Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Ons avontuur in Kroatië

Kroatië…voor mijn vertrek had ik niet verwacht zoiets moois te ontdekken, maar alleen al vliegend boven Kroatië zag je de vele eilandjes en de prachtige blauwe zee. We waren van plan om meer richting het zuiden te rijden, hopend op mooier weer… Onze Volkswagen up! voor die week zou ons vergezellen richting het zuiden.

Aangekomen bij de auto gingen we vanzelfsprekend alle schade langs. Je kon van dichtbij goed opmaken dat de auto wat schade geleden heeft. Flinke kras op de motorkap, zijkant, hier en daar wat deukjes. Vanwege de verzekering zou zo’n krasje of deukje niet veel uitmaken, zei de medewerker. Goed om te weten. Sleutels en papieren werden overhandigd en we konden gaan!

Vanuit Zadar reden we naar Vodice, een prachtige tocht waarbij het lastig was om m’n ogen op de weg te houden.

Strand

De auto reed heerlijk, schakelde goed en was ook ontzettend zuinig. De hele vakantie hebben we hem gebruikt voor verschillende uitstapjes. Zo zijn we een dag naar Sibenik geweest, waar we de oude stad bezocht hebben. Een doolhof vol oude kleine straatjes en een hoop trappen (dat voelde ik wel de dag erna!).

Steeg

Helemaal bovenaan was een grote begraafplaats, waarbij je uit kon kijken over de hele stad (zowel oud als nieuw). Een adembenemend gezicht.

Skyline

Ons tripje naar het Nationale park van Krka zal me ook nog lang bijblijven. De weg ernaartoe was een hele uitdaging, omdat we een afslag gemist hebben. Dit resulteerde in een afdalende weg langs het ravijn waar keren dus geen optie was. Eenmaal beneden moesten we weer omhoog terug! Pfoe…maar eind goed al goed en hebben we alsnog kunnen genieten van de prachtige natuur van Krka. De terugweg hebben we overigens geen afslagen gemist en gelukkig voor dat moment ook geen spannende wegen meer meegemaakt.

Natuur2Het enige nadeel om eind april naar Kroatië te gaan is dat je te maken krijgt met wisselvallig weer. De dagen dat het zonnetje scheen hebben we dan ook optimaal gebruikt. Achteraf was ik wel ontzettend blij dat we een auto hebben gehuurd, omdat ons appartement vrij afgelegen bleek te liggen. Toch nog zo’n 2 km tot het dichtstbijzijnde dorpje. En als de zon niet scheen gingen wij en ons upje lekker op pad!

Uitzicht Kroatië

Omdat onze vlucht eerder was dan de openingstijden van Oryx, konden we de auto parkeren en alle documenten en de sleutel inleveren via de brievenbus. Over makkelijk gesproken. Daar gingen we dan, weg uit het prachtige land en terug naar het regenachtige Nederland. Het leek wel gisteren dat wij de auto gingen ophalen om ons avontuur te beleven. Maar goed, het is geen afscheid maar een tot ziens…want terugkeren ga ik zeker!

Zlata Kroatie   Zlata Koleda Kroatie

Zlata Koleda is Community Manager bij Wereldwijzer reisforum

Gastblogger

Reisjournalisten of -bloggers

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou