Een Frans autohuurcontract: Let op deze termen

Ga je een auto huren in Frankrijk? Dan is het goed om jezelf te verdiepen in het autohuurcontract dat je moet ondertekenen bij het ophalen van je auto. Er bestaat namelijk een kans dat je ter plekke een Franse huurovereenkomst moet ondertekenen. Hoe weet je dan zeker dat je niet per ongeluk tekent voor onnodige extra kosten?

In deze blog worden alle termen uit Franse autohuurcontracten besproken waarover onze customer care afdeling de meeste meldingen krijgt. Het zijn namelijk instinkers, oftewel onnodige extra verzekeringen of diensten. Alle verzekeringen die je nodig hebt zijn al inbegrepen bij de all-inclusive autohuurformule van Sunny Cars. Dus zie je een van onderstaande termen op je huurcontract staan met een bedrag erachter? Communiceer dan met de lokale verhuurder dat je deze extra niet nodig hebt. All-in autohuur bij Sunny Cars is echt all-in!

  • Protec. Dommages/Protec. Premium/Super Cover

    De Super Cover is een schadeverzekering waarmee je het eigen risico afkoopt en in sommige gevallen de waarborg verlaagt. Vaak wordt er voor deze extra verzekering getekend, omdat er een misverstand is aan de balie. De baliemedewerker vertelt je dat er een eigen risico is. Jij schiet in de stress, want er was toch helemaal geen eigen risico via Sunny Cars? De baliemedewerker heeft hier wel een beetje gelijk. Als je via Sunny Cars huurt is er wel een eigen risico, máár het is zo dat je in geval van schade het eigen risico van ons terugkrijgt nadat je dit hebt voorgeschoten. Het is dus niet nodig deze aanvullende verzekering af te sluiten.

    In uiterste nood is het soms toch noodzakelijk deze verzekering af te sluiten, bijvoorbeeld als  je de waarborg niet kunt voldoen, omdat je creditcardruimte niet toereikend is. Neem in zo’n geval natuurlijk wel contact op met ons noodnummer! Als je níet via Sunny Cars huurt, kan deze Super Cover wel handig zijn om je (hoge) eigen risico af te kopen.

  • Assurance Complémentaire

    Deze Assurance Complémentaire is de PAI-verzekering, ook wel inzittendenverzekering genoemd. Een PAI-verzekering is een vrijwillige aanvullende verzekering. Met deze ongevallen-inzittenden verzekering wordt een som uitgekeerd in geval van (blijvende) invaliditeit of overlijden, zie het als een soort van levensverzekering.

    In sommige gevallen is dit door je reisverzekering al geregeld, check hiervoor even je polis! Zit het niet bij je reisverzekering inbegrepen? Dan kun je er ter plaatse voor kiezen om te tekenen voor deze verzekering. Voor een extra stukje zekerheid.

  • Option Achat de Carburant

    Teken je voor deze verzekering, dan mag je de huurauto zonder af te tanken weer inleveren op de verhuurlocatie. Maar voor niets gaat de zon op… De verhuurder belast een bedrag voor de tankvulling plus servicekosten op je creditcard. En dat is behoorlijk zonde. We kunnen je namelijk vertellen dat het stukken goedkoper is als jij zelf nog even tankt voordat je de huurauto weer inlevert. Niet voor tekenen dus! Van die extra kosten kun je een hoop leuke dingen doen tijdens je vakantie.

    Lokaal huurcontract Frankrijk voorbeeld 1

  • Surclassement

    Het spreekt eigenlijk al een beetje voor zich: je tekent hier voor een upgrade en je krijgt een huurauto uit een hogere categorie. Als je zelf graag een huurauto uit een hogere klasse wil is dit een leuke extra om voor te tekenen, maar het is natuurlijk zonde als je gewoon tevreden bent met de gereserveerde categorie!

  • Assistance Plus

    Dit is een aanvulling op de 24-uurs wegenwacht van de wagenparkaanbieder en dekt de volgende punten – die je zelf heel makkelijk kunt voorkomen: vervanging van autosleutel bij nalatigheid, hulp bij lege accu, buitengesloten van voertuig en bezorging brandstof bij lege tank. Deze optie kan verschillen per bestemming en per wagenparkaanbieder, er zijn dus meerdere varianten van. Je kunt deze aanvullende verzekering best afsluiten, maar eigenlijk is het zonde. Pechhulp van de wagenparkaanbieder is al geregeld als je via Sunny Cars hebt gereserveerd. Mocht je met pech langs de weg komen te staan, hoef je je geen zorgen te maken.

    Lokaal huurcontract Frankrijk voorbeeld 2

Ter plaatse dus geen extra kosten?

Nee, in principe niet. Via Sunny Cars huur je all-inclusive en dus hoef je ter plaatse niet meer te tekenen voor aanvullende verzekeringen. Als je vooraf via ons een extra hebt geboekt, zoals een kinderzitje, one way, grensoverschrijding of GPS, dan dien je deze kosten nog wel ter plaatse te betalen.
Door onze all-inclusive autohuurformule weet je van tevoren precies wat is inbegrepen bij de autohuur. Zo kun je met een gerust hart ‘nee’ zeggen wanneer de lokale verhuurder je extra services of diensten probeert te verkopen. Haal het maximale uit je vakantie naar Frankrijk met een zorgeloze huurauto van Sunny Cars!

Reserveer nu jouw all-inclusive huurauto in Frankrijk

Sunny Cars

Wij regelen autohuur van A tot Z.

Heerlijk uitkijken naar een vakantie vol plezier, zorgeloosheid en avontuur. Met een huurauto op je eigen tempo op pad gaan om de leukste plekjes te ontdekken, met het fijne idee dat je all-in verzekerd bent. Dát is pas genieten! Ons team van experts geeft je volop tips & tricks rondom het ontdekken van je bestemming met een huurauto van Sunny Cars. Rent a smile!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Jef van Gerven

29 november 2022 | 3:06 pm | Reageer op Jef van Gerven

Kunt U mij svp uw dichtstbijzijnde afhaalkantoor voor Sunnycars bevestigen in de buurt van Anduze Frankrijk?
Bij voorbaat dank

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

5 december 2022 | 10:12 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

HI Jeff, de dichtsbijzijnde locatie van Anduze kun je vinden in Montpellier. Je kunt hier een huurauto voor boeken via https://www.sunnycars.nl/auto-huren/montpellier/. Veel plezier in Zuid-Frankrijk!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Deanne weemaes

11 september 2023 | 1:47 pm | Reageer op Deanne weemaes

ik had via jullie een auto gehuurd in bastia vliegveld. ze vroegen daar 1400 euro borg. dat heb ik nog nooit meegemaakt. dit stond niet op mijn creditkaart. 1000 heb ik als limiet. ik huur al jaren via jullie en het was altijd onder de 1000 euro. ze boden een verzekering aan van 15 euro per dag om de borg te vergan. belachelijk. kunnen jullie daar wat aan doen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

11 september 2023 | 1:55 pm | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi Deanna, de hoogte van de waarborg staat aangegeven tijdens het reserveren van de auto. Ook op de voucher die je gebruikt bij het ophalen van de huurauto staat de hoogte van de waarborg vermeld. Als je het niet eens bent met de extra kosten die je hebt gemaakt door ter plekke een extra verzekering af te sluiten, kun je altijd een klacht indienen door een mailtje te sturen naar customercare@sunnycars.nl. We horen het graag van je!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.