geen schade hebt.

Lever je de sleutel in in een drop off box? Dan is het handig om foto's te maken van de huurauto. Mocht er dan schade worden doorberekend terwijl je geen schade hebt veroorzaakt, dan staat het op foto!

4. Creditcard

Voor het voldoen van de waarborg heb je een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig. Vergeet deze dus niet mee te nemen! Heb je geen creditcard op naam van de hoofdbestuurder, dan heb je een probleem… Grote kans dat je de huurauto dan niet meekrijgt. Heb je zelf geen creditcard maar je reisgenoot wel? Reserveer dan ons AD-pakket of Tweede bestuurderpakket en zet de boeking op naam van de medereiziger. Ter plaatse kun jij jezelf dan laten bijtekenen als extra bestuurder en alsnog zorgeloos rondrijden in de huurauto!

5. Adresaflevering

Het is ook mogelijk om de huurauto af te laten leveren bij het hotel of appartement. Op veel populaire bestemmingen is dit zelfs kosteloos! Deze service is bijvoorbeeld erg handig als je met een nachtvlucht aankomt en niet meteen de huurauto wil ophalen. Of als je de eerste dagen van je vakantie eerst lekker wil zonnebaden op het strand, alvorens je actieve uitstapjes gaat maken met de huurauto.

Tip: de meeste reserveringen voor adresaflevering worden gepland rond 10:00 uur. Dit kan wachttijden veroorzaken. Laat je de auto bijvoorbeeld de avond ervoor afleveren, dan hoef je ’s morgens niet te wachten en kan je direct wegrijden! Als je de auto ook weer ’s avonds laat ophalen, blijf je binnen de 24-uursregel en komt er geen extra huurdag bij.

Hopelijk heb je iets aan deze 5 tips. Wil je advies voor een specifieke bestemming? Onze autohuurexperts zijn 7 dagen per week bereikbaar voor hulp bij het maken van een reservering. We helpen je graag!

Geen zorgen via Sunny Cars

Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken als je via Sunny Cars huurt. Niet voorafgaand aan je boeking, niet wanneer je de huurauto ophaalt en óók niet als je schade rijdt. Best een geruststellende gedachte. Via Sunny Cars huur je volgens ons all-in concept. Dit betekent dat alle benodigde verzekeringen en dekkingen inclusief zijn. Ook zijn wij 24/7 bereikbaar op ons Nederlandstalig noodnummer!

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Marion Lanen

5 maart 2019 | 7:37 am | Reageer op Marion Lanen

Als je gebruik maakt van de drop box hoe kom je dan op het vliegveld??

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

5 maart 2019 | 9:25 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Marion,

Kies je voor Shuttle service en dien je de huurauto buiten openingstijden in te leveren? Dan komt dit op aanvraag. Als het inleveren buiten openingstijden akkoord komt, is er ook een shuttle service aanwezig om je terug te brengen naar het vliegveld.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Henk heeze

10 maart 2019 | 1:14 pm | Reageer op Henk heeze

Hallo Suzanne,

Dank voor de tips, maar bij het stukje over de borg zou je nog een aanvulling kunnen geven en wel de volgende.

In veel gevallen is het ook mogelijk om via jullie een contante borg te betalen bij het verhuurbedrijf aldaar, voor mensen waarvan 1 iemand een rijbewijs heeft en ook niemand een creditcard is dit de enige optie, welke ook door Sunny cars geregeld wordt.

Met vriendelijke groet,
Henk Heeze

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

11 maart 2019 | 11:22 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Henk,

Bedankt voor je bericht! Het klopt inderdaad dat in sommige gevallen een contante waarborg mogelijk is. Dit is echter op maar heel weinig locaties mogelijk en dit is enkel telefonisch via ons te regelen. Niet ideaal! Maar voor mensen zonder een creditcard hebben wij speciaal het Geen waarborgpakket in het leven geroepen. Met dit servicepakket staan wij garant voor je en hoef je ter plaatse geen waarborg te voldoen.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Aad Kruys

10 maart 2019 | 10:45 pm | Reageer op Aad Kruys

Beste Suzanne,
Wij huren al jaren de auto in Griekenland bij het beste verhuurbedrijf SunnyCars. wij maken vanuit Parga uitstapjes en verder op het vaste land. Nu zou ik graag met de auto naar Corfu willen gaan maar daar ik het probleem. ik moet dan buiten de normale huurprijs ook nog eens extra betalen als ik met de auto op de boot vanuit Igoemenitsa naar Corfu-stad wil. Als ik met mijn eigen auto vanuit Mijdrecht naar een van de waddeneilanden wil gaan kost dat mij voor de verzekering niets extra's.
Wat is de reden hiervan? AutoUnion komt zelfs van Corfu naar Parga.
Met vriendelijke groet, Aad.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

A van den Handel

11 maart 2019 | 7:40 am | Reageer op A van den Handel

Goede morgen,
Ik vind het raar dat de prijzen voor het huren van een auto verdubbeld zijn ten op zichten van 2018.
wij betaalden voor de huur van 4 dagen nog geen 90 euro en nu moet ik voor de zelfde aantal dagen bijna 177 euro betalen, (ophalen op Faro en terug in tavira)
ik hoop op een bevredigend antwoord wat de reden is van deze absurde verhoging, het wordt er niet leuker op om een auto te huren.
Ik heb mijn collega's altijd naar jullie doorverwezen, maar dat ga ik nú niet meer doen als het zo duur blijft.
A van den Handel

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

11 maart 2019 | 11:28 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo,

Dat kan door verschillende factoren komen. Heb je vorig jaar in precies dezelfde periode de auto gereserveerd voor precies dezelfde periode? Dus bijvoorbeeld in maart gereserveerd voor een autohuur eind augustus? Ook kan het zijn dat lokale partners waar wij vorig jaar mee samenwerkten, op dit moment minder beschikbaarheid hebben en er dus meer andere huurauto's (met een hogere huursom) beschikbaar zijn. Er zijn verschillende factoren waardoor de huursom hoger kan zijn.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

han van der linden

11 maart 2019 | 1:16 pm | Reageer op han van der linden

beste Marion,
zojuist de enquette ingevuld, maar eigenlijk heeft deze geen waarde omdat de meeste antwoorden van de 4 vragen de antwoorden vooraf bekend zijn en je heel veel vooraf kunt regelen bij Sunnycars
Groet
Han

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Edwin Mulder

1 april 2019 | 9:20 pm | Reageer op Edwin Mulder

Ha Suzanne,

We willen graag voor een weekje in mei een auto huren in Cairns. Nu zien we dat het prijsverschil tussen de Shuttle en ophalen op het vliegveld € 100 scheelt ( Mitsubishi Lancer). Waar zit dat prijsverschil in? Kunnen we gerust de Shuttle nemen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

3 april 2019 | 12:02 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Edwin,

Dat prijsverschil komt vaak omdat een verhuurbalie op de luchthaven qua kosten waar duurder is dan een verhuurkantoor buiten de luchthaven (huur, etc.). Het kan natuurlijk ook zijn dat wij op de luchthaven samenwerken met partner A en buiten de luchthaven (Shuttle service) werken met partner B. Uiteraard kun je gerust voor de Shuttle Service kiezen ;-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

A.van winkelhoff

11 april 2019 | 4:27 pm | Reageer op A.van winkelhoff

Dank voor de tips. Die wist ik inmiddels allemaal wel. Ik wil nog waarschuwen voor het verhuurbedrijf in Faro van Centauro. Huur daar nooit. Ze verplichten je een erg dure verzekering te nemen. Huur daar nooit. Holiday auto’ is een prima verhuurbedrijf. In september huurden we bij voor 22 dagen (460,00) afgelopen februari voor 31 dagen (176,00). Dus NOOIT bij Centauro.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

12 april 2019 | 9:25 am | Reageer op Sanne van Reek

Beste,

Wij werken niet samen met Centauro.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Henk Stapel

11 april 2019 | 5:54 pm | Reageer op Henk Stapel

Auto gehuurd in Casablanca(Marokko) prima auto met een automaat. Gaan 24 dagen genieten van heel Marokko en van de gehuurde auto die ons zoals zo vaak weer zonder problemen in Agadir brengt waar we de gehuurde auto weer inleveren en terug vliegen naar Nederland.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

12 april 2019 | 9:26 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Henk,

Dat klinkt als een mooie route. Veel plezier!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Yvonne

12 april 2019 | 10:20 am | Reageer op Yvonne

Tel de dagen goed. We hebben het afgelopen vakantie 2x meegemaakt dat ze een dag langer rekende.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jolanda

30 juni 2019 | 1:02 pm | Reageer op Jolanda

Is het mogelijk je huurauto in Lissabon te huren en in te leveren in Faro?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 juli 2019 | 10:44 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Jolanda,

Dit is zeker mogelijk! Op onze website kun je je ophaallocatie invullen en kiezen voor inleveren op 'andere locatie. Je kunt dus kiezen voor ophalen op Lissabon luchthaven en inleveren op Faro luchthaven.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.